סקירה: מחשב אולטרה-נייד LG X110

ה-Netbook של LG שמציעה פלאפון עושה את בדיוק את מה שהוא נועד לעשות: לספק שירותי מיחשוב מכל מקום ● בשילוב עם מודם דור-3 של פלאפון, הוא אפשר לי לעבוד באותו האופן מהמשרד, מהאוטו ומחוף הים ● החיסרון היחיד: קשה להתרגל למשטח השליטה שלו, ומומלץ לחבר עכבר חיצוני ● בגדול: אהבנו

05/08/2009 15:59

תמיד חלמתי להיות "Always On". ידעתי שאני אוכל להוציא מעצמי הרבה יותר אם אהיה מחובר לאינטרנט בכל רגע ובכל מקום, ותמיד יהיו איתי כל כלי העזר שלי, מוכנים לפעולה – החל ממעבד תמלילים ועד למיקרופון ומצלמה, ובדרך גם חיבור מיידי לגוגל (Google), וויקיפדיה (Wikipedia) ושאר מאגרי המידע שאני עובד איתם. תמיד חלמתי על זה, אבל אף לא הצלחתי להגשים את החלום הזה – לצאת מהבית עם פאוץ' בגודל סביר, ולהרגיש שאני מוכן לכל משימה.

פאלם פיילוט או מחשבי כף יד אף פעם לא עבדו בשבילי, וגם לא ה-E61 של נוקיה (Nokia) או מגוון המחשבים הניידים שהייתי סוחב איתי לכל מקום. זה תמיד היה כבר מדי או קטן מדי, עם מקלדת בלתי אפשרית וסוללה שמתרוקנת מהר מדי. היו תקופות בהן הייתי מנסה לעקוב אחרי האי-מייל דרך הסלולרי. זה היה בסדר כל עוד רציתי לקרוא מיילים, אבל לכתוב? אין סיכוי. פעמים רבות עבדתי עם המחשב הנייד שלי בבתי קפה שהציעו רשתות אלחוטיות, אבל תמיד כשהייתי צריך משהו דחוף, לא היה אינטרנט ציבורי תקין בסביבה, או שזה היה קורה בדיוק ביום בו התעצלתי לסחוב את המחשב והמטען. לפעמים, כשכבר הייתי סוחב איתי את כל הציוד, הייתי אפילו מחבר את הנייד לסלולרי ובונה לי עמדת תקשורת מאולתרת, אבל אחרי פעמיים הרגשתי מגוחך לחלוטין. שום פיתרון לא באמת עבד כאשר הייתי תקוע במונית, בפקק שלא עומד להשתחרר, ולנגד עיניי עמד טקסט דחוף שעליי לכתוב ולשלוח למערכת, או לדווח במסנג'ר מתוך מסיבת עיתונאים.

כל זה נגמר ברגע שקיבלתי מפלאפון את ה-X110 של LG לחודש התנסות. המדובר במחשב Netbook קטנטן וקליל שלא מצויד בשום טכנולוגיה מדהימה – אבל העניק לי את היכולת להמשיך ולעשות את מה שאני עושה כל הזמן, ללא הפסקות ובכל רגע נתון. לעבוד איתו הייתה חוויה מאוד נעימה. זו היתה אולי הפעם הראשונה שלא חלמתי על שום גאדג'ט אחר ולא חשבתי על הגרסה המשופרת שבוודאי תצא עוד מעט לאותו מכשיר. עבדתי בכיף מול אולטרה-נייד מאוד נוח ובעל מראה אלגנטי שמגיע עם חיבור סלולרי דור-3 של פלאפון, שאפשר לי להיות זמין באותה מידה במשרד, בחדר הישיבות, באוטו או בחוף הים בתל אביב.

המסך, שגודלו 10 אינטש, נוח מאוד לעבודה – גם לאור הניאון במשרד וגם לאור השמש ברחוב. המקלדת מאוד נוחה להקלדה, וגם האצבעות הגדולות שלי, שבדרך כלל מתקשות לתפקד כראוי במחשבים זעירים, התרוצצו עליה בחדווה. גם החיבור לאינטרנט עובד היטב – אם לא היה לי חיבור אלחוטי חינמי, סיפק לי המודם של פלאפון קו מהיר ויציב שלא התקשה גם בהעברת וידיאו זורם. אפילו הרמקולים סיפקו חווית מולטימדיה סבירה לחלוטין עבור מחשב זעיר ששוקל 1.2 ק"ג. סוף-סוף הייתה לי סביבת עבודה שהייתה תמיד איתי, ענתה על כל צרכיי ולא הכבידה לי על הכתף.

הבעיה היחידה שנתקלתי בה – והאמינו לי שחיפשתי רבות – היא העכבר. עברו כמה שבועות עד שהצלחתי להתרגל למשטח השליטה שלו, ולא הפסקתי לחפש באופן אינסטינקטיבי את אופציית גלילת הדף – שאינה קיימת. מה עשיתי? חיברתי ל- X110עכבר USB קטן, ומאותו הרגע לא הצלחתי למצוא לו שום חיסרון נוסף.

מידע

מחיר: 89 שקלים ב-36 תשלומים חודשיים (במנגנון חיוב -זיכוי). הרוכש מקבל זיכוי של 89 שקלים מדי חודש כאשר הוא משלם על חבילת גלישה במחיר של 189 שקלים. לרכישה עם התחייבות לחבילת אינטרנט דור-3 של פלאפון ל-18 חודש.

משקל: 1.2 ק"ג (כולל סוללה)

מעבד: Atom 1.6 Ghz של אינטל

מערכת הפעלה: חלונות XP

מסך: 10 אינטש 1024×600

דיסק קשיח: 120 ג'יגה-בייט

תקשורת: Wi-Fi, בלוטות' 2.0, LAN

יציאות: שלושה שקעי USB 2.0, אודיו ו-VGA

מצלמה: 1.3 מגה-פיקסל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים