זאב גלצור, יבמ ישראל: "עובד טיפוסי מבזבז מדי שבוע 5.3 שעות בגין תהליכים בלתי יעילים"

"במהלך 2010 יופקו בעולם נתונים בכמות המסוגלת למלא ערימת ספרים שתיפרס לכל רוחב מערכת השמש: מהשמש עצמה, עד לפלוטו - וחזרה", אומר גלצור, מנהל קבוצת התוכנה של יבמ ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "השוק צמא כיום לפתרונות שיאפשרו לא רק לקלוט ולאגור נתונים - אלא גם להפיק מהם ערך עסקי אמיתי, בזמן אמת"

זאב גל-צור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל

"מדי שבוע מבזבז עובד טיפוסי בעסק 5.3 שעות בגין תהליכים בלתי יעילים. כך, פירמה המעסיקה 1,000 עובדים מוציאה מדי שנה 5.3 מיליון דולרים על איתור מידע המאוחסן כבר בסביבת השרתים שלה", אומר זאב גלצור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ (IBM) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אין לנו מחסור בנתונים: במהלך 2010 יופקו בעולם נתונים בכמות המסוגלת למלא ערימת ספרים שתיפרס לכל רוחב מערכת השמש: מהשמש עצמה, עד לפלוטו – וחזרה".

תעשיות מוצרי הצריכה והקמעונאות, אומר גלצור, מפסידות 40 מיליארד דולרים בשנה – 3.5% מהמחזור – בשל אי-יעילות בשרשרת האספקה. "בדומה לכך, נמלי הים סביב העולם נסתמים במכולות ריקות. על פי ההערכות, 20%-22% מהמכולות העוברות בנמלי ארה"ב אינן נושאות כל מטען. 59% מהעסקים אינם נהנים מגישה מלאה אל המידע הזמין לאורך שרשרת הערך שלהם. כיום עם הכלים שאנו מעמידים לרשות הלקוחות. מקרים כאלה ודומיהם, אינם כורח המציאות".

מה הסיבות שהובילו את יבמ להשקיע בתחום המיחשוב האנליטי?
"השוק צמא כיום לפתרונות שיאפשרו לא רק לקלוט ולאגור נתונים – אלא גם להפיק מהם ערך עסקי אמיתי, בזמן אמת. תעשיית השירותים הפיננסיים, למשל, רוצה להיות מסוגלת לקלוט בזמן אמת תובנות מספיקות ולזהות את הסמנים המצביעים על הונאת פונזי פוטנציאלית עוד לפני שזו נחשפת. מדענים רוצים לחזות טוב יותר התפרצות מגיפות והתפשטות מחלות מדבקות דוגמת שפעת החזירים. מנהלי מותגים מעוניינים לקבוע ולזהות בקלות את הלקוחות הרווחיים ביותר שלהם, או לזהות נסיונות הונאה על מנת לחסוך בהוצאות התפעולויות שלהם".

עד כמה יש לדברים האלה קשר עם המשבר הכלכלי העולמי?
"תובנות אמיתיות ומיידיות אודות מגמות שוק, העדפות לקוחות ואירועים חריגים עשויות, ללא ספק, לסייע לעסקים מודרניים להתמודד ולשרוד תקופות שפל – ולנצל באופן מלא כל הזדמנות לצמיחה. הטכנולוגיה הנדרשת על מנת להתמודד עם כמויות גדולות מאי פעם של נתונים מובנים ובלתי מובנים בדרך להצלחה הזאת – כבר זמינה כיום, ועומדת בהישג ידם של ארגונים ועסקים".

אם אתם אומרים שאי אפשר להמשיך לפעול במתכונת של "עסקים כרגיל" – מה צריך הארגון לעשות בפועל?
"ארגונים מובילים בארץ ובעולם יודעים כבר, כי הדרך להצלחה עתידית נשענת על יישום טכנולוגיות חיזוי אנליטי, המשלבות מידע ממקורות שונים, מובנים ובלתי מובנים: בלוגים, דוא"ל, פניות ותגובות לקוחות, מערכות מידע פנים ארגוניות, יישומי ERP ו-CRM – על מנת לבנות תצריף אחד של תמונת המציאות העסקית. על בסיס התמונה הזאת, אפשר לקבוע מה הדרכים הנכונות ביותר לניהול הוצאות שיניב תרומה מירבית לא רק בטווח הקצר – אלא גם בטווחים ארוכים יותר. הבנה טובה יותר של התנהגות הלקוחות, זיהוי הלקוחות הרווחיים ביותר ושימורם, וצמצום סיכונים של איחורים באספקה או שינויים במחירים בשווקים השונים. עסקים כאלה יודעים להפיק תובנות ממידע תלוי זמן, מנתונים המשתנים בהתמדה – ולמנף אותם לצורכיהם.

טכנולוגיה מתקדמת המשלבת תשתיות עיבוד, מערכות אחסון בנפחים גבוהים במיוחד – ותשתיות תוכנה מתקדמות לניהול האחסון הזה וליישומי חיזוי אנליטי, הצגת מידע למנהלים ופעולה אוטומטית במסגרת תסריטים מוגדרים, מאפשרות להפיק תובנות חדשות אודות העסק והעולם הסובב אותו.

עולם המחיחשוב האנליטי עובר מניתוח בסגנון של 'מה-אם' ל-'מה-אנחנו-יודעים', ול-'מה-יהיה'. התובנות החדשות האלה מאיצות את הצמיחה – ופותחות אפשרויות חדשות בפני אותם גופים שיקדימו ליישם את הטכנולוגיות המאפשרות חיזוי אנליטי מתקדם".

מה החידושים בכלים שאתם מביאים לשוק בתחום הזה?
"חבילת IBM Cognos 10 שהוצגה בחודש שעבר, מהווה את מוצר המיחשוב האנליטי המשמעותי ביותר שהגיע לשוק מאז רכשה יבמ את קוגנוס (Cognos), באחת העסקות הגדולות ביותר שלה בכל הזמנים. התוכנה משלבת לראשונה בין היכולות והעוצמות של כלי שיתוף חברתי בעזרת תוכנת Connections  IBM Lotusובין המיחשוב העסקי האנליטי של קוגנוס. היא מאפשרת תוך ניווט אינטואיטיבי בסביבת משתמש אחת, ופישוט העבודה בדרך להפקת תובנות עסקיות חדשות. התוכנה פותרת את בעיית הצורך לקטוע את רצף המחשבה של המשתמש ולדלג בין אופני תצוגה שונים של נתונים, על מנת לקבל את המידע הנדרש. היא תומכך בתהליך טבעי של הצגת תמונות נתונים מגוונות ומעבר שקוף ביניהן, החל מגלישה ועבור למחקר נתונים ולקבלת החלטות".

מה יכולים להפיק משתמשים עסקיים מהכלי הזה, שלא היה בידיהם עד היום?
"התוכנה החדשה מספקת למשתמשים עסקיים תמונה משולבת של מידע היסטורי יחד עם עדכונים בזמן אמת, על מנת לקבל מושג שלם ומקיף אודות מצב העסק או הארגון. משתמשים עסקיים יוכלו ליהנות מהאפשרות לגשת לנתונים במגוון רחב של חיתוכים ואופני הצדה, החל ממידע פשוט, בזמן אמת ועד לניתוח מורכב ולחיזוי.

יכולות הרשת החברתית המובנות ומשולבות במערכת יחד עם הכלים האנליטיים, מאפשרות לעובדים לתקשר ביניהם בזמן אמת במסגרת קהילות, מדריכי וויקי (wiki) ובלוגים. השילוב הזה מזין תהליכים של החלפת רעיונות ושיתוף ידע, המאפיינים תהליכי קבלת החלטות – אולם נוטים להיעלם בין השורות של סיכומי דיון, תהליכים ידניים ודואר אלקטרוני. משתמשים יכולים עתה ליזום פעילויות, לערב עמיתים בפעילויות האלה ולרתום אליהן את המומחיות המיוחדת של העמיתים האלה, להעלות הודעות על לוחות מודעות פתוחים לחברי הקבוצה, להעלות קבצים, לשתף קישורים ולנהל דיונים – הכל בזמן אמת, בדרך לקבלת החלטות מהירות יותר ונכונות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים