חגי אייז, נס: "יישומים טבעיים מהירים יותר מיישומי דפדפן"

יישומים טבעיים, יישומי דפדפן וההבדל ביניהם - על כך דיבר אייז, מנהל פעילות פורטל סאפ ומובייל בנס ישראל, בכנס משתמשי סאפ, ISUG 2012 ● הוא אמר, כי "פיתוח של יישומים טבעיים יקר יותר, אבל בפיתוח יישומי דפדפן יותר קל להשיג את כוח הפיתוח הרלבנטי, כי אלה שפות יותר שכיחות"

"עולם היישומים מתחלק ליישומים טבעיים, שנכתבים בשפת מערכת ההפעלה, וליישומי דפדפן, שנכתבים בכלים קבועים – HTML וג'אווה-סקריפט (Java Script). ליישומים טבעיים יש יכולת מלאה לגשת ל-GPS ולשאר תכונות של המכשיר, ואילו יישומים שרצים בתוך הדפדפן מוגבלים יותר מהבחינה הזו. בנוסף, כמובן שיישומים טבעיים יהיו יותר מהירים", כך אמר חגי אייז, מנהל פעילות פורטל סאפ (SAP) ומובייל בנס ישראל. הוא דיבר ב-ISUG 2012, כנס משתמשי סאפ ישראל, שנערך שלשום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. בדבריו הראה אייז כיצד ניתן לפתח יישומי דפדפן ומובייל על ידי שימוש ב-Hybrid Web Container של סייבייס (Sybase).

הוא הוסיף, כי "פיתוח של יישומים טבעיים יקר יותר, אבל בפיתוח יישומי דפדפן יותר קל להשיג את כוח הפיתוח הרלבנטי, כי אלה שפות יותר שכיחות. בנוסף, הפצת יישומים טבעיים היא קצת יותר מורכבת".

אייז התייחס לשאלה מדוע בכל זאת כדאי לייצר יישומי מובייל בשיטת הדפדפן ואמר, כי "מפתחים יישומים כאלה פעם אחת, קל להפיץ אותם למשתמשים, כולל עדכונים ויש גמישות מאוד גדולה בעיצוב ממשק המשתמש. כמו כן, זמן ההגעה לשוק מהיר למדי ועלות הפיתוח יחסית נמוכה. כמובן, יש את התקן החדש, HTML5, וכעת יש אינטראקציה יותר טובה עם מערכות הפעלה, למשל גישה לקבצים, יכולות מוזיקה, אנימציה ו-וידיאו ושמירת נתונים באופן לא מקוון, כולל יכולות שפעם היה ניתן למצוא רק בפלאש (Flash)".

יהודית אלקובי, מנהלת תחום אחזקה בפרויקט מאור בחברת החשמל. צילום: ניב קנטורלכן, לטענת אייז, במקרים רבים, השיטה המועדפת היא שימוש בכלי ההיברידי שמוצע עם הפלטפורמה של סייבייס. "כל הכלים של סייבייס שאנחנו מכירים מותאמים לייצור יישומים בשיטה היברדית. יש אותה מעטפת עבור כל מערכות ההפעלה המובילות. קיימות ספריות JQuery מובנות, שימוש בזיכרון מטמון באופן מקומי ולא מקוון וכן יכולת הקמת בסיס נתונים מקומי", אמר. "בנוסף, יש גישה לכל יישומי ה-Hybrid Web Container שמותקנים במחשב דרך ממשק אחד וקיימת אפשרות להזרמת עדכונים מרחוק".

פטיש, מסמר – ומודול PM
יהודית אלקובי
, מנהלת תחום אחזקה בפרויקט מאור בחברת החשמל, הציגה שימוש בכלי GuiXT ביישום מודול האחזקה של החברה. "יישום זה בתחנות הכוח העמיד בפנינו כמה אתגרים, כשהראשון היה שמדובר בכ-1,000 משתמשים שעיקר עבודתם הוא אמנם עם סרבל, פטיש ומסמר, אבל הם לקוחות של מודול ה-PM", תיארה אלקובי את בסיס הפרויקט. "בנוסף, היינו צריכים לספק מודול של היתרי עבודה וניהול היתרים תפעוליים, כמו, למשל, הורדות לחשמל במקום ספציפי, והכול בצורה מדויקת, כדי לא להפריע לאספקה. כמו כן, היינו צריכים להחליף מערכות ישנות יחסית תוך שמירה על פשטות העבודה".

דודי עוזר, עוזר מנכ"ל שירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטורלדבריה, ההחלטה להשתמש ב-GuiXT נבעה מהרצון לפתח את סביבת העבודה של המשתמש מבלי לגעת בליבה. "לא עשינו שינוי בבסיס הנתונים וגם לא בשכבת היישומים", ציינה אלקובי. "עם GuiXT העבודה הרבה יותר פשוטה מבחינת הלקוח. קל יותר בעזרתו להשתמש במערכת, והיא אף מקצרת את זמני העבודה, מאחר שבין השאר בודקים שהלקוח הכניס נתונים בלי טעויות. כמו כן, עקומת הלמידה קלה יחסית". היא הוסיפה, כי "לא כל מסך קיבל את ה-GuiXT, אלא רק המסכים האינטראקטיביים".

פתרון לתזרים ביצוע הזמנות רכש
דודי עוזר
, עוזר מנכ"ל שירותי בריאות כללית, הציג פתרון שבנתה הקופה לצורך תזרים ביצוע הזמנות רכש. "אנחנו מייצרים 360 אלף הזמנות מספקים בשנה ויש שלושה עד שמונה חותמים על כל הזמנה. כמו כן, יש מספר רב של חותמים שאותם צריך לנהל", אמר. לדבריו, "האתגרים שלנו היו מניעת אישור הזמנות שגוי, ניהול ממלאי מקום למאשרי הזמנות, הצורך להתמודד עם מבנה משאבי אנוש ארגוני שלא מתאים וכן להביא לאישור בסביבת אאוטלוק (Outlook) בשילוב סאפ, כי מדובר בשני חלונות שונים, שלא מדברים אחד עם השני. בנוסף, היינו זקוקים למעקב אחרי ההזמנות שנמצאות בתהליך, כדי לזהות את הזמן הכולל וכן לאתר צווארי בקבוק ועיכובים באישורים".

רווית מרדכי-זריהן, ראש צוות פיתוח סאפ בסלקום. צילום: ניב קנטורעוזר סיפר, כי הבחירה הייתה להשתמש ב-WorkFlow. "הגדרנו בעלי תפקידים עם זמנים מוקצבים; בנינו טופס בונה החלטה שחלקים רבים ממנו לא אמורים בכלל להגיע לידיעת הלקוח, כמו מי מאשר לפני מי; חיברנו מודול שמאפשר לבצע אישורים באמצעות אאוטלוק, ואפילו באמצעות מובייל; ובנינו משגוח לאישור הזמנות שגם מאפשר לשלוח תזכורות לאלה שצריכים לאשר תוך התייחסות לתפקיד וזמני עבודה של החותמים".

מערכת לניהול לקוחות עסקיים בסלקום
רווית מרדכי-זריהן
, ראש צוות פיתוח סאפ בסלקום, הציגה את מערכת Bfocus לניהול תיקי לקוחות עסקיים, שפותחה עבור מנהלי לקוחות עסקיים בחברה. "רצינו בפיתוח של מערכת אחת מרכזית לניהול תיק הלקוח, והמטרה העיקרית הייתה ניהול לקוחות עסקיים עם נגישות מכל מקום בכל זמן, תוך פישוט וקיצור תהליך העבודה, עם יכולת ניהול אינטראקטיבית, פגישות שנקבעות באאוטלוק ועוברות למערכת ולהפך, כולל העברה לטלפונים חכמים וגישה לדו"חות", תיארה מרדכי-זריהן את המערכת.

לדבריה, הפרויקט נמשך כחצי שנה עם מיישמים פנימיים וחיצוניים ועם התממשקות למערכות הליבה של הארגון. היא אמרה, כי "דף הבית מכיל מידע ראשוני וסרגל כלים שמציג יישומים שמאפשרים לקבל את כל החומר הדרוש על הלקוח לקראת פגישה, לוח שנה שמתממשק לאאוטלוק, מערכת ניהול משימות ועוד. העמודים מכילים הוראות עבודה עם הערות שונות, מוצרים רלבנטיים, חומרים שניתן להכין מראש ותיעוד בזמן אמת. כך, למשל, אפשר להוציא סיכום פגישה בקובץ PDF, כולל חתימה ושליחה ישירה למייל של הלקוח".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים