ארה"ב: בית המשפט דחה בקשה להעניק לתביעה של מפרסמים נגד פייסבוק מעמד של ייצוגית

מפרסמים שהגישו נגד הרשת החברתית הפופולרית תביעה בגין חיובי יתר ביקשו לתבוע בשם מפרסמים רבים נוספים ● בית משפט בקליפורניה דחה את הבקשה וקבע שהם לא הצליחו להוכיח הפרת חוזה שיטתית וש-"נוכח הצורך לקבוע בנפרד הן חבות והן נזק ביחס לכל תובע, הרי שתביעה זו אינה יכולה להיות ייצוגית" ● עורך הדין של התובעים סירב להגיב ומפייסבוק נמסר, כי הם עדיין לומדים את פסק הדין

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

השופטת פיליס המילטון מבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, קיבלה בסוף השבוע את עמדת פייסבוק (Facebook) ודחתה בקשה של מפרסמים להעניק לתביעה שהגישו נגדה בגין חיובי יתר מעמד של תביעה ייצוגית. זאת, לאחר שקבעה שהתובעים לא הוכיחו, כי יש לאלפי המפרסמים שאותם ביקשו לייצג בסיס משותף לתביעה על הפרת חוזה והפרה של חוקי קליפורניה להגבלים עסקיים.

"בית המשפט השתכנע מטיעוני פייסבוק וקובע שהתובעים לא הוכיחו שיש בידם שיטה אמינה להוכחת סכום הפיצויים שמגיע לכל תובע", כתבה השופטת בפסק הדין. "נוכח הצורך לקבוע בנפרד הן חבות והן נזק ביחס לכל תובע, הרי שתביעה זו אינה יכולה להיות ייצוגית".

ג'ונתן שוב, פרקליטם של התובעים, סירב להגיב. דובר פייסבוק, אנדרו נוייס, מסר שבחברה עדיין לומדים את פסק הדין.

התביעה, שהוגשה ב-2009, נסבה על פרסומות בפייסבוק בשיטת תשלום לכל הקלקה. התובעים טענו, כי חויבו, בין השאר, בגין הקלקות שכלל לא אירעו, הקלקות על מודעות שלא הוצגו, הקלקות שמקורן בשגיאות שרת והקלקות מרובות של אותם משתמשים. השופטת קבעה בפסק הדין, כי התובעים לא הצליחו להוכיח "הפרת חוזה שיטתית" וכי "לא ניתן לערוך ניתוח מדוקדק, על בסיס נפרד, לכל אחד מבין אלפי המפרסמים במסגרת תביעה ייצוגית".

מחר (ב') אמורה השופטת המילטון לערוך שיחת ועידה שבה תמליץ על הדרכים המתאימות ביותר לקידום התביעה.

אילו הייתה השופטת מעניקה לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית, אפשר היה לצפות לסכום גבוה יותר של פיצויים, והתובעים המקוריים היו יכולים לחסוך בהוצאות המשפט, שהיו מתחלקות בין כל מי שישתתפו בתביעה הייצוגית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים