מומחה מחשבים: ממציא המטבע הווירטואלי ביטקוין – פרופ' יפני למתמטיקה

מי האדם שהגה בשנת 2008 את הרעיון של מערכת וירטואלית כתחליף לכסף מזומן? על פי טד נלסון, מומחה מחשבים שהעלה את טענותיו בסרטון יו-טיוב, מדובר בשיניצ'י מוצ'יזוקי - פרופ' למתמטיקה מאוניברסיטת קיוטו שביפן

לא דיווח על הכנסות ממטבעות דיגיטליים - ונעצר

הזהות של ממציא המטבע הווירטואלי ביטקוין (Bitcoin) נותרה עד כה עלומה. אפילו המפתחים, ששקדו על המטבע הווירטואלי במשך שנים, אינם יודעים מי מסתתר מאחורי הכינוי סטושי נקמוטו, או במילים אחרות: מי האדם או הקבוצה שהגו בשנת 2008 את הרעיון של מערכת וירטואלית כתחליף לכסף מזומן.

באפריל 2011, לאחר שתרם אלפי שורות קוד, ופרסם אלפי פוסטים על ביטקוין, כתב נקמוטו לאחד המפתחים כי הוא החליט "להתקדם לדברים אחרים". בכתבת תחקיר שפורסמה מאוחר יותר באותה שנה בניו יורק טיימס (New York Times), ניסו הכתבים להתחקות על עקבותיו של נקמוטו, אך מאמציהם לא העלו דבר.

אלא שעתה יש מי שטוען כי הוא יודע מי עומד מאחורי הדמות המסתורית. טד נלסון, מומחה מחשבים, העלה ליו-טיוב (YouTube) סרטון בו הוא טוען כי הביטקוין הומצא על ידי שיניצ'י מוצ'יזוקי, פרופ' למתמטיקה מאוניברסיטת קיוטו שביפן.

נלסון אינו מביא הוכחות לטענתו, ומסתפק באמירה כי פרופסור מוצ'יזוקי הוא מתמטיקאי מבריק בעל דפוסי התנהגות שתואמים לאלו של נקמוטו החמקמק. עוד מוסיף נלסון כי הוא בדק במקומות שאחרים לא חיפשו בהן, וניסה לחשוב "מה שרלוק הולמס היה עושה במצב כזה?".

לא ניתן היה לקבל תגובה מפרופ' מוצ'יזוקי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איפה

    איפה הקישור לyoutube ?? איזה מצחיקים... קצת רצינות

אירועים קרובים