אקזיט ראשון לחברה ישראלית בשנה החדשה: אינטל רכשה את טלמאפ תמורת 300 מיליון דולרים

טלמאפ מעניקה שירותי ניווט ומיקום ניידים, בהם שירותי מפות ומיפוי של עסקים מקומיים, לצד שירותים מבוססי מיקום לטובת יישומים ניידים ● בעקבות הרכישה תבוצע פעילות טלמאפ באופן עצמאי בתוך חטיבת השירותים ללקוחות פרטיים של אינטל, שם היא תתמוך בזירת היישומים של החברה, AppUp ● אנליסטים הביעו תמיהה על כך שאינטל, שהינה חברת חומרה, נכנסת לעולם התוכנות הנייד

אינטל (Intel) הודיעה בסוף השבוע, כי רכשה את טלמאפ (Telmap) – חברה ישראלית הפועלת בעולם התוכנות הנייד. סכום הרכישה לא פורסם, אולם בעיתונות הטכנולוגית הוא הוערך בסכומים הנעים בין 250 ל-350 מיליון דולרים.

בעקבות הרכישה תבוצע פעילות טלמאפ באופן עצמאי בתוך קבוצת השירותים והתוכנות ללקוחות פרטיים של אינטל, שם היא תתמוך בזירת היישומים של החברה, AppUp. הקבוצה משמשת לקידום הארכיטקטורה של אינטל לפיתוח תוכנות ומורכבת, בין השאר, מהרכישות של ענקית האבטחה מק'אפי (McAfee) ושל חברת ווינדריבר (Wind River).

הסטארט-אפ הישראלי טלמאפ הוקם בשנת 2000 ומונה יותר מ-200 עובדים. המנכ"ל שלו הוא אורן ניסים. החברה מעניקה שירותי ניווט ומיקום ניידים. היא מספקת שירותי מפות ומיפוי של עסקים מקומיים, לצד שירותים מבוססי מיקום לטובת יישומים ניידים. התוכנות שלה מספקות מערכות ניווט רכב, שירותי ניהול ציי רכב, שירותי מיפוי אינטרנטיים ושירותים מבוססי מיקום באמצעות רשתות סלולריות. בין לקוחות החברה ניתן למנות את מפה, Mapminder הבריטית ו-EDT. מספר המשתמשים בשירותי טלמאפ ברחבי העולם עומד על שבעה מיליון, כאשר עיקר פעילותה הוא מול ספקיות טלקום ומפעילים סלולריים, ביניהם אורנג' (Orange FT Group), טלפוניקה (Telefonica), וודפון (Vodafone), ובארץ – מירס, סלקום, פלאפון ופרטנר, שמספקות את שירותיה כחלק מהיצע השירותים והתוכן שלהן.

בנוסף, מספקת החברה שירותי תוכן מקומי, קישור בין המשתמשים ובין עסקים בקרבת מיקומם, דיווח על מכמונות מהירות, פקקי תנועה ורובד חברתי.

לדברי ניסים, החברה החלה להיות רווחית בשנה שעברה, והיא צפויה להרוויח אף השנה. הוא אמר, כי מכירותיה בשנת 2010 עמדו על 28 מיליון דולרים, והשנה היא צפויה למכור בסכום של 33 מיליון דולרים. יצוין, כי טלמאפ גייסה 70 מיליון דולרים מקרן ההשקעות הבריטית Sciences Navigation Group, שהייתה הבעלים שלה.

חלק מהאנליסטים הביעו תמיהה על הצעד של אינטל ושאלו מה לחברת חומרה בעולם התוכנות הנייד. אחרים הסבירו שהיא מבינה שעליה להתקדם, להגיע אל המפתחים ומשתמשי הקצה ולהרחיב את התוכנות והשירותים שהיא מספקת בעולם הנייד, כחלק מהרחבת היצע השירותים והתוכנות הכולל שלה.

חנות היישומים של אינטל לא ידועה כחנויות יישומים אחרות. החברה מסרה בשבוע שעבר, כי מאז השקת החנות אשתקד הורדו ממנה 807 אלף יישומים ו-350 אלף צרכנים נרשמו אצלה. במקור נועדה חנות היישומים לסייע למפתחים הפועלים בסביבת Netbook, אך יש לה גם יישומים למחשבים אישיים.

פיטר בידל, מנכ"ל AppUp, כתב בבלוג של המפתחים ליישומי אינטל, כי הרכישה נועדה להרחיב את שירותיה בעולמות הניווט והמיפוי, מתוך כוונה לספק ללקוחות הקצה חוויית משתמש משולבת חוצת רכיבים.

בראיון ל-All Things Digital אמר בידל, כי בכוונת אינטל להתחרות בשירותי המפות של ענקיות דוגמת גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "מפתחים רבים נאלצים להתבסס במהלך הפיתוח שלהם על שירות המפות של גוגל כדי לספק שירותי ניווט, אולם נדרשים להסכים לשורת תנאים עסקיים שעשויים להשתנות בהמשך. אם מפתחים ישתמשו בשירותי המיפוי והניווט של טלמאפ, הם יוכלו לנהל בעצמם את הקשר שלהם עם המשתמש הסופי, במקום לשלוח אותו לגוגל או למיקרוסופט. כך, המפתחים יוכלו לספק באמצעות היישומים שפיתחו למשתמשים, מבלי שמישהו יתערב בינם לבין המשתמשים. אינטל לא תהיה באמצע". הוא העריך, כי הרכישה ואספקת שירותי מיפוי תביא לכך שהחברה תצליח למשוך יותר מפתחים לזירת AppUp.

ניסים אמר לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי השיחות בין טלמאפ לאינטל החלו בפברואר השנה. "אינטל צומחת באופן משמעותי בעולמות התוכנה והשירותים", אמר. "נהווה חלק משמעותי מצמיחה זו, לטובת מפתחי AppUp, שיוכלו להשתמש ב-API (ממשק תכנות יישומים – ר"ת Application Programming Interface) שלנו". הוא הוסיף, כי "בסופו של דבר, הכול יתחבר עם הכול, אולם אני מנוע מלציין כיצד ייעשה הדבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים