קארל היינץ שטרייביך, Software AG: "בסיסי נתונים מבוססי SQL מיצו את עצמם; השוק כולו נע ל-In-Memory"

"מודל ה-SQL הגיע לגבול יכולת מעטפת הביצועים שלו. הפתרון של הכול בזיכרון עובד היטב וגם חברות הענק, שלא 'אהבו' ולא אימצו מיד את המודל החדש, נעות לשם", אומר שטרייביך בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, הוא מתכוון להתחרות בכל הכוח באורקל, יבמ ומיקרוסופט

11/03/2012 15:58

לפני קרוב לעשור, ב-2003, נקרא קארל היינץ שטרייביך להצטרף ל-Software AG הגרמנית ולעמוד בראשה. זאת, לאחר ששימש כסגן יו"ר מועצת המנהלים של T-Systems של ענקית התקשורת הגרמנית, דויטשה טלקום. מאז הציב לחברה, שהייתה מחלוצות ניהול בסיסי הנתונים עם Adabas כבר 30 שנה לפני כן, יעדים שאפתניים וברורים של צמיחה מוגברת ורכישות, כדי להרחיב את היצע הפתרונות ותחומי הפעילות. מטרת העל הייתה להגיעה למכירות שנתיות בסך מיליארד יורו עד 2011, אך היעד הושג כבר ב-2010.

מסע רכישות של שבע חברות בשנים האחרונות הביא לחדירתה של Software AG לפתרונות SOA, BPM ו-BPE (ר"ת Business Process Excellence) – תחום אותו מנכסת החברה לעצמה. המסע כלל את בין היתר את חברת WebMethods האמריקנית – ממובילות שילוב מערכות SOA ו-BPM, את חברת IDS Scheer הגרמנית – המתמחה בניהול תהליכים, ניתוחם ומידול, ואת חברת SPL הישראלית – שהייתה נציגתה של Software AG בארץ ולה יכולות שילוב מערכות ושירות ובסיס לקוחות רחב ונאמן ביותר. זו אחת הסיבות לכך ששטרייביך מרבה לבקר בישראל, שאותה ואת העם היהודי הוא מעריך ביותר. בעוד חודשיים יבקר כאן שוב.

בתערוכת CeBIT 2011 הכרזת על שנת הענן בפתרונות של Software AG. השנה נראה שהנושא המרכזי הוא ניהול מידע בזיכרון (In-Memory). האם אפשר לראות בכך חזרה למקורות של Software AG, שכבר בשנת 1971 הכריזה על Adabas כתוכנת ניהול בסיס הנתונים המהירה ביותר? והאם המעבר המהיר של התעשייה לפתרונות Big Data פירושו סוף עידן מודל ה-SQL ובסיסי הנתונים הקלאסיים של אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft)?
"ראשית, איננו חוזרים למקורות שלנו מלפני 40 שנה. במשך כל התקופה הזו המשכנו לפתח את תחום ה-ETS (ר"ת Enterprise Transactional Systems) ויש לנו בסיס לקוחות אנטרפרייז גלובלי נאמן ויוקרתי ביותר.

שנית, לא מדובר ב-'מותו' או בסופו של עידן מודל ה-SQL, אלא בתהליך של תחילת הסוף של תוכנות לניהול בסיסי נתונים טבלאיים, שבין היתר, פתרו את בעיית האיטיות של האחסון בדיסקים. היום הפתרון של הכול בזיכרון עובד היטב וגם חברות הענק שציינת, שלא 'אהבו' ולא אימצו מיד את המודל החדש, נעות לשם. אפשר לומר שמודל ה-SQL מיצה עצמו, כי הגיע לגבול יכולת מעטפת הביצועים שלו".

תחילת סוף עידן שליטת מודל ה-SQL. קארל היינץ שטרייביך. צילום: פלי הנמר

אתה מתכוון שאתם תתחרו בענקיות אלה?
"ברור שנתחרה בהן. כל העולם צועד לשם. בכלל, כיום אנו כבר מתחרים בהם בתחומי התווכה (middleware). אנחנו לא נרתעים וגם מצליחים במגזר שלנו".

אתם מתחרים גם בסאפ (SAP), שפתרון ה-HANA שלה לניהול הכול בזיכרון, מתפרסם בכל פינה ב-CeBit?
"לא, איננו מתחרים בפתרון ה-HANA של סאפ, כי הוא מיועד על ידם להיות המנוע הפנימי במערכות ה-ERP שלהם ובמערכות ה-BI שלהם, שהגיעו מרכישתם את ביזנס אובג'קטס (Business Objects). לכן, הוא אינו פתרון שמתאים לכל בסיסי הנתונים.

הפתרון שלנו מתבסס על פלטפורמת BigMemory, שהגיעה מרכישתנו את Terracotta האמריקנית. זו פלטפורמה המאפשרת גישה מהירה לטרה-בייט של נתונים מכל סוג ומכל מקור שהוא. הפלטפורמה החדשה משתלבת בניהול הנתונים הארגוני כולו, כך שהלקוחות יכולים להפיק כמות גדולה יותר של מידע עסקי מדויק בזמן אמת ולהשיג יתרון על מתחריהם".

לאחר שבע שנים של צמיחה קבועה בהכנסות וברווחים, תוך שמירה על ממוצע שנתי של 13%, ירדו ב-2011 הכנסותיכם בכ-3%. מדוע? וחשוב מכך: כיצד תראה שנת 2012 לעומת קודמתה?
"הסיבה לירידה הקטנה בהכנסות נבעה משינוי בהרכבן, תוך שהאצנו את הצמיחה ב-BPE על חשבון ה-ETS ושירותי IDSC (ר"ת IDS Scheer Consulting). כך ההכנסות גדלו ב-8% ב-BPE וירדו בשני התחומים האחרים. ב-2012 נמשיך לצמוח בשיעור כללי של 2%-3%, כאשר תחום ה-BPE ימשוך את החברה ויגדל ב-5%-10%".

ביתנה של Software AG בתערוכת CeBIT 2012. צילום: פלי הנמר

בשבוע שעבר מינית מנכ"ל חדש לאזור צפון אמריקה, לאחר שהתחרות בשוק הזה, המניבה לכם כ-40% מסך ההכנסות, מצליחה מולכם יחסית יותר מאשר באזור EMEA. איך תשנה זאת?
"בארה"ב אנו מתמודדים מול מתחרים שלכולם מערכת בתחום ה-ETS וכולם ספקים גלובליים אמריקניים, המבוססים היטב בשוק המקומי שלהם. אנו נתפסים שם יותר כחברה אירופאית בלבד. עכשיו נמצב עצמנו מחדש בארה"ב, כחברה גלובלית מובילה בתחום ה-BPE החדש, אותו אנו מובילים בעולם. במקביל, נדגיש שהפתרונות החדישים שלנו מבוססים על רכישת שתי החברות האמריקניות WebMethods ו-Terracotta".

מה דעתך על הסניף שלכם בישראל, המבוסס על רכישתכם את SPL לפני כחמש שנים?
"הסניף מספק תוצאות טובות מאוד מדי שנה ויש לו כבר כ-380 עובדים, המשרתים כ-100 לקוחות אנטרפרייז ותיקים ונאמנים".

האם אתם שוקלים רכישה של חברה נוספת בישראל?
"כרגע איננו שוקלים רכישת חברה ישראלית נוספת, כי יש לנו בניהולו של ערן אלרואי, המנכ"ל המקומי, יכולת נרחבת ומגוונת בהתאמת הפתרונות ללקוחות וגם התמחות חזקה בניהול הפרויקטים עצמם. כלומר, איננו צריכים להוסיף עוד חברת שירות, אלא כמו בכל העולם, אנו מחפשים להשקיע בחברות של טכנולוגיה עתירות מחקר ופיתוח. רק לאחרונה רכשו אחת כזאת, את Terracotta האמריקנית, כשעל הפרק עמדה רכישת חברה ישראלית דומה".

מתי אתה מתכנן לבקר שוב בישראל?
"בתוך כחודשיים. אני מאוד אוהב ומעריך את הישגיכם במדינה הצעירה שלכם – ולא רק בטכנולוגיה. אני גם מאוד אוהב את העם היהודי ותרומתו להיסטוריה האנושית כולה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים