נפרץ חשבון הטוויטר של דיפלומט הסייבר הבכיר בארה"ב

נייט (נתנאל) פיק, מי שהיה הראשון שמונה לתפקיד החדש "שגריר למרחב הסייבר ולמדיניות דיגיטלית" בארה"ב, בישר על הפריצה לחשבונו הפרטי ● לא ידוע מי אחראי למהלך או האם פורסמו פוסטים לא מורשים בחשבון

חשבון הטוויטר הפרטי שלו נפרץ. נייט (נתנאל) פיק, דיפלומט הסייבר הבכיר בארה''ב.

חשבון הטוויטר של נייט (נתנאל) פיק, דיפלומט הסייבר הבכיר בארה"ב, נפרץ.

פיק – הראשון אשר מונה לתפקיד חדש: משרד החוץ האמריקני מינה אותו ל"שגריר למרחב הסייבר ולמדיניות דיגיטלית" – הוא שפרסם בסוף השבוע את דבר הפריצה לחשבון הטוויטר האישי שלו, וציין כי הפריצה היא "חלק מהסכנות שכרוכות במילוי התפקיד".

לא ברור מי אחראי לפריצה לחשבונו של פיק, או אם ההאקרים פרסמו פוסטים לא מורשים בחשבון שלו. פיק לא הגיב אתמול (א') לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב בהקשר לדיווח אודותיו. נכון למועד כתיבת שורות אלו נראה שחשבונו של פיק בטוויטר שוחזר וחזר לפעילות.

מומחי אבטחה ציינו כי לא נראו פריצות רחבות יותר או השפעות כלשהן של הפריצה, מעבר לזו של החשבון של פיק. הוא מעט להשתמש בחשבון הטוויטר האישי שלו, ובמקום זאת נהג לקדם נושאים הקשורים לעבודתו באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ.

חזר לפעול. חשבון הטוויטר של נתנאל פיק.

חזר לפעול. חשבון הטוויטר של נתנאל פיק. צילום: לכידת מסך מטוויטר

פיק, בן 45, הוא בעל קריירה מגוונת. כקצין בחיל הנחתים, שירת באפגניסטן ובעיראק. לאחר שהשתחרר, בדרגת סרן, ב-2004, פרסם ספר זיכרונות על ניסיונו הצבאי, שהיה לרב מכר וזכה לשבחים רבים, ביניהם מהטיימס, שתיאר את הספר כ"אחד מהספרים הצבאיים הטובים ביותר של העשור".

בעשור הקודם שימוש כמנכ"ל של שתי חברות הגנת סייבר, ובשנת 2018 הוכתר על ידי המגזין Fast Company כ"אחד מהאנשים היצירתיים ביותר בעסקים".

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, הודיע ​​ביוני האחרון על כוונתו למנות את פיק להוביל את הלשכה החדשה שהוקמה, למרחב הסייבר והמדיניות הדיגיטלית. הלשכה החדשה היא חלק מהמאמץ של הבית הלבן להפוך את נושא הדיגיטל בכלל והזכויות הדיגיטליות בפרט – לחלק מהותי ממדיניות החוץ של ארה"ב. זאת ברקע התקופה בה רוסיה וסין מנסות "להשתלט" על חלקים מהאינטרנט.

לאחר שהסנאט אישר פה אחד את מינויו, פיק הושבע לתפקיד בספטמבר האחרון. התפקיד שלו כולל סיוע בבניית היכולת של בעלות הברית של ארה"ב להגיב למתקפות סייבר, כמו גם להביא לקידום טכנולוגיית תקשורת דור5 – מאובטחת.

פיק אמור לנסוע השבוע לסיאול, על מנת לדון עם בכירי הממשל בקוריאה הדרומית בדבר שיתוף פעולה בתחום הגנת הסייבר, כך על פי מחלקת המדינה. וושינגטון וסיאול חולקות אויב משותף במרחב הקיברנטי – צפון קוריאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים