אינטל חשפה פרטים נוספים על הדור הבא של מעבדי האיטניום

ענקית השבבים אישרה, כי השקת המעבד מתוכננת למחצית הראשונה של 2012, והודיעה שהמעבד יכיל שמונה ליבות ו-3.1 מיליארד טרנזיסטורים והוא ייוצר בליטוגרפיה של 32 ננו-מטר ● החברה חשפה עוד, כי המעבד יכיל גם טכנולוגיה חדשה שמכונה Instruction Reply Technology ויכולת הוספת פקודות בכמה תחומי מפתח

אינטל (Intel) חשפה השבוע בכנס Hot Chips פרטים נוספים על פולסון (Poulson) – הדור הבא בסדרת מעבדי האיטניום (Itanium) של החברה, שמיועדים לשרתים ארגוניים גדולים ולשרתי משימות קריטיות, שמבוססים ברובם על יוניקס (Unix). אינטל אישרה שהשקת המעבד מתוכננת למחצית הראשונה של 2012, והודיעה שהמעבד יכיל שמונה ליבות ו-3.1 מיליארד טרנזיסטורים והוא ייוצר בליטוגרפיה של 32 ננו-מטר – כלומר שאינטל בחרה לדלג על טכנולוגיית ייצור אחת לעומת הדור הקודם של המעבדים.

החברה חשפה עוד, כי המעבד יכיל גם טכנולוגיה חדשה שמכונה Instruction Reply Technology, ונועדה לבדוק את הפקודות שעוברות בצינור המידע, ובמקרה של שגיאות קשות, לשחזר באופן אוטומטי ומיידי את הפקודות מחוצץ ההוראות, מבלי צורך להשתמש בליבת המעבד כדי לגשת שוב לתוכנית ששלחה את הפקודה. היכולת הזו לגשת ישירות לחוצץ הפקודות תורמת, לפי אינטל, גם לשיפור העיבוד הרב-נימי של מעבד האיטניום החדש, כשכל ליבה יכולה להפעיל את האפיק הקדמי והאחורי של המעבד כדי לבצע עצי פקודות במקביל.

שיפור נוסף הוא הוספת פקודות בכמה תחומי מפתח, כמו פעולות במספרים שלמים, תמיכה מתקדמת בעיבוד מקבילי רב-נימי באמצעות תכנות וכן אפשרות שליטה בסדר התהליכים המעובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים