Software AG הכריזה על אסטרטגיה לניהול Big Data בטכנולוגיית Terracotta In-memory

במרכז האסטרטגיה עומדת פלטפורמה המספקת זמני אחזור קצרים ומאפשרת גישה לכמויות עצומות של נתונים מכל סוג ומקור השמורים ב-In-memory ● עם האינטגרציה של עיבוד אירועים עסקיים בזרם המידע, מספקת Software AG את היכולת לנתח במהירות מרבית אירועים עסקיים תוך כדי התרחשותם ● קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG: "גישה מיידית לכמויות גדולות של נתונים וניתוחם בזמן אמת, מגדילה את השקיפות ותאפשר קבלת החלטות מהירה ובזמני תגובה קצרים"

07/03/2012 15:48
שותפות בין Software AG ל-Salesforce. צילום: פלי הנמר

Software AG הכריזה על האסטרטגיה העסקית שלה לדור הבא של ניהול ים הנתונים, Big Data, שנועדה להביא לשיפור מהירות ביצוע עד פי 1,000 מהר יותר בהשוואה לטכנולוגיות הקיימות. יכולת זו עתידה לספק ללקוחות החברה גישה בזמן אמת לכמויות עצומות של מידע עסקי, ולסייע בקבלת החלטות עסקיות מהירה יותר. כמו כן, שקיפות ונראות בזמן אמת של הפעילות העסקית-תפעולית תאפשר לחברות לתכנן תהליכים עסקיים חדשים, חדשניים וגמישים יותר.

את ההכרזה על האסטרטגיה החדשה ערכה ענקית התוכנה הגרמנית בפתיחת תערוכת ה-ICT הגדולה בעולם, CeBIT 2012, הנערכת השבוע בהנובר שבגרמניה. האסטרטגיה מתבססת על פלטפורמת BigMemory של Software AG, שהגיעה מרכישתה את חברת Terracotta האמריקנית לפני כשנה. המדובר בפלטפורמה המאפשרת גישה מהירה לטרה-בייט של נתונים מכל סוג שהוא ומכל מקור. הפלטפורמה החדשה משתלבת בזרם עיבוד המידע של הארגון, כך שהלקוחות יכולים להפיק כמות גדולה יותר של מידע עסקי מדויק ובעל ערך בזמן אמת ולהשיג יתרון על פני המתחרים.

הדור הבא של פלטפורמת ניהול הנתונים מבית Software AG משלב גישה מהירה וטכנולוגיות עיבוד אירועים מתקדמות ובמקביל מציע יכולות מהירות, הרחבה וגמישות המאפשרות לארגון לעמוד בדרישות העסקיות המשתנות. בנוסף לאפשרות לגשת לכמויות נתונים רבות השמורות בזיכרון -In-memory, מאפשר הדור הבא של פלטפורמת ניהול הנתונים לקשר בין מסדי נתונים קיימים, מגוון זרמי מידע וכלים אנליטיים מתקדמים.

"גישה מיידית לכמויות גדולות של נתונים וניתוחם בזמן אמת, מגדילה את השקיפות ותאפשר קבלת החלטות מהירה ובזמני תגובה קצרים", אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG. "כל אלו יאפשרו לארגונים להגיב לשינויים בשוק באופן מיידי ולממש יתרונות תחרותיים משמעותיים. מהירות גבוהה בניתוח כמויות גדולות של נתונים היא גורם הצלחה קריטי עבור לקוחותינו".

ניהול נתונים בזיכרון משפר ביצועים עד פי 1,000 ויותר. קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG. צילום: פלי הנמר

במסיבת העיתונאים שנערכה בפתיחת תערוכת CeBIT, השיב שטרייביך לשאלה "האם בעת המיתון הנוכחי, הלקוחות יטו להמשיך להשקיע בפתרונות IT?", וטען שדווקא עתה הם ישקיעו יותר, כדי להביא תוצאות עסקיות טובות יותר, כפי שקבלת החלטות נבונה על בסיס עיבוד מהיר יותר של תהליכים עסקיים מורכבים מאפשרת.

מערכת BigMemory של Software AG נפרסת כעת בקרב לקוחותיה הגדולים של החברה, לניתוח טרה-בייטים של מידע ועיבודם לסדרה של תרחישי שימוש. BigMemory מאפשר עיבוד תרחישים בזמן אמת וביצוע ניתוחים עסקיים אפשריים עבור תרחיש מסוים. בנוסף, מאפשרת הטכנולוגיה של Software AG עיבוד מידע מכל סביבות נתונים הקיימות – מסדי נתונים טרנזקציונאליים, אנליטיים, טבלאיים לא-טבלאיים, Hadoop/NoSQL – כשכולם מאוחסנים במערכת זיכרון אחת.

שילוב עיבוד אירועים מורכבים עם ניהול נתונים בזיכרון, הוא המפתח להצלחה עסקית. וולפרם יוסט, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-Software AG. צילום: פלי הנמר

שטרייביך ויוסט - המנכ"ל וה-CTO שלו, כתף אל כתף בעת ההכרזה החדשה. צילום: פלי הנמר

"אנחנו משלבים את טכנולוגיית עיבוד האירועים העסקיים יחד עם טכנולוגיית BigMemory לביצוע ניתוח של מידע בזמן אמת", אמר וולפרם יוסט, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-Software AG. "החזון שלנו הוא לספק את פלטפורמת ניהול הנתונים המתקדמת ביותר, אשר תגשר בין יישומי טרנזקציות ויישומי ניתוח אנליטי. גישה זו מאפשרת נמוכה זמני אחזור נמוכים וגישה לכמויות ענק של נתונים מאפליקציות ארגוניות וכלי ניתוח ומתממשקת אל מגוון של מערכות חדשות, מערכות ליבה וכלים אנליטיים. כל אלו יחדיו מגשרים בין ה-IT של היום ל-IT  העתידי ולהשגת יעדי הארגון מהר יותר".

האם אנו חוזים בתחילת סיומו של עידן בסיסי הנתונים הטבלאיים מבוססי SQL, כפי שהוגדרו לפני כ-40 שנה, בעוד דור חדש של מערכות לניהול זרמי נתונים ענקיים, הקרויים "ים הנתונים", עולה ומציב תחרות חדשה ועזה לשלוש הענקיות בניהול מסדי הנתונים: אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft)? האם Software AG, שהחלה בעצמה כחברת ניהול בסיסי נתונים חדשנית (עם גישת Inverted files למערכת ADABAS שלה) לפני 40 שנה, מצטרפת למרוץ של הדור החדש, הכולל זיכרון In-memory, לצד סאפ (SAP), למשל, שכבר מתקדמת עם מערכת HANA שלה? האם מערכות ניהול האנליזות יטפלו גם בנתוני הביצועים? כלומר, האם אותה מערכת לניהול נתונים תחליף גם את ה-Transactional DB, או שתישאר בתחום ה-Analytics בלבד? ימים יגידו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים