המכונית ללא נהג של גוגל התנגשה באוטובוס

נראה שזה המקרה הראשון שבו גרמה המכונית האוטונומית של ענקית החיפוש לתאונת דרכים - ולא לסתם תאונה, אלא לכזו שבה פגעה בכלי רכב שקשה לפספס

מי נהג במכונית ללא נהג? אילוסטרציה: BigStock

המכוניות ללא נהג של גוגל (Google) כבר היו מעורבות בתאונות בעבר, אבל תמיד היו שייכות לצד הנפגע. לפחות עד עכשיו. לאחרונה הגישה החברה דו"ח תאונה (DMV) בקליפורניה, המאשר כי אחד מכלי הרכב האוטונומיים שלה (לקסוס RX450h, אם לדייק) התנגש באוטובוס ממש בסביבת המטה שלה במאונטיין וויו.

התאונה אירעה כאשר רכב השטח הרובוטי נאלץ להיכנס לנתיב האמצעי בכדי לפנות ימינה סביב כמה שקי חול – גם כלי הרכב וגם הנהג הבודק שלו הניחו בטעות שאוטובוס שקרב אליהם מאחור יאט או ייעצר כדי לפנות למכונית את הדרך. הלקסוס הוטחה אל הצד של האוטובוס במהירות נמוכה, כשהיא גורמת נזק לפגוש הקדמי שלה, לגלגל ולחיישן תוך כדי כך.

מדובר על אירוע מינורי שלמרבית השמחה לא כלל נפגעים. עם זאת ייתכן שהמקרה יכנס לדפי ההיסטוריה כפעם הראשונה שבה גרמה אחת המכוניות ללא נהג של גוגל לתאונה. אם כך הדבר, הצוות ממאונטיין וויו כבר לא יוכל לומר שהמכונית האוטונומית היא יונה תמימה בכבישים – גם אם לא מדובר בתקלה, התוכנה קיבלה החלטה שגויה שהובילה לתאונה.

עד שמכוניות אוטונומיות יוכלו לצפות כל מפגע אפשרי בכבישים, תמיד קיים סיכון שהן יקבלו החלטות עם השלכות בלתי צפויות (ולפעמים מצערות). עם זאת, התקווה בשלב מוקדם זה אינה להשיג רקורד ללא רבב, ובמקום – להראות כי מכוניות בנהיגה עצמית יכולות להיות בטוחות יותר מאשר מכוניות שעל הנהיגה בהן שולט האדם.

בדו"ח החודשי של פברואר סיפקה גוגל הסבר לאירוע התאונה. החברה רואה את התאונה כ"חלק נורמלי של נהיגה" ומניחה שבמקרה המסוים האשמה היא הדדית: שני הצדדים הניחו הנחות רבות מדי. אז כן, גוגל מודה שהיא אשמה חלקית במה שקרה. בעקבות התאונה ביצעה כבר הענקית מספר שינויים בתוכנה שלה, שהצטוותה לקבל את העובדה שאוטובוסים "פחות צפויים לוותר". ההנחה, יש לקוות, אמורה למנוע בעיות דומות בעתיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    תוכנה לא קיבלה החלטה שגויה. כל החלטה שהתקבלה היא על סמך לוגיקות שמשהו הכניס והכתיב. מאחורי הקוד עומד צוות אנשים. אולי הם האחראים לתאונה... או שצריכה להיות אחריות שילוחית ולהעמיד לדין את את מנכ"ל גוגל

אירועים קרובים