מאסק: כשאשתלט על טוויטר, אפטר 75% מהעובדים

יזם הטק ומנכ"ל הענקיות טסלה, SpaceX ואחרות מעוניין להשאיר את הרשת החברתית המצייצת עם כ-2,000 עובדים בלבד - מדוע?

האם כ-75% מעובדיה כבר הלכו הביתה? טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אילון מאסק מתכנן לפטר כ-75% מתוך 7,500 עובדי טוויטר, אם או כשיקנה את הרשת החברתית המצייצת סופסוף, כך לפי מידע שפורסם ביום ה' האחרון על ידי הוושינגטון פוסט. מאסק ציין את הדברים בפני משקיעים פוטנציאליים בעסקה, ואמר כי בכוונתו לצמצם את מצבת המועסקים בטוויטר לנפח של כ-2,000 עובדים בלבד.

בנוסף, לטענת הדיווח של הפוסט, גם אם עסקת מאסק-טוויטר תיכשל שוב ובאופן סופי, טוויטר עצמה מתכננת לפטר כמעט רבע מהצוות שלה עד סוף 2023.

לדברי הפוסט, שדיווח את החדשות בהתבסס על מסמכים ועדויות ממקורות אחרים, הקיצוצים ישפיעו לא רק על כוח האדם, אלא גם על התשתית של החברה, ובמיוחד על הדטה סנטרים המאפשרים את הפעלת הרשת החברתית המצליחה, שבה פעילים מדי יום יותר מ-200 מיליון משתמשים.

הקיצוצים במצבת העובדים יחבלו בחווית הלוקחות

אדווין צ'אן, מדען נתונים שעבד בעבר בטוויטר כאחראי על מדדי הספאם והבריאות שלה, ושמכהן כיום כמנכ"ל הסטארט-אפ לניהול תוכן Surge AI, ששוחח עם הפוסט וציין כי אם הקיצוצים יאושרו, הם יביאו לפגיעה במשתמשים במעין "אפקט מדורג" שיכלול שירותים גרועים יותר, פחות צוות תמיכה, ודמורליזציה בקרב אנשי הצוות שלא יפוטרו.

הקיצוצים הללו, כך גם טוענים בפוסט, עלולים גם להשפיע על יכולתה של הרשת המצייצת לשלוט בתכנים מזיקים או פוגעניים – כמו פורנוגרפיית ילדים, למשל – וכן למנוע הפרות נתונים.

ממשיכה לייצר כותרות. עסקת טוויטר-מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

ממשיכה לייצר כותרות. עסקת טוויטר-מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: ויקימדיה ו-BigStock (בהתאמה)

חלק מהאפקטים הללו הם דווקא דבר מה שמאסק כנראה מעוניין בו – הפחתת כוח האדם, לפחות על פניו, תפחית גם את יכולות הצנזורה בשירות.

לפי הפוסט, הצוות של טוויטר היה מודע היטב לכך שמאסק מעוניין בפיטורים מאסיביים בחברה, אם תעבור לידיו, ואפשר שהדבר השפיע על כלל התקשורת בין מאסק להנהלת החברה במהלך החודשים האחרונים.

טוויטר לא הגיבה ציבורית לבשורה על הקיצוצים המאסייבים הצפויים תחת מאסק, אך בעקבות הדיווח בפוסט מיום ה' שלח היועץ המשפטי של טוויטר, שון אדגט, מייל פנימי לצוות החברה, בו אמר כי דיונים על צמצום העלויות בטוויטר התרחשו מוקדם יותר השנה, אך "הפסיקו לאחר חתימת הסכם המיזוג", וציין כי מאז "לא היו תוכניות לפיטורים ברחבי החברה", כך לפי בלומברג. "אין לנו שום אישור לתוכניות של הרוכש בעקבות העסקה", כתב אדגט, והזהיר את הצוות לצפות ל"שפע של שמועות וספקולציות ציבוריות" עם התקרב סגירת הרכישה הסופית.

העסקה אמורה להיסגר עד סוף השבוע

נזכיר כי הצעתו של מאסק לרכוש את טוויטר בכ-44 מיליארד דולר, שהוגשה לדירקטוריון החברה בסוף אפריל, נעשתה, לדברי יזם הטק המפורסם לא מסיבות עסקיות-פיננסיות אלא משום שהאיש העשיר בעולם רצה "לפתוח" את הפלטפורמה החברתית – שהייתה המקום העיקרי דרכו התבטא ותקשר עם העולם – ולאפשר בה יותר חופש ביטוי לכולם, במקום מה שמתרחש בשירות כעת, שלפי מאסק מתבטא בצנזורת-יתר.

בזמנו הדגיש מאסק את החשיבות, לדעתו, של פחות צנזורה ומיתון תוכן, במגבלות הקבועות בחוק. דעתו זו באה בסתירה לדעת עובדי טוויטר רבים, עמותות ומחוקקים דמוקרטיים, שבמקום זאת קראו לרשתות החברתיות לעשות עבודה טובה יותר במאבק בדיבור שנאה, הטרדה ודיסאינפורמציה.

באמצע יוני, במהלך פגישת שאלות ותשובות עם עובדי החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו הדגיש מאסק גם כי המטרה שלו היא להגיע למיליארד משתמשים בטוויטר ולגוון את מקורות ההכנסה שלה.

בהמשך הדרך, במאי, ניסה מאסק באופן מפתיע לפרוש באופן חד צדדי מהעסקה, והאשים את החברה בכך ששיקרה לו בנוגע למניין החשבונות המזויפים הפעילים בה. לפי מאסק, טוויטר מסרה ל-SEC ולו כי מדובר בכ-5% של חשבונות בוט שכאלו, בעוד שהוא ואנשיו הגיעו למסקנה שהנתח המדויק יותר הוא בין 20 ל-25%. לפיכך, אמר אז מאסק, גם המחיר שהוצע – שגוי ואמור להיות פחות בהרבה.

טוויטר הגישה נגד מאסק תביעה בתחילת יולי, ואז בתחילת אוקטובר היזם התקפל והצהיר כי העסקה תצא לפועל. השופטת של בית המשפט בדלאוור דחתה את המשפט, שהיה אמור להתחיל בשבוע שעבר, ונתנה לצדדים ארכה עד ה-28 באוקטובר להגיע להסכמה חדשה ביניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים