דל סיימה רכישת קומפלנט תמורת 940 מיליון דולרים

רכישת חברת האיחסון מעמיקה את אחיזת דל בעולם מרכזי המיחשוב הארגוניים, עם היצע של שרתים ומערך איחסון - ציינו אנליסטים ● מדובר בחלק מהמהלך של החברה לשנות את תמהיל רווחיה, הנשען כיום בחלקו הגדול על מחשבים אישיים - תחום שמתח הרווחים בו הולך ומצטמצם

לאחר שהפסידה במאבק ארוך ומר מול HP על רכישת חברת האיחסון 3Par, הודיעה שלשום (ג') דל (Dell), כי בעלי המניות של חברת האיחסון קומפלנט (Compellent Technologies) אישרו את רכישתה ושהתקבלו אישורי הרגולטור, ועל כן – העסקה הסתיימה. קומפלנט נרכשה תמורת 940 מיליון דולרים במזומן – עשרות מיליוני דולרים יותר מהסכום שנדון בעת ההודעה על הרכישה, בדצמבר האחרון, שעמד על 876 מיליון דולרים במזומן.

רכישה זו היא חלק ממהלך אסטרטגי של דל, במסגרת מאמציה להרחיב את ההיצע שלה בעולם האיחסון לארגונים. כך, היא רכשה ב-2007 את אקווהלוג'יק (EqualLogic) וב-2010 את KACE ו-Boomi.

קומפלנט, שהמטה שלה שוכן במינסוטה, ארצות הברית, מספקת תוכנה וחומרה הנדרשות ליצירת רשתות איחסון. הטכנולוגיה שלה מסייעת לארגונים בהעברת יישומים שלהם לתצורת מיחשוב ענן. מוצרי האיחסון שמספקת החברה מסייעים לנהל, למכן ולהעביר מידע ונתונים בין חלקים שונים במרכזי המיחשוב הארגוניים ומחוצה להם. יש לחברה 3,000 לקוחות ב-35 ארצות. רווחיה בשנה החולפת עמדו על 146 מיליון דולרים. קומפלנט מתהדרת בפרסומיה שאיחסון על מערכותיה מביא לצמצום צריכת האנרגיה ב-80%. על פי נתונים של IDC, מדובר בחברה שצמחה הכי מהר בארבע השנים האחרונות בין החברות המציעות איחסון מבוסס בקר-חיצוני בעולם הווירטואליזציה.

לדברי האנליסט גרג ריצ'רדסון מ-Technology Business Research, "הרכישה היא עוד אבן דרך במסע של דל להפוך לספקית פתרונות כוללים לארגוני אנטרפרייז. באמצעות רכישות הענק שלה, דל עוברת מהפך מספקית מחשבים אישיים לספקית מוצרים מוכללים לארגונים, עם היצע פונקציונליות נרחב". ריצ'רדסון הוסיף, כי "הרכישה תסייע לדל להתמודד טוב יותר מול יריבותיה, HP ויבמ (IBM), המציעות לארגונים חומרה ותוכנה יחדיו, לצד שירותי IT".

האנליסטים ציינו, כי הרכישה מעמיקה את אחיזתה של דל בעולם מרכזי המיחשוב הארגוניים, עם היצע של שרתים ומערך איחסון. זאת, כחלק מהמהלך שלה לשנות את תמהיל רווחיה, הנשען כיום בחלקו הגדול על מחשבים אישיים – תחום שמתח הרווחים בו הולך ומצטמצם. הרווחים של דל בעולם האיחסון מהווים כיום רק 3.5% מכלל רווחיה, והיא מוכרת בעיקר מוצרי איחסון של ענקיות אחרות בתחום, דוגמת EMC, לצד אלה שלה, בשל רכישתה את אקווהלוג'יק ב-2007 תמורת 1.4 מיליארד דולרים. בעקבות הרכישה, השותפות רבת שנים של דל עם EMC, שהחלה ב-2001 וצפויה להסתיים בעוד יותר משנתיים – לא תחודש, ככל הנראה. יותר ממחצית מרווחי דל נובעים ממכירות תחנות קצה ומחשבים ניידים, והיא מדורגת בו שלישית, לאחר HP ואייסר (Acer).

מוצר האיחסון של דל, אקווהלוג'יק, מבוסס על פרוטוקול iSCSI, ואומץ בחום על ידי ארגונים קטנים ובינוניים. מוצר קומפלנט צפוי לפתוח פתח לכניסת דל לארגונים גדולים יותר, שכן הוא מבוסס פייבר-צ'אנל.

הרכישה של קומפלנט היא הרביעית בחודשים האחרונים בעולם מרכזי המיחשוב והאיחסון, והיא משנה את יחסי הכוחות במפת האיחסון העולמית, כחלק מהקרב הנערך בין ענקיות ה-IT על השליטה במרכזי המיחשוב הארגוניים. רכישות נוספות שבוצעו באחרונה בעולם זה הן, כאמור, זו של HP את 3Par בספטמבר תמורת 2.4 מיליארד דולרים; יבמ (IBM) רכשה את נטצה (Netteza) בנובמבר תמורת 1.7 מיליארד ובאותו החודש, EMC רכשה את Isilon Systems תמורת 2.25 מיליארד דולרים.

רכישת קומפלנט נועדה להיטיב את מיצובה של דל בשוק מיחשוב הענן ולהציע ללקוחות יותר תשתיות במרכזי המיחשוב לקראת מעברם לענן. ביוני האחרון הודיעה דל, כי עסקיה בעולם מרכזי מיחשוב הנתונים, הכוללים שרתים, מערכי איחסון ורשתות תקשורת, יצמחו ל-30 מיליארד דולרים עד סוף 2014. כיום עומד חלק זה של רווחיה על 17 מיליארד דולרים בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים