גוגל שחררה את המהדורה היציבה של כרום 9

גולת הכותרת של הגרסה החדשה היא פתיחת חנות האינטרנט של הדפדפן, שנכון לעכשיו מספקת גישה למאות יישומים שפועלים במסגרתו, חלקם חינמיים ● גוגל שילבה בפס הכתובת / חיפוש של כרום 9 טכנולוגיה שמאפשרת טעינה אוטומטית של אתרים שנמצאים בהיסטוריית הגלישה שלו ● הגרסה החדשה אף כוללת עדכון לגרסה 10.2 של נגן הפלאש

גוגל (Google) שחררה באחרונה את המהדורה היציבה של כרום 9 (Chrome 9) – גרסת הדפדפן החדשה של החברה. גולת הכותרת של הגרסה החדשה היא פתיחת חנות האינטרנט של הדפדפן (Chrome Web Store), שנכון לעכשיו מספקת גישה למאות יישומים שפועלים במסגרתו, חלקם חינמיים. ניתן לגשת אל היישומים הללו ישירות מדף הבית של הדפדפן באמצעות שטח חדש שנוסף לו, שמכונה "יישומים". זאת, לצד השטחים הקדומים: "הכי פופולריים", שמציג את שמונת האתרים שבהם מרבה המשתמש לבקר, ו-"נסגר באחרונה", שמציג קישורים לאתרים שבהם גלש המשתמש בזמן האחרון. כמו כן, תחת "יישומים" מוצגות צלמיות שמספקות גישה ישירה ליישומים שהתקין המשתמש בדפדפן שלו, והוא יכול לבחור האם להציג את השטח הזה או את "הכי פופולריים" כצלמיות גדולות.

לפי גוגל, ניתן לגשת לחנות היישומים גם ישירות, אולם היא פתוחה בינתיים רק למשתמשים של החברה בארצות הברית. החנות תהיה זמינה למשתמשים בשאר העולם בקרוב. עם זאת, מניסיון, ניתן לגשת אליה גם מישראל לצורך התקנת יישומים.

מתחת לפני השטח, מעבר לשיפורי מהירות ויציבות, מציע כרום 9 תמיכה ב-WebGL – טכנולוגיה שמאפשרת להשתמש בחומרת התצוגה של המחשב כדי להפעיל יישומים גרפיים במסגרת הדפדפן, עד וכולל יישומים שתומכים בתצוגת תלת-ממד – למשל משחקים. טכנולוגיה דומה משובצת בדפדפנים המתחרים העיקריים של כרום, פיירפוקס (Firefox), שגרסה 4 הסופית שלו אמורה להיות מושקת בחודש הבא, ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), שמהדורת ה-RC של גרסה 9 שלו הושקה בסוף השבוע.

שינוי מהותי נוסף בגרסה החדשה של כרום קשור לפס הכתובת / חיפוש של הדפדפן, שמוכנה OmniBox. גוגל שילבה בו טכנולוגיה שמאפשרת טעינה אוטומטית של אתרים שנמצאים בהיסטוריית הגלישה של הדפדפן. אלה נטענים ברקע, בזמן שהמשתמש מקליד את הכתובת או את נושא החיפוש שלו. טכנולוגיה זו, שכלולה במנוע החיפוש של החברה, שינתה את שמה בהתאם, ונקראת Chrome Instant.

מאז ההשקה כבר עודכנה הגרסה היציבה, והיא כוללת עתה את העדכון לגרסה 10.2 של נגן הפלאש (Flash) מבית אדובי (Adobe). זו מוטמעת בתוך הדפדפן עצמו, מה שאומר שאין צורך להתקין תוסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים