מיקי מגדל, סאפ ישראל: "היעד – לאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר משמעותית ובזמן אמת"

מגדל, מנכ"ל הסניף הישראלי של ענקית התוכנה, תיאר את המגמות בעולם ה-BI, ואת האתגרים בבניית הגרסה החדשה, SAP Business Objects 4.0 ● שמוליק סיטון, מנהל תחום Business Analytics בסאפ ישראל, הרחיב ואמר, כי "גרסה 4.0 מספקת ללקוחות יכולת קבלה של BI בזמן אמת, עם עצמאות מלאה למשתמש הקצה בקשר לקבלת החלטות ולהנעת תהליכים ארגוניים"

"עולם ה-BI עבר שינוי בשל התמורות שעולם המיחשוב עבר, שהביאו לכך שיותר מידע מיישומים נוספים מגיע לעוד משתמשים. הבינה העסקית הפכה לכלי משמעותי עבור מקבלי ההחלטות בכל דרגי הארגונים, והיעד שלנו הוא לאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר משמעותית ובזמן אמת", כך אמר מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ (SAP) ישראל.

מגדל היה דובר המפתח בכנס SAP's new generation of business analytics and technology, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מאלף לקוחות סאפ וביזנס אובג'קטס (Business Objects) בישראל. את המליאה המרכזית הנחתה רותם נוי, מנהלת תחום משרד ה-CFO בסאפ ישראל. במסגרת האירוע הושקה גרסה 4.0 החדשה של SAP Business Objects, שפותחה בשיתופה של קבוצת פיתוח ממעבדת סאפ בארץ.

מגדל תיאר את המגמות בעולם ה-BI, ואת האתגרים בבניית הגרסה החדשה: "מחד, הצורך בקבלת המידע באופן זמין ומהיר, מכל מקום ובכל עת, ומאידך – עבודה ישירה של המשמשים הסופיים מול מערכות ה-BI, בתצורת שירות עצמי, בלא להיעזר באנשי ה-IT בארגונים. אלה הדרישות המרכזיות שקיבלנו מהמנמ"רים".

מגדל ציטט נתונים של חברת המחקר גרטנר (Gartner), לפיהם במקום הראשון בדירוג ספקיות ה-BI ניצבת סאפ, שדורגה בו גם ב-2009, עם נתח השוק שעמד ב-2010 על 23%, "חברת המחקר קובעת כי סאפ מובילה בתחום מערכות BI משולבות", אמר מגדל, "והאנליסטים מעריכים שהצמיחה המהירה של סאפ תימשך גם השנה, בגלל השקת הגרסה החדשה".

סאפ, אמר מגדל, שמה בגרסתה הנוכחית של מערכת ה-BI דגש על ששה היבטים: ניראות ברמה גבוהה; מהירות, "גם בהיבט קבלת תשובה לשאילתה של המשתמש וגם ביכולת הארגונים לעבוד מהר יותר"; נגישות המשתמש העסקי למידע על גבי כל רכיב ובכל מקום; דיוק הנתונים; אינטגרטיביות עם מערכות אחרות, "יש בארץ 300 לקוחות ביזנס אובג'קטס, ולא כולם לקוחות סאפ. הדגש שלנו על אגנוסטיות של פתרונות התוכנה, בין אם ללקוח יש או אין סאפ"; פתרונות העונים להלימה לרגולציה וניהול סיכונים.

מגדל סיים בציינו, כי "המהפכה שמביאה איתה הגרסה החדשה טמונה בחיבוריות המלאה שלה לכל מערכות סאפ הקיימות בארגון, כמו גם למערכות שאינן סאפ. החברה פיתחה במשך שלוש שנים את רכיבי התוכנה, המאפשרים חיבור מלא למערכות סאפ. כך התקבלו יכולות אינטגרציה שלא ניתן היה להשיגן בעבר".

שמוליק סיטון, מנהל תחום Business Analytics, סאפ ישראל. צילום: קובי קנטורשמוליק סיטון, מנהל תחום Business Analytics, סאפ ישראל, תיאר את יכולות הגרסה החדשה. הדגש, לדבריו, היה על ארבעה מימדים: מהירות, קלות שימוש, זמינות ושיתוף מידע. כך, אמר, הגרסה החדשה כוללת, בין היתר פתרון מובנה לעולם הנייד. באמצעותו ניתן להשתמש בה על גבי הטלפונים החכמים לסוגיהם, וכן להוריד יישומי BI ניידים ולצרוך מידע BI באמצעותם.

הגרסה החדשה, אמר סיטון, "מאפשרת השגת תובנה של מגמות מהתוכן הלא-מובנה של בלוגים, דואר אלקטרוני ומדיה חברתית. זאת תוספת משמעותית ליכולות בעולם הבינה העסקית, המסתמך בדרך כלל על שאיבת הנתונים מבסיסי נתונים מובנים".

היבט נוסף, לדברי סיטון, הוא "השיפור המשמעותי בפונקציונאליות ובחוויית המשתמש של לוחות המחוונים למנהלים. כך, ארגונים יכולים ליצור לוחות מחוונים, התפורים לצרכים הספציפיים שלהם בצורה יעילה ופשוטה, ולהפיץ את המידע באמצעות הפורטל הארגוני".

גרסה 4.0 שהושקה, אמר סיטון, "מספקת ללקוחות יכולת קבלה של BI בזמן אמת, עם עצמאות מלאה למשתמש הקצה בקשר לקבלת החלטות ולהנעת תהליכים ארגוניים. זאת, תוך שימוש בשפה עסקית פשוטה וברורה לכולם, שלא מצריכה ידע מיוחד בתחום". לדבריו, "הרעיון המרכזי בגרסה החדשה הוא ההתאמה לתרבות העסקית כיום לצד הנגשת המידע בזמן אמת. לגרסה ממשקים בעלי זמני תגובה מהירים, המאפשרים הצגת התהליכים העסקיים בזמן אמת מכל מקום ובכל זמן".

עוד ציין סיטון, כי הגרסה החדשה מאפשרת ניהול רחב של קשרים בינאישיים במסגרת הארגון, "הפלטפורמה כוללת מערך כלים לניהול דיונים, ניהול מידע ונתונים, ניהול תהליכים, שיתוף מידע ומעקב אחר פעילויות ואנשים רלוונטיים, לצורך ניהול העבודה היומיומית בארגון". סיטון סיכם בציינו כי "בכל רגע העובד יודע בדיוק מה קורה בארגון.המהפכה הגדולה של סאפ היא בקיצור מהותי של זמן אספקת השירותים".

לאחר מכן נערך פאנל, בהנחיית אמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס, בהשתתפות עופר אבנרי, מנכ"ל משותף, HighView; מזל טוכלר, מנהלת BI, שירותי בריאות כללית; עופר זיידנפלד, סגן מנהל מחלקת הנדסת תהליכים וניתוח, מכבי שירותי בריאות; יריב שפירא, אחראי לשיתופי פעולה בין HP וסאפ ב-HP מזה"ת ואפריקה.

בתום המליאה המרכזית, הכנס פוצל לחמישה מסלולים מקצועיים. את הכנס חתמה הרצאתו של פרופסור דורון לנצט, ראש המרכז לחקר הגנום האנושי, מכון וייצמן למדע, בנושא "הגנום האנושי – המהפכה שאינה נגמרת".

המשך הדיווח – ביום א' הקרוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארכיב

    הגידול במידע המאפיין את מערכות המידע הארגוניות יאלץ יותר ויותר ארגונים להתשמש בכלים של כריית מידע כדי שהמידע הגולמי יהפוך לבר משמעות. כלים נוספים הינם גם ארכיב ממוחשב ודיגיטלי של המידע הנצבר בארגון.

אירועים קרובים