עכשיו זה רשמי: קונדואיט תרכוש את Wibiya בכ-45 מיליון דולרים

רכישת Wibiya, עליה פורסם לראשונה לפני כחודש וחצי, נועדה להרחיב את היצע הכלים של קונדואיט וליצור פתרון הוליסטי המאפשר לבעלי אתרים לתקשר עם משתמשים בכל זמן ובכל מקום ● Wibiya הוקמה על ידי היזמים דניאל טל, דרור צדר ואבי סמילה כחלק מתכנית ZELL ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה ● בחברה השקיעו פרימרה קפיטל בהובלת אורן זאב, יוסי ורדי, בנו עודד, שלמה נחמה והיזם האמריקני ג'ף פולבר ● רונן שילה, מייסד ומנכ"ל קונדואיט: "החיבור בין קונדואיט ו-Wibiya חושף סינרגיה טבעית"

קונדואיט (Conduit) הכריזה היום (ב') רשמית על רכישת Wibiya, חברת סטארט-אפ העוסקת בפיתוח פתרונות להגשת תוכן ואפליקציות לבעלי אתרים. זאת, כחודש וחצי לאחר הפרסום הראשון בנושא. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם מוערך ב-45 מיליון דולרים. יצוין, כי מדובר בעסקה נדירה בשוק הישראלי, בה חברה מקומית בעלת פעילות גלובלית רוכשת חברת סטארט-אפ מקומית אחרת בעשרות מיליונים.

רכישת Wibiya נועדה להרחיב את היצע הכלים של קונדואיט וליצור פתרון הוליסטי המאפשר לבעלי אתרים לתקשר עם משתמשים בכל זמן ובכל מקום – כשהמשתמש מבקר באתר שלהם, כאשר הוא גולש באתרים אחרים וכאשר הוא משתמש בטלפון הסלולרי.

קונדואיט, אשר נוסדה בשנת 2005, מאפשרת לכל בעל תוכן להפוך ממפתח עצמאי למותג גלובלי – ליצור, להפיץ ולהחליף אפליקציות ולבנות שותפויות עסקיות עם בעלי תוכן ומפתחים אחרים. הכלים שמספקת קונדואיט מאפשרים לבעלי התוכן להימצא בקשר שוטף עם המשתמשים ולספק להם בקלות אפליקציות לכל סוגי הדפדפנים ומכשירי הסלולר. בתחילת הדרך התמקדה קונדואיט בפתרונות לדפדפני אינטרנט, אולם בתחילת 2011 התרחבה החברה לשוק הסלולר עם השקת פלטפורמה המאפשרת למפתחים וספקי תוכן ליצור ולהפיץ אפליקציות לכל סוגי הטלפונים הסלולריים.

Wibiya, אשר נוסדה ב-2008, מספקת אפליקציות אינטרנט מותאמות ליותר מ-120 אלף ספקי תוכן באינטרנט ולקהל של מעל 200 מיליון משתמשים. החברה הוקמה על ידי היזמים דניאל טל, דרור צדר ואבי סמילה כחלק מתכנית ZELL ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה, במסגרתה סטודנטים מקימים חברות סטארט-אפ. ב-Wibiya השקיעו פרימרה קפיטל האמריקנית בהובלת אורן זאב, יוסי ורדי, בנו עודד, שלמה נחמה – לשעבר יו"ר בנק הפועלים והיזם האמריקני ג'ף פולבר.

"החיבור בין קונדואיט ו-Wibiya חושף סינרגיה טבעית. שתי החברות בנו פלטפורמות שמאות אלפי חברות, מותגים ומפתחים, בחרו להסתמך עליהן", אמר רונן שילה, מייסד ומנכ"ל קונדואיט. "אנו מצפים להעצים את הפתרונות של Wibiya ואת הפופולריות המרשימה שלה על ידי שילובה עם העוצמה שברשת ספקי התוכן והמשתמשים של קונדואיט".

שילה הוסיף, כי "כחברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, בחרנו לקבוע את הנהלת החברה, המטה והניהול העסקי בישראל, ולא רק את מרכז הפיתוח. אנו מאמינים בעוצמה של החדשנות הישראלית ומעודדים מפתחים ויצרני תוכן  להפיק את המרב מן הרשת של קונדואיט. היום אנו גאים להשקיע ולרכוש חברה ישראלית ולהשאיר את מיטב המוחות ואת הפעילות העסקית בישראל".

דרור סדר, מייסד משותף ומנכ"ל Wibiya, מסר כי "מספר ארגוני ענק גלובליים פנו אלינו והתעניינו ברכישה, אך לא מצאנו התאמה מלאה. לא יכולנו להתעלם מן ההזדמנות לשלב את הפתרונות שלנו עם הרשת המרשימה של קונדואיט. אנו מצפים בכיליון עיניים להציע את המוצר שלנו לקהל רחב הרבה יותר ולמנף באופן מקסימלי את הרשת של קונדואיט ואת שוק האפליקציות שלה, היוצרים הזדמנויות עסקיות מגוונות לשותפים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים