RIM תיאלץ לשלם 147.2 מיליון דולרים לאחר שנקבע שהפרה זכויות בפטנט

הצרות באות בצרורות: יצרנית מכשירי הבלקברי חויבה על ידי בית המשפט בקליפורניה לשלם סכום של 147.2 מיליון דולרים לחברת Mformation Technologies לאחר שקבע, כי הפרה זכויות שלה בפטנט ● RIM מתכוונת לערער

כאילו אין די בקשיים בהם היא נתקלת בשוק ובהתמרמרות של בעלי המניות על העיכובים בהשקת המכשירים החדשים, קבע בסוף השבוע בית משפט בצפון קליפורניה, כי חברת RIM, היצרנית של מכשירי הבלקברי (BlackBerry), הפרה זכויות בפטנט על מערכת לניהול מרחוק של מכשירים ניידים.

פסק הדין ניתן בתביעה שהגישה נגדה חברת Mformation Technologies בשנת 2008. השופט קבע, כי על RIM לשלם לה תמלוגים בסכום של שמונה דולרים על כל מכשיר בלקברי שמקושר לתוכנת Enterprise Server שלה. בסך הכול, על פי רויטרס (Reuters), הסכום מגיע ל-147.2 מיליון דולרים.

עמאר טקור, הפרקליט של Mformation, מסר לרויטרס, כי פסק הדין מתייחס אך ורק למכירות שבוצעו בפועל בארצות הברית ולא למכירות עתידיות או לנזקים שנגרמו לתובעת מחוץ לגבולותיה.

דוברת RIM, קריסטל רוברטס, מסרה שהחברה כבר נוקטת באמצעים משפטיים כדי לערער על פסק הדין. לדבריה, "השקענו מאמצים רבים כדי לפתח את הטכנולוגיה של בלקברי".

RIM, שהמציאה למעשה את הדואר האלקטרוני במכשירים ניידים לפני כעשור, איבדה בשנים האחרונות אחוזים גדולים מאוד מנתח השוק שלה. הצרכנים הפרטיים העדיפו על פני הבלקברי שלה את מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) וואת המכשירים המבוססים על אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

בחודש שעבר דיווחה RIM על הפסד תפעולי ראשון מזה שמונה שנים והתוצאות היו גרועות בהרבה מכפי שצפו. החברה הודיעה על פיטורים של כ-5,000 עובדים – כשליש מכוח האדם שלה – ובאותה הזדמנות הודיעה שההשקה של מכשירי בלקברי 10 (BlackBerry 10) נדחית מהרבעון האחרון של השנה הנוכחית לרבעון הראשון של השנה הבאה. לדברי מנכ"ל החברה, תורנסטן היינס, הדחייה נובעת מהרצון להבטיח שהמכשירים יהיו בשלים להשקה לקהל הרחב.

"אנחנו עושים לילות כימים כדי להשיק את המכשירים ולהוכיח שהם אכן מקיימים את כל מה שהבטחנו", אמר היינס באסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה, שנערכה בשבוע שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים