מנהל בכיר ביבמ: מעבדי Itanium הגיעו למבוי סתום

רוד אדקינס, סגן נשיא בכיר בענק הכחול, טוען שעסקים שנסמכים על מעבד הקצה העליון של אינטל צריכים למצוא חלופה - דוגמת המעבדים של יבמ, כמובן ● לדבריו, "משיחות שלנו עם לקוחות עולה שאין מפת דרכים מעבר למוצע כיום"

רוד אדקינס, מנהל בכיר המופקד על תחום החומרה ביבמ (IBM), טוען שארכיטקטורת Itanium של אינטל (Intel) הגיעה "למבוי סתום" מבחינתם של ארגונים שמתכננים לשדרג מערכות כדי להיערך למיחשוב ענן ולטיפול בהיקפים ענקיים של נתונים.

"משיחות שלנו עם לקוחות עולה שאין מפת דרכים מעבר למוצע כיום", אמר אדקינס, המשמש כסגן נשיא בכיר למערכות וטכנולוגיה בענק הכחול. "אני מאמין שמעבדי Itanium הגיעו למבוי סתום".

זו הפעם הראשונה שבה מנהל בכיר ביבמ יוצא בהכרזה שקשורה לדיון שהחל בחודש מרס, כאשר לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), הכריז – ללא כל התראה מוקדמת – שהחברה מפסיקה לפתח תוכנות לפלטפורמת Itanium. פלטפורמה זו נולדה כמיזם משותף של אינטל ו-HP לפיתוח ארכיטקטורה לשרתים קריטיים, בטכנולוגיה של 64 ביט. יצוין, כי מעבדי Itanium מתחרים בשבבי RISC של יבמ ובמעבדי Sun Sparc של אורקל.

HP מתקינה את מעבדי Itanium בעיקר בשרתי Superdome ו-Integrity. הן אינטל והן HP טוענות, כי הן מחויבות לארכיטקטורת Itanium. דובר אינטל מסר בתגובה, כי "הדור הבא של מעבדי Itanium, שמכונה Poulson, יופיע בשנה הקלנדרית 2012 ויציע ביצועים טובים פי שניים בהשוואה לדור הנוכחי". במקביל שוקדים באינטל על תכנון הדור הבא של המעבדים שיחליפו את מעבדי Poulson, אך לא נקבע עדיין תאריך יעד להופעתם של מעבדים אלה, הוסיף הדובר.

עוד הוא ציין, כי הפעילות של מעבדי Itanium אחראים להכנסות בהיקף של ארבעה מיליארד דולרים, ולא סביר להניח שאינטל תוותר בקלות על הכנסות בהיקפים כאלה. אליסון, לעומת זאת, אמר שהחליט להפסיק את הפיתוח של תוכנות ל-Itanium משום שאינו מאמין לטענותיה של אינטל ביחס לעתיד הפלטפורמה. להוכחת טענתו ציין אליסון שמעבדי Xeon החדשים של אינטל מעניקים ביצועים דומים לאלה של מעבדי Itanium, או אף טובים יותר.

יצוין, כי רק לעתים נדירות מתגלה הסכמה בסוגיות כלשהן בין אורקל ויבמ, אך נראה שהתחרות מול מעבדי Itanium הצליחה לאחד בין אליסון לאדקינס. "כשבוחנים את מפת הדרכים של אינטל מגלים שהדגש הועבר למעבדי Nehalem", אמר אדקינס. "משום כך, אני מאמין שמעבדי Itanium הגיעו למבוי סתום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים