אי-ביי תובעת את גוגל: גנבה מאיתנו סודות מסחריים לטובת הארנק הסלולרי שהשיקה

על פי התביעה, הארנק הסלולרי החדש של גוגל מבוסס על טכנולוגיה שפיתחו שני עובדים לשעבר בפיי-פאל, חטיבת התשלומים המקוונים של אי-ביי שמועסקים כיום בגוגל, שאף נגדם הוגשה תביעה ● פיי-פאל תבעה את ענקית החיפוש באותו היום שבו השיקה את השירות החדש ● מגוגל נמסר בתגובה, כי "אנחנו מכבדים שמירה על סודות מסחריים וניטיב להגן על עצמנו מפני התביעה בבית המשפט"

גוגל (Google) בקושי הספיקה להשיק את הארנק הסלולרי שלה, Google Wallet, וכבר הוגשה נגדה תביעה הקשורה אליו. פיי-פאל (PayPal), חטיבת התשלומים המקוונים של אי-ביי (eBay), פנתה ביום ה' לבית משפט בקליפורניה וטענה שענקית החיפוש גנבה ממנה במסגרת השירות החדש סודות מסחריים.

על פי התביעה, הארנק הסלולרי החדש של גוגל מבוסס על טכנולוגיה שפותחה בפיי-פאל, על ידי שני עובדים שלה לשעבר.

אמנדה פירס, מנהלת בכירה ליחסי ציבור בפיי-פאל, כתבה בבלוג שלה, כי "בזמן שאנחנו מעדיפים להשקיע בחדשנות ובמו"פ, על מנת להרחיב את נתח השוק שלנו, ההתנהגות של שחקניות אחרות בשוק לא מותירה לנו שום ברירה אלא לפעול במישור המשפטי".

התביעה הוגשה גם נגד שני העובדים לשעבר של פיי-פאל, אוסמה בדייר וסטפני טילניוס, שאף עמדה במרכז מסיבת העיתונאים שערכה גוגל ביום ה' ובה הושק השירות. כיום היא משמשת בתפקיד סגנית נשיא גוגל למסחר ותשלומים בגוגל. היא החלה לעבוד בחברה ביוני 2010, לאחר שעזבה את פיי-פאל באוקטובר 2009. בתביעה נטען, כי על פי החוזה שלה, אסור לה לעבוד אצל מתחרים עד מרץ 2011.

כן טוענת פיי-פאל, כי טילניוס יצרה קשר עם בדייר בזמן שהיה סגן נשיא לפלטפורמות סלולריות בחברה ושכנעה אותו לעבור לגוגל. פיי-פאל אף טוענת שבדייר התקשה להשתכנע, אולם לבסוף עבר לגוגל, לאחר שטילניוס סידרה לו מפגש עם בכירי ענקית החיפוש. כעת הוא משמש כסגן נשיא גוגל לתחום התשלומים.

בתביעה נטען, כי טילניוס וביידר הפרו התחייבויות מקצועיות שלהם כלפי פיי-פאל וכי במעשיהם, כמו גם במעשיה של גוגל, יש משום גניבה של סודות מסחריים. כלפי גוגל נטען בנוסף, כי זו "מפריעה ליחסיה החוזיים של פיי-פאל".

ענקית החיפוש מסרה בתגובה, כי היא "מגנה על זכותם של עובדים לחפש אחר מקומות תעסוקה בתנאים טובים יותר. אנחנו מכבדים שמירה על סודות מסחריים וניטיב להגן על עצמנו מפני התביעה בבית המשפט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים