צפרא כץ, אורקל: "מוצרי סאפ ישנים; מיקרוסופט משחקת בצעצועים ולא ב-IT ארגוני"

כץ, נשיאה משותפת באורקל, מתחה ביקורת על שלל מתחרותיה של החברה ● על יבמ היא אמרה ש-"אני לא מבינה מה קורה בהנהלה שלה" ● במהלך דבריה פלטה כץ: "אולי לארי אליסון היה רוצה להיות בראד פיט", אולם מיד התחרטה פעמיים ואמרה שהוא יהרוג אותה, שזו סתם הלצה וש-"אני רוצה להיות אנג'לינה ג'ולי"

04/10/2011 11:30

"המוצרים של סאפ (SAP) ישנים, ואילו מיקרוסופט (Microsoft) מייצרת צעצועים ולא נמצאת באמת ב-IT הארגוני. מה באמת קורה בהנהלת יבמ (IBM)? את זה אני פשוט לא מבינה", כך אמרה צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל (Oracle), בהתייחס למתחרות של החברה.

כץ, ישראלית לשעבר, דיברה שלשום (א') בכנס השותפים העסקיים שערכה אורקל, יום לפני פתיחת הכנס הכללי שלה, Oracle OpenWorld, בסן פרנסיסקו. היא פתחה את פיה במלוא הכנות כשאמרה לכ-4,500 השותפים (מתוך 45 אלף המשתתפים בכנס הכללי), ש-"הכול נשאר רק בינינו", כמובן. פעם היה זה לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל החברה, בכבודו ובעצמו שהיה שולח את לשונו החריפה ובטון סרקסטי תוקף את כל מתחריו, ובראשם יבמ ומיקרוסופט. לעומת זאת, את HP הוא לא תקף אז, כי הייתה שותפה שלו, וגם לא את סאן (Sun), עוד שותפה, שבראשה עמד סקוט מקנילי, ידידו הוותיק. כל זה היה טוב ויפה עד השנה, בה הכול התהפך. אליסון הוא המרצה הסולידי למדי, המציג את טיעוניו בגיבוי מבחני ביצועים אובייקטיבים שלפיהם ברור שהמערכות החדשות של אורקל – אקסהלוג'יק (Exlogic) ואקסהדטה (Exadata), וגם החדשה, שזה עתה הוכרזה – Exalytics. כולן חזקות, מהירות, יעילות וזולות בהרבה משל מתחרותיה, ובעיקר מאלה של יבמ ו-HP. אליסון השאיר את הזירה של ההעלבות הסרקסטיות לכץ, שעובדת איתו כבר 13 שנים, ולדבריה, כל יום נראה לה טוב מקודמו.

על הבמה, כץ, ניחוחה מתמיד, מסבירה את דעתה על מתחריה ואי הבנתם בתעשייה. לצידה הסמנכ"ל הגלובלי של השותפים העסקיים של אורקל. צילום: פלי הנמרכמו כן, השיבה כץ על הבמה לשאלותיו של ג'אדסון אלתוף, סגן נשיא ומנהל גלובלי של השותפים העסקיים באורקל העולמית. במסגרת המענה לשאלה להנחתה "איזו חברה היית רוצה שאורקל תהיה היום?" חשבה כץ שנייה והשיבה, כי היא לא רוצה להיות שום חברה אחרת, רק אורקל. לדבריו, כל כך טוב באורקל ולאורקל. לאחר מכן יצאה לה פליטת פה: "אולי לארי היה רוצה להיות בראד פיט". היא התחרטה מייד לאחר מכן לפחות פעמיים ואמרה שהוא יהרוג אותה, שזו סתם הלצה ושהיא "רוצה להיות אנג'לינה ג'ולי".

בהמשך עברה כץ חברה אחר חברה ממתחרותיה העיקריות של אורקל והקניטה כל אחת מהן על מעשיה, מחדליה ואי הבנתה את השוק.
על יבמ אמרה כץ, כי היא מוחמאת ממסע הפרסום שלה, שכולו נועד על מנת להראות שמוצרי יבמ טובים יותר מאלה של אורקל ה-"קטנה". "אינני מבינה מה בכלל קורה בהנהלת החברה הזו בארמונק", אמרה. יצוין שלאחר שגילתה שאורקל הכריזה על אקסהדטה, יבמ הודיעה שרכשה את נטיזה. "אם זו התשובה של יבמ לאורקל על מכונת בסיסי הנתונים האדירה שלנו, אינני מבינה מה השאלה שיבמ שאלה את עצמה וניסתה להשיב תשובת מחץ. יבמ בונה מחשבים כבר 100 שנים ולא מעלה בדעתה מה הכיוון של אורקל בשילוב הנדסי של חומרה ותוכנה כדי לייצור פתרונות טובים יותר ללקוחות".

מה היה קורה לו יבמ הייתה רוכשת את סאן?

יצוין, כי מומחים בתעשייה טוענים שמחדלה הגדול יותר של יבמ הוא בכך ששמטה מידיה את רכישת סאן, לאחר שכבר הביעה נכונות והגישה הצעה שהתקבלה בהנהלת הנרכשת, אך אליסון הוסיף מעט וחטף את סאן. כעת, אורקל היא האיום הגדול ביותר על שרתי יבמ בארגונים – המיינפריים ושרתי Power כאחד. לו הייתה יבמ מצליחה ברכישת סאן, כל זה לא היה קורה ואורקל הייתה נשארת חברת תוכנה בלבד המאיימת על מיקרוסופט וסאפ, ונותרת שותפה עם יבמ, כשזו האחרונה מתקינה את בסיסי הנתונים והיישומים של אורקל אצל לקוחותיה.

כץ ילדה טובה לצידו של יושב ראש אורקל, ג'ף הנלי. שניהם מאזינים לבוס. צילום: פלי הנמרלאחר מכן המשיכה כץ בעקיצותיה ועברה ל-HP, שאליסון ירה עליה קיתונות של ביקורות על התנהלותה מאז שהדירקטוריון של HP הדיח את המנכ"ל המוצלח שלה, מארק הארד. אליסון קלט את הארד, חברו למשחקי הטניס, מייד לאחר ההדחה. הוא כינה את פיטורי הארד צעד טיפשי ביותר, המשול להדחתו של סטיב ג'ובס מאפל (Apple) על ידי ג'ון סקאלי לפני כעשור. בהמשך ירה אליסון שוב וזלזל בהחלטת HP לגייס כמנכ"ל את ליאו אפותקר, מנכ"לה של סאפ, שהודח על ידה שנה קודם לכן בשל ביצועים לא טובים. אליסון טען שמדובר בטעות חמורה. כעבור 11 חודשים התברר שהוא צדק, לאחר שאפותקר הודח ומג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay), גויסה על מנת להחליף אותו. כץ קיבלה את וויטמן יפה ואמרה שהיא נחמדה. מעניין מדוע לא הטיחה בה שהיא לא מגיעה כלל מהמיחשוב הארגוני אלא מזה הצרכני. אולם, כץ תקפה את HP, שותפתה הגדולה עד השנה, ואמרה שזו השנה הראשונה שבה אין ל-HP מרצה מפתח במליאה ושהיא לא נותנת לכנס חסות. אגב, אפילו ליבמ יש חסות ונוכחות בולטת בכנס.

"סאפ לא יכולה להתחרות במוצרים החדשניים שלנו"

בהמשך עברה כץ "לטפל" במתחרתה בעולם היישומים, סאפ. היא הזכירה שבית משפט בארצות הברית קבע שזו גנבה מאורקל קניין רוחני ורק נותר לקבוע את גובה הפיצויים. אלה נקבעו בתחילה על סכום דמיוני של 1.3 מיליארד דולרים, ולאחר ערעורים ירדו למאות מיליונים בלבד. בכל אופן, גניבה זו גניבה, והיא אינה יאה לאף חברה.

ביחס לטיב פתרונות סאפ לעומת היישומים של אורקל אמרה כץ, כי "הם ממשיכים למכור מוצרים שפותחו לפני 17 עד 20 שנים ואינם יכולים להתחרות במוצרים החדשניים שלנו".

הקינוח של צפרא כץ

מיקרוסופט שימשה לכץ קינוח ותקעה גם בה כמה חצים. ראשית, היא בירכה את הענקית מרדמונד על הצלחתה בשיאי המכירות של קונסולת המשחקים Xbox, אולם מיד אחר כך עקצה אותה ואמרה שהיא מצטערת שמכשיר Zune (נגן MP4) שלה נכשל. לדברי כץ, לאורקל מתאים שמיקרוסופט תעסוק בעוד מוצרי צריכה לילדים, בעוד שאורקל עוסקת במיחשוב הארגוני האמיתי. היא הוסיפה, כי מי שמגיע לביקור במטה מיקרוסופט חוזר עם משחקים וצעצועים ומי שחוזר מאורקל יקבל אולי עט וכובע, אם יתמזל מזלו.

יתרה מכך, כץ הוסיפה שהיא מקווה שהמאמץ שמיקרוסופט עושה והמשאבים שהיא משקיעה בחלונות פון (Windows Phone) ימשיך להסיט את תשומת ליבה מפתרונות אמיתיים למיחשוב הארגוני. היא הבטיחה שאורקל, לעומת זאת, תמשיך להשקיע ולשגשג בתחום זה כמו שהיא עושה מזה 35 שנים.

כץ סיימה לעקוץ את מתחרותיה של אורקל ונחפזה להרגיע את השותפים הרבים והנאמנים של החברה. "אורקל לעולם לא תפתח שירותים מקצועיים, PS, כמו שעושות מתחרותיה", הצהירה. "היא תמיד תלך ללקוחות בשוק רק יחד עם שותפיה. בכל שנה, אורקל מגדילה את כמות השותפים ומעמיקה את התמחויותיהם, כך שישרתו טוב יותר את הלקוחות המשותפים. היו לאורקל 9,000 שותפים והנה – המספר עומד כיום על 30 אלף. השוק דורש, ואפילו כשהלקוחות רוצים מאורקל הכול, היא תמיד תביא איתה את השותפים הנאמנים שלה".

"אני עובדת עם אליסון כבר 13 שנים וכל יום טוב ממשנהו ומעניין יותר", סיימה הגברת הראשונה של המיחשוב הארגוני את מסע ההעלבות של מתחרותיה, בטוב טעם ובהומור דקיק, וזכתה למחיאות כפיים מאלפי שותפיה. לדבריה, "יש לי תקציב מו"פ של 4.5 מיליארד דולרים ואני נהנית ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים