גוגל בתחרות מול מיקרוסופט: תפתח מערכת הפעלה משלה למחשבים אישיים

המערכת החדשה תיקרא כרום, כמו הדפדפן מבית גוגל, ותיועד בעיקר למחשבי NetBook ● היא תהיה מבוססת על קוד פתוח, ותפעל על מעבדי x86 ו-ARM ● בגוגל מתכוונים להשיק את המערכת במחצית הראשונה של 2010

גוגל מתפשטת לתחום מערכות ההפעלה למחשבים אישיים: החברה הודיעה אתמול (ג'), כי תפתח מערכת שכזו, שתתחרה בחלונות של מיקרוסופט. המערכת החדשה תיקרא כרום, כמו הדפדפן של גוגל, והחברה מכנה אותנו "הניסיון שלנו לחשוב מחדש איך מערכות הפעלה צריכות להיות".

בהודעה שפורסמה בבלוג של החברה נכתב, כי הכרום יהיה מבוסס על קוד פתוח ויתפוס מעט זיכרון. לדברי גוגל, היא תהיה מיועדת בעיקר למחשבי NetBook. המערכת תפעל על מעבדי x86 ו-ARM. ענקית האינטרנט תפרסם את הקוד של מערכת ההפעלה עד סוף 2009, וזו תהיה זמינה למשתמשי NetBook במהלך המחצית הראשונה של 2010. עוד נמסר, כי גוגל נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם שותפים עסקיים, וכי החברה תחל לעבוד עם קהילות קוד פתוח בקרוב.

בבלוג נכתב, כי האספקטים המרכזיים של מערכת ההפעלה החדשה יהיו "מהירות, פשטות ובטיחות". "אנחנו פועלים כדי שמערכת ההפעלה החדשה תכניס את הלקוח לאינטרנט בתוך מספר שניות", כתבו המפתחים של גוגל. "אנחנו רוצים שיהיה ממשק מינימלי בין המשתמש למערכת ההפעלה כרום, ושרוב הפעילות שלו תהיה ברשת". הם הוסיפו, כי המשתמש לא יצטרך להתעסק עם וירוסים, נוזקות ועדכוני אבטחה, מפני ש-"אנחנו חוזרים לבסיס ומעצבים את ארכיטקטורת הבטיחות מחדש".

מערכת הפעלה זו אינה הראשונה של גוגל: החברה השיקה בשנה שעברה את אנדרואיד – מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים, שנמצאת בשימוש אצל מספר חברות. בחברה מדגישים, כי שתי מערכות ההפעלה תהיינה מופרדות זו מזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים