פקיסטן: חברות הסלולר נצטוו לחסום הודעות SMS שכוללות מילים כמו ישבן, קוויקי ושדיים

הרשימה כוללת כ-1,700 מילים אסורות - באנגלית ובשפה הפקיסטנית הרשמית ● חברות הסלולר במדינה נדרשו להתחיל לחסום את ההודעות השבוע, אולם בדיקה שנערכה גילתה שהחסימה עדיין לא יושמה במלואה

לא מעט אזהרות נשמעו מפני ההשפעות של תרבות ה-SMS על בני הנוער, אך מנהלי הרשויות בפקיסטן מתייחסים לנושא ברצינות ודורשים מחברות הסלולר לחסום מסרונים שכוללים מילים גסות.

רשות התקשורת של פקיסטן פרסמה רשימה שכוללת כ-1,700 מלים אסורות, בהן יותר מ-50 מלים שמתחילות באות ז' ו-17 מונחים שכוללים את המילה "ישבן". עוד כוללת הרשימה את המילים "אקדח אהבה" ו-"קוויקי", ו-17 מונחים שונים שמתארים שדיים. בסך הכול נכללות ברשימה 1,109 מלים בשפה האנגלית ועוד 586 מלים בשפה הלאומית הפקיסטנית. בפקיסטן מדברים בארבע שפות מקומיות נוספות, אך הרשימה עדיין אינה כוללת מלים בשפות אלה.

חברות הסלולר במדינה נדרשו לחסום את ההודעות שכוללות את המילים הללו החל מהשבוע, אך מבדיקה שנערכה עולה שהחסימה עדיין לא יושמה במלואה. החוקה בפקיסטן מחייבת אמנם שמירה על חופש הביטוי, אך לפי הרשות, חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל, ובתי המשפט תומכים בעמדה זו.

באגרת ששלח לחברות הסלולר דרש מנהל רשות התקשורת של פקיסטן, מוחמד טליב דוגר, "ליישם את המערכת בתוך שבעה ימים… ולהגיש לרשות אחת לחודש דו"ח שבו מצוין מספר ההודעות שנחסמו".

מוחמד יוניס, דובר רשות התקשורת של פקיסטן, ציין שהרשימה גובשה לאחר "ישיבות והתייעצויות רבות עם הגורמים הרלוונטיים ועם יועצים", בעקבות תלונות שהתקבלו ממשתמשים במדינה. לדבריו, הרשימה עדיין לא הושלמה והרשות תוסיף לעדכן אותה. "אף אחד לא אוהב שדברים כאלה קורים לילדים קטנים או לבנות", אמר יוניס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים