מכירות מחשבי כרום-בוק זינקו ביותר מ-400% בשנת 2013

המחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל תפסו 21% מפלח השוק הכולל של מחשבי הנוטבוק בשנה החולפת, ובסך הכל נמכרו 1.76 מיליון יחידות - כך על פי מחקר של NPD

1.76 מיליון יחידות של מחשבי כרום-בוק (Chromebook) נמכרו במהלך השנה החולפת – עלייה תלולה של פי ארבעה בהשוואה ל-400 אלף היחידות שנמכרו בשנת 2012. כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר NPD. הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר-נובמבר 2013.

בסך הכל, מעריכים ב-NPD, יסתכם בשנת 2013 הנתח של מחשבי הכרום-בוק ב-21% מפלח השוק הכולל של מחשבי נוטבוק (Notebook). אלא שכאן לא נגמרות החדשות הטובות עבור גוגל (Google), המייצרת את מערכת ההפעלה Chrome OS: מחשבים אלו, מתוצרת סמסונג (Samsung) ואייסר (Acer), תפסו שניים משלושת המקומות הראשונים ברשימת רבי המכר של אמזון (Amazon) במהלך עונת הקניות של חגי סוף השנה.

נראה כי את ההצלחה של מחשבים אלה אפשר להסביר במחיר הנמוך, שנובע מהתבססות על מערכת ההפעלה שמציעה גוגל בחינם, ובשפע היישומים שמוצעים ברשת עבור המחשבים שמיועדים בעיקר לעבודה במקוון.

"למרות שמחשבי PC עם מערכות חלונות (Windows) עדיין רחוקים מלומר את המילה האחרונה, ובנות הברית הגדולות של מיקרוסופט (Microsoft), דוגמת HP ולנובו (Lenovo), עדיין מחויבות למוצריה, הרי שכאשר חברות עסקיות ישדרגו את המערכות שלהן בשנים הקרובות, אנו צפויים לראות גיוון רב יותר מבחינות החומרה – ועל היצרניות שמבקשות להוסיף ולצמוח לקחת זאת בחשבון", אמר סטיבן בייקר, נשיא NPD.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים