לקראת הרפורמה בדמי הקישוריות: סלקום מעלה תעריפים

החברה הודיעה ללקוחותיה שאינם מצויים במסלולי התחייבות על העלאת תעריפי דמי השימוש החודשיים מ-20 ל-24 שקלים - עליה של 20% ● בנוסף הודיעה סלקום כי התעריף של משלוח SMS יעלה ב-14%, מ-57 אגורות ל-65 אגורות ● זאת, למרות שלפי חישוב משרד האוצר עלות השירות בפועל לחברות הסלולר היא שברי אגורות ● גם פרטנר ופלאפון צפויות להעלות תעריפים בקרוב, לקראת הרפורמה בדמי הקישוריות שתיכנס לתוקף בינואר 2011

סלקום הודיעה לחלק מלקוחותיה (אלו שאינם מצויים במסלולי התחייבות) על העלאת תעריפי דמי השימוש החודשיים מ-20 ל-24 שקלים – עליה של 20%. ככל הנראה, גם פרטנר ופלאפון צפויות להעלות תעריפים בקרוב, לקראת הרפורמה בדמי הקישוריות שתיכנס לתוקף בינואר 2011.

על פי סלקום, הייקור בדמי השימוש יגרום לעליה של כ-4% בממוצע בחשבון החודשי. בנוסף הודיעה החברה כי התעריף של משלוח SMS יעלה ב-14%, מ-57 אגורות ל-65 אגורות. זאת, למרות שלפי חישוב משרד האוצר עלות השירות בפועל לחברות הסלולר היא שברי אגורות.

"עדכון התעריפים" כפי שמכנה זאת סלקום, נועד "לפצות" את החברה על שחיקת הכנסות בשיעור של 15% שחלה בתשעת החודשים הראשונים של 2010, כפי שבאו לידי ביטוי בתוצאות העסקיות שלה. ההערכה בענף היא שפרטנר ופלאפון יעלו אף הם את התעריפים, כדי להתכונן לשתי ה'מכות' שהנחית עליהם משרד התקשורת: הורדה דרסטית של דמי הקישוריות מ-25 אג' ל-7 אג' לדקה, ופתיחת התחרות עם מפעילים סלולריים וירטואליים.

בכנס דירקטורים בחברות הציבוריות שהתקיים אתמול (ג') אמר שר התקשורת, משה כחלון, כי "בימים האחרונים קראנו שחברות הסלולר פנו לבג"צ נגד ההחלטה להוריד את דמי הקישוריות. אני רואה את זה כניסיון של חברות הסלולר לעכב את מדיניות התחרות של המשרד. טרפוד כלשהו בקישוריות משמעותו, בנוסף לכך שהצרכנים ישלמו יותר, הוא סיכול ממוקד של התחרות שיביא  לחסימת כניסתם של מפעילים וירטואליים ומפעילי סלולר חדשים בעלי תשתית".

מסלקום נמסר בתגובה כי "עדכון התעריפים נעשה לחלק מהלקוחות בלבד ונובע מהתייקרות עלויות ושחיקת תעריפים. שיעור ההתייקרות נמוך משמעותית משיעור שחיקת התעריפים לשנת 2010. לקוחות מעוטי יכולת שזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ברישומי הביטוח הלאומי ושגובה החשבון הממוצע שלהם בשלושת החודשים האחרונים אינו עולה על 100 ש"ח, יכולים לבטל את עדכון התעריף לשנת 2011 עם פנייה למוקד שירות הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים