מיקרוסופט השיקה את חלונות סרבר 2012

מערכת ההפעלה החדשה של הענקית מרדמונד לסביבות השרתים והווירטואליזציה מיועדת לענן ואמורה לספק את הצרכים המלאים בפניהם עומדים כיום ארגונים בבואם לטפל במערכות המידע שלהם ● המערכת כוללת שינויים וחידושים טכנולוגיים שפעם לא נכללו במערכות הפעלה, בהם שינוי מרכז הנתונים, הצעת API ופיתוחים שיעזרו למפתחים ליצור יישומים מודרניים והבטחת גישה של משתמש לכל המידע והיישומים שלו מכל מקום ועם כל סוג של התקן

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה אמש (ג') את חלונות סרבר 2012 (Windows Server 2012), מערכת ההפעלה החדשה שלה לסביבות השרתים והווירטואליזציה. לפי מיקרוסופט, החשיבות של המערכת, שפותחה במשך ארבע השנים האחרונות, היא בכך שהיא נבנתה כדי להיות מערכת הפעלה לענן ולספק את הצרכים המלאים בפניהם עומדים כיום ארגונים בבואם לטפל במערכות המידע שלהם.

"השקת חלונות סרבר 2012 שמה זרקור על השינוי המתנהל לאורך כל האקו-סיסטמה של ה-IT", אמר סטיה נדלה, נשיא, חטיבת השרתים והכלים העסקיים של הענקית מרדמונד. לדבריו, "זהו שינוי שמונע בידי צמיחה מעריכית של התקנים המשמשים יישומים חכמים ואישיים יותר, וזה בתורו יוצר פיצוץ של מידע וצורך בעוצמת מחשוב גדולה יותר. מדובר בעולם של התקנים מחוברים ושירותים רציפים והכול עובד, כמובן, בזכות העוצמה של השרתים".

לפי נדלה, השינוי הזה בתמונת השימושים הנדרשים מוביל גם לשינויים דרמטיים בדרך בה מיחשוב, איחסון ורשתות מתחברים יחדיו בפלטפורמות אוטומטיות שמאפשרות התאמת גודל, שיתוף וגמישות. המטרה בכך היא לספק את היישומים המודרניים שיובילו לחוויית המחשוב הנדרשת. לדבריו, זהו מיחשוב הענן וזו המחשבה שעמדה מאחורי בניית חלונות סרבר 2012.

המפתחים של מיקרוסופט הרחיבו במערכת ההפעלה החדשה את מה שכל מערכת הפעלה עושה, לנהל חומרה ולספק את הפלטפורמה לכתיבת והרצת יישומים, אולם כללו במסגרתה גם שירותים וטכנולוגיות שפעם לא נכללו במערכות הפעלה.

"התמקדנו בארבעה מפתחות", אמר נדלה. "הראשון הוא השינוי שעובר מרכז הנתונים. אנחנו רוצים לחבר יחדיו את כל המשאבים המסופקים בידי מרכז נתונים מסורתי, קרי: איחסון, משאבי רשת וכוח מיחשוב, לכדי פלטפורמה שיכולה להשתנות באופן אלסטי בהתאם לצרכים של הארגון. השני הוא הצעת API ופיתוחים שיעזרו למפתחים ליצור יישומים מודרניים – עבור ניידות,רשתות חברתיות ו-Big Data. היבט שלישי חשוב במערכת ההפעלה לענן הוא להבטיח שירותים וחוויות אישיות, כך שכל משתמש עם כל הסוג של התקן יוכל לגשת לכל המידע ולכל היישומים שלו. ההיבט הרביעי הוא שכל סוג של מידע, בכל גודל, שמאוחסן במקום כלשהו בארגון ומעובד בדרך כלשהי צריך להיות נגיש באותה מידה במערכת ההפעלה לענן".

לפי מיקרוסופט, חלונות סרבר 2012 מציעה מאות תכונות חדשות שלא היו כלולות בגרסה המשמעותית האחרונה של מערכת ההפעלה לשרתים, Windows Servers 2008/R2, שהושקה לפני כשלוש שנים. כך, למשל, יכולה מערכת ההפעלה שהושקה אתמול לבצע וירטואליזציה של יותר מ-99% מבסיסי הנתונים שעובדים על SQL. כמו כן, ביכולתה לתמוך במכונות וירטואליות שכוללות עד 64 מעבדים וירטואליים עם 1 טרה-בייט זיכרון עבודה עבור כל מכונה וירטואלית. בנוסף, כל צרור של יחידות איחסון בשרתים יכול לכלול עד 8,000 מכונות וירטואליות לכל היותר. על פי הענקית מרדמונד, אלה מספרים שאף חברה לא יכולה לספק כיום.

שיפורים נוספים שכוללת חלונות סרבר 2012 הם ניהול קל יותר של כל השרתים בארגון, כולל שליטה מרחוק גם בשרתים בליבת מרכז הנתונים, יצירה קלה יותר של VDI על ידי שימוש באשף שמאפשר את היצירה והמשלוח בכמה לחיצות בלבד ושיפורים משמעותיים ב-Hyper-V, מנהל המכונות הווירטואליות, שמאפשר הרצה של מספר מערכות הפעלה במקביל באותו שרת.

יחד עם מערכת ההפעלה החדשה השיקה מיקרוסופט קמפיין בשם Switch to Hyper-V, שנועד לשכנע לקוחות להגר לחלונות סרבר 2012 מסביבות הפעלה אחרות, במיוחד אלה של VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים