IDC: סמסונג מגדילה את הפער מול אפל בשוק הטלפונים החכמים

שתי החברות שולטות יחדיו בשוק של הטלפונים החכמים ונתח השוק המשותף שלהן גדל בשנתיים האחרונות פי שניים, גם אם קצב הצמיחה הכולל של השוק הואט - כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר ● בסך הכול נמכרו ברבעון השני של השנה 406 מיליון טלפונים סלולריים, מתוכם כ-154 מיליון טלפונים חכמים

ההצלחה שנחלו מכשירי האנדרואיד (Android) החדשים מדגמי galaxy S III סייעה לסמסונג (Samsung) להגדיל את הפער על פני מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) בשוק הלוהט והתחרותי של הטלפונים החכמים – כך על פי דו"ח שפרסמה חברת המחקר IDC ונוגע לרבעון האחרון. עוד צוין בדו"ח, כי נתח השוק המשותף של אפל וסמסונג גדל בשנתיים האחרונות פי שניים ויחדיו הן מוכרות כמעט מחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם.

בסך הכול, שוק הטלפונים הסלולריים העולמי צמח ברבעון השני של השנה ב-1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כלל היצרניות מכרו במהלכו 406 מיליון יחידות לעומת 401.8 מיליון. מספרם של הטלפונים החכמים הגיע בו ל-153.9 מיליון יחידות אל מול 108.3 מיליון יחידות ברבעון המקביל ב-2011. מדובר בגידול של 42.1%, שנמוך מהתחזית של IDC, שצפתה גידול של 43.1%.

"סמסונג ואפל הפכו במהירות לחברות הדומיננטיות בשוק הטלפונים החכמים, אם כי הן נוקטות בגישה שונה מעט ביחס לשוק", ציין קווין רסטיבו, אנליסט בכיר ב-IDC, בהודעה שפרסמה החברה. לדבריו, "סמסונג מציעה מגוון רחב של דגמים שמכסים כל נישה בשוק, בעוד שאפל מציעה מספר מצומצם של דגמים ידועים. שתי החברות הרחיבו את הפריסה הגיאוגרפית שלהן מתוך שאיפה להגדיל את נתחי השוק, בעת שהתחרות ביניהן גוברת, כשכל אחת מנסה לזכות ביתרון".

מ-IDC נמסר, כי קצב הגידול ברבעון השני של השנה היה הנמוך ביותר מאז הרבעון האחרון של 2009. בחברת המחקר מסבירים את הירידה בקצב הצמיחה של הטלפונים החכמים בהאטה הכלכלית ברחבי העולם, אך נוכח התפקיד החשוב שממלאים מכשירים אלה בחי היום יום צופים ב-IDC שהשוק יוסיף לצמוח גם בשנים הקרובות.

"כשמחצית משנת 2012 כבר מאחורינו, צופים ביצרניות לשנת 2013 ומבקשים לבחון את ההתפתחויות העתידיות בשווקי אירופה ובשווקים המתפתחים", ציין בהודעה רמון למס, אנליסט בכיר ב-IDC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים