אבירם אייזנברג: "שרידות, התייעלות וגלובאליות – זו הבשורה של מיחשוב הענן"

"מיחשוב הענן הוא סוג חדש של מיקור-חוץ טכנולוגי, בעזרתו אתה יכול להניע עובדים ברחבי העולם כאילו היו לידך", אומר אייזנברג, מנכ"ל איגנייט, העוסקת במיקור-חוץ של פרויקטים ● לדבריו, "סביבת הענן מאפשרת לנו יכולות שרידות, שחזור וגיבוי ברמה הגבוהה ביותר - ללא הצורך להחזיק תשתיות בכל העולם" ● עם זאת, הוא מודה, כי הענן לא יבטל את הצורך בפתרונות מקומיים, "בדיוק כמו שהרשתות החברתיות לא יבטלו לעולם את הצורך במפגשים פנים אל פנים"

אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט – המתמחה במיקור-חוץ של פרויקטים עבור חברות תוכנה בארץ עם שלוחות בחו"ל, מתמודד מדי יום עם האתגרים שבניהול פרויקטים מבוזרים. בראיון לאנשים ומחשבים הסביר אייזנברג מה האתגרים העומדים בפניו ופירט את הסיבות שהובילו לבחירה בסביבת מיחשוב ענן כפתרון.

מהם האתגרים שבניהול פרויקטים מבוזרים?
"סינכרון בין צוותים שלא עובדים באותו מקום – תיאום ידע, תיאום משימות, ויצירת תמונה כוללת של מצב הפרויקט. ברגע שהאנשים לא יושבים יחד, האתגר של ניהול הפרויקט – שגם כך הוא מורכב – רק מתעצם. אתגר נוסף הוא אזור הזמן השונה בין המדינות: מכיוון שאת רוב הפרויקטים שלנו אנו עושים במדינות שרמת התשתית בהן נמוכה, נדרשנו גם למערכת עם רמת שרידות ויכולת שחזור וגיבוי ברמה גבוהה".

מה הפתרונות להתמודדות עם האתגרים שציינת?
"ההחלטה שלנו הייתה ללכת על פיתוח מערכת ייעודית על בסיס קוד פתוח, כאשר הכל יושב בענן. שני השיקולים העיקריים שלנו בפיתוח היו ההתמקדות שלנו כחברה במתודולוגיות Agile. לא רצינו להמציא את הגלגל, לכן בחרנו לפתח מערכת על בסיס קוד פתוח ולבצע התאמות בהתאם לצורך".

למה דווקא סביבת ענן?
"סביבת ענן מאפשרת לנו יכולות שרידות, שחזור וגיבוי ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף, אין צורך להחזיק תשתיות בכל העולם. שירותי הענן שחברות כמו אמזון (Amazon) מספקות, נותנות לי כארגון גלובאלי נגישות למערכת מכל מקום בעולם. אפשר להגיד ששרידות, התייעלות וגלובאליות הם הבשורה שמיחשוב ענן מביא איתו".

איך מיישמים מערכת שכזו כך שתתאים לריבוי שפות?
"המערכת מותאמת לזה. היא משתמשת בשפה הלוקאלית של הדפדפן ואת התרגום של התכנים אנחנו מתחזקים. בתחילה ביססנו את המערכת, ששמה LiteSpeed, כך שתתאים לשימוש בפרויקטים שלנו, אך מכיוון שבשוק יש מחסור במערכות לניהול פרויקטים גלובאליים 'אג'יליים', התחלנו להציע אותה גם לארגונים כפיתרון".

אין פתרונות חלופיים?
"התחליף הוא להקים שרתים פיזית בכל סביבה, מה שמייקר את עלות ההקמה והתחזוקה עד כדי רמות מחיר בלתי סבירות. מה גם שסביבת הענן מאפשרת לי לגבות את המערכת ולבצע Snapshot בחמש דקות. אם הייתי צריך להרים את כל זה בעצמי, במקום דרך ספק שירותי מיחשוב ענן, זה היה מגיע לסכומים מטורפים".

אז מיחשוב ענן משנה גם את חוקי המשחק במיקור-החוץ?
"אפשר להגיד שהענן הוא תחום חדש של מיקור-חוץ. אם פעם מיקור-החוץ היה של עובדים בלבד, היום, באמצעות מיקור-חוץ טכנולוגי, יש לך את היכולת להניע עובדים בכל העולם מרחוק – כאילו הם עובדים לידך. היום, בעזרת טכנולוגיות הענן, אתה יכול לנהל פרויקטים עם שכבת ניהול בארץ, ועוד כמה אנשי קשר איכותיים מקומיים בחו"ל – וזהו".

הארגונים לא נרתעים מהיבטי האבטחה?
"הבעיה קיימת, אבל הענן היום הוא בוגר יותר, וצרכני הענן יודעים מה הם רוצים, ומה הם עומדים לקבל. יש היום יותר שקיפות, אך עדיין – שליטה במידע זה אחד האתגרים של מערכת מבוססת ענן. אתגר נוסף, זה המורכבות להתאים את המערכת פרסונאלית פר ארגון, צריך למצוא את המכנה המשותף לכולם. הענן כפתרון לסביבה גלובאלית הוא לדעתי הטוב ביותר".

האם הענן יבטל את הצורך בחדרי שרתים ובפתרונות מקומיים?
"לא. בדיוק כמו שהרשתות החברתיות לא יבטלו לעולם את הצורך במפגשים פנים אל פנים, כך גם פתרונות הענן. חלק מהשירותים יישארו מקומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים