VMware הכריזה על פלטפורמה משולבת להתקנים ניידים

בעזרת קונסולה לניהול רשת מרכזית, מאפשרת VMware Horizon Suite לארגוני IT להתאים את דרישות השימוש למדיניות החברה ● החבילה מזהה את המשתנים הרלוונטיים לכל משתמש ואת סביבת העבודה ומתאימה להם את היישומים, הנתונים ושולחן העבודה הדרוש ● בועז חלמיש, סגן נשיא בכיר ב-VMware: "ההשקעה המתמשכת של VMware בחידוש מיחשוב משתמשי הקצה, תאפשר לארגוני ה-IT להגדיר מחדש את סביבת העבודה הארגונית ולאמץ דרכי עבודה חדשות"

02/09/2012 17:29

VMware הדגימה פתרון כולל לשולחן עבודה כשירות, המשלב את מערכות VMware View ו-Wanova Mirage שלה. את ההכרזה ערכה החברה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי, VMworld 2012, שהתקיים בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, קליפורניה, בהשתתפות יותר מ-20 אלף מקצועני מיחשוב.

העידן הנוכחי של מיחשוב בנקודות הקצה מכונה "לאחר המחשב האישי" (Post PC era). המדובר בשם מטעה, כי למעשה ה-PC אינו נעלם, אלא חי לצידם של מכשירים חדשים ונוספים כמו מחשבי הלוח והסמארטפונים, שמשמשים כולם לגישת המשתמשים בארגונים ליישומיהם ולנתוניהם במרכזי הנתונים הארגוניים. כיום יש מעל ל-600 מיליון PC בעולם והאתגר של מנמ"רי הארגונים הוא לפרוס ביעילות תחנות עבודה וירטואליות מאובטחות שיקלו על הניהול, שאחרת הופך לתוהו ובוהו יקר ביותר.

המנמ"רים חייבים לתמוך היום במיליארדי שולחנות העבודה מכל ההתקנים האישיים שהעובדים מביאים עימם מביתם, מה שנקרא תופעת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). העיקר הוא לאבטח את הנתונים הארגוניים בשולחן העבודה האישי, כאשר במקביל יש למנוע פגיעה בפרטיות הנתונים האישיים על אותו שולחן עבודה. המשימה הזו קוראת לווירטואליזציה מלאה של שולחנות העבודה בהתקני הקצה, וליצירת שני שולחנות – "אישי" ו-"ארגוני". על שני שולחות העבודה להיות מאובטחים ומבודדים אחד מהשני, בשקיפות מלאה לעובד ולמעשה בלי שיחוש כלל בכך.

VMware, המובילה עולמית בווירטואליזציה של שרתים, איחסון ורישת במרכזי הנתונים הארגוניים, שכלל לא "דיברה" עד עתה עם משתמשי הקצה, זיהתה הזדמנות לווירטואליזציה של מאות מיליוני תחנות העבודה בשרתים הארגוניים – מה שנקרא VDI, אך התהליך התברר כיקר, כי הוא צורך משאבים רבים במרכזי הנתונים ולכן גם לא התפשט בתעשייה. עכשיו משלבת VMware את הניהול הווירטואלי מרחוק עם הניהול הפיזי על ה-PC, שישמש את העובד זמן רב גם כשהוא אינו מחובר.

VMware מבטיחה פתרון כולל לשולחן עבודה כשירות, ניהול מרכזי המשלב ביןVMware View  ו-Wanova Mirage, וירטואליזציית VDI ועבודה פיזית על הנייד. צילום: פלי הנמר

המודל הכולל של VMware לעבודה חלקה, רציפה ומאובטחת לכל עובד, גישה ישירה מהמובייל ליישומים הארגוניים, החדשים אך גם המסורתיים (לגאסי בני עשרות שנים). יישומים כשירות. צילום: פלי הנמר

זה הרקע לפיתוח VMware Horizon, שגרסת האלפא שלה הוצגה ב-VMworld 2012. המדובר בפלטפורמה חדשה, שמציעה בסיס עבודה ארגוני מבוסס ענן, המאפשר גמישות וניידות מלאה, תוך חיבור מכל מקום ומכל התקן נייד.

בנוסף, הציגה VMware את השילוב בין Horizon ל-Wanova Mirage, המאפשר ללקוחות להתאים את שולחן העבודה של מערכת ההפעלה חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft) לעידן הענן. Wanova היא חברת הזנק ישראלית פרטית, שמומנה על ידי קרנות ההון-סיכון גריילוק, כרמל ואופוס קפיטל. היא נרכשה על ידי VMware לפני כשלושה חודשים בסכום מוערך של 70-80 מיליון דולרים. את Wanova הקימו ב-2008 שני היזמים ד"ר איסי בן שאול ואילן קסלר, לאחר שמכרו את אקטונה – חברת ההזנק הראשונה שלהם, לסיסקו (Cisco) ב-2004 תמורת 100 מיליון דולרים. לאחר הרכישה מכהן בן-שאול כ-CTO של תוכנת Mirage ב-VMware.

הגשמת החלום הרטוב של התעשייה: הפיכת יישומים מסורתיים לשירות המגיע ישירות לטרמינל הנוכחי שבידי העובדים בארגון – כיום ניידי רשתות אלחוט וסלולר למיניהם. צילום: פלי הנמר

סטיב הרוד, ה-CTO של VMware, מציג במליאה המרכזית את מערכת VMware Horizon, המאפשרת לכל הניידים מופעלי אנדרואיד, iOS, חלונות ובקרוב גם חלונות 8, לעבוד כמו מחשב שולחני מלא, עם יישומי הארגון וגישה לנתוניו. הכול מאובטח. צילום: פלי הנמר

"המעבר לחלונות 7 ו-8 ומגמות ה-BYOD ומיחשוב הענן, מאתגרים את ארגוני ה-IT עם סיכונים וסיבוכים חדשים", אמר בועז חלמיש, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת ה- End User Computing Enterprise Desktop ב-VMware. "ההשקעה המתמשכת של VMware בחידוש מיחשוב משתמשי הקצה, תאפשר לארגוני ה-IT להגדיר מחדש את סביבת העבודה הארגונית ולאמץ דרכי עבודה חדשות בעידן החדש שאחרי 30 שנות השליטה המוחלטת של המחשב האישי בנקודות הקצה. עכשיו השימוש הגובר הוא בטאבלטים ובסמארטפונים, לצידם של מחשבי ה-PC".

בועז חלמיש מנצח על הפיתוחים המיועדים לכבוש את פלח שוק של משתמשי הקצה, במקביל לשליטתה של VMware בתשתיות התוכנה של מרכזי הנתונים על ידי וירטואליזציה של כל רכיביהם: שרתים, אחסון, רישות ואבטחה. צילום: פלי הנמר

מערכת VMware Horizon מציעה פתרון כולל לניהול חוויית משתמש במגוון התקנים שונים. בעזרת קונסולה לניהול רשת מרכזית, VMware Horizon Suite מאפשרת לארגוני IT להתאים את דרישות השימוש למדיניות החברה. חבילת Horizon Suite מזהה את המשתנים הרלוונטיים לכל משתמש ואת סביבת העבודה (סוג ההתקן, מיקום ורמת חיבור) ומתאימה להם את היישומים, הנתונים ושולחן העבודה הדרוש. כך, יכול ה-IT להעביר יישומי חלונות, iOS, אנדרואיד (Android), רשת או SaaS – מממשק עבודה יחיד, ולאפשר למשתמש הקצה גישה עצמאית ליישומים ונתונים מכל מקום ובכל זמן.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת CloudCon 2012 של אנשים ומחשבים

אירועים קרובים