אינטל חנכה את "הבניין הירוק" הראשון בישראל שקיבל הסמכת LEED Gold

הבניין נחנך בטקס בהשתתפות שרים ובכירי החברה בישראל ● הסמכתLEED Gold ניתנת על ידי המועצה האמריקנית לבנייה ירוקה, לאחר בדיקה של מאפיינים סביבתיים שונים, בהם צריכת מים ואנרגיה, חומרי בניה וגימור ואיכות תנאי הפנים ● כמו כן, קיבל הבניין את תקן מבנה ירוק מצטיין של מכון התקנים הישראלי ● היקף ההשקעה בבניין עמד על כ-450 מיליון שקלים

אינטל (Intel) חנכה אתמול (ד') את ה-"בניין הירוק" החדש של מרכז הפיתוח שלה בחיפה, בטקס בהשתתפות שרים ומנהלי החברה. היקף ההשקעה בבניין עמד על כ-450 מיליון שקלים.

בטקס השתתפו, בין היתר, בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ"ת, גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה, מקסין פסברג, סגנית נשיא אינטל העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, ויוסי שנקלר, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל.

הבניין שנחנך הוא הראשון בישראל שקיבל את הסמכת LEED Gold של המועצה האמריקנית לבנייה ירוקה. גוף זה מפעיל את תוכנית LEED (ר"ת Leadership in Energy and Environmental Design) לדירוג בניינים לפי מאפייניהם סביבתיים, בהם צריכת מים ואנרגיה, חומרי בניה וגימור ואיכות תנאי הפנים.

כמו כן, קיבל הבניין את תקן מבנה ירוק מצטיין של מכון התקנים הישראלי. תקן זה דן בארבעה נושאים עיקריים: אנרגיה, חיסכון במים, קרקע וסוגיות סביבתיות שונות.

מרכז הפיתוח החדש של אינטל בחיפה (IDC9) נבנה על שטח שקודם לכן שימש כמגרש חנייה. זאת, על מנת לא לפגוע בערכי טבע. מאינטל נמסר, כי התכנון בן הקיימא של הבניין הירוק מביא להפחתה נטו של 17% בשימוש הכולל של הבניין באנרגיה בהשוואה לבניית בניינים "רגילים".

בן אליעזר אמר, כי הוא מאמין שהמחויבות החברתית והסביבתית של הארגונים העסקיים המובילים מהווים אינדיקטור חשוב לתפקידה ומקומה של החברה בסביבה שבה היא פועלת. "אני יכול לומר בביטחון מלא שאינטל ישראל מגשימה ערכים אלה בצורה מעוררת הערצה, מעבר לפעילותה העסקית ולתרומתה למשק הישראלי", הוסיף.

פסברג אמרה, כי "כחברה טכנולוגית, אנחנו פועלים ללא הרף למציאת פתרונות חדשניים לצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלנו. חוות השרתים בבניין, למשל, פולטת חום שאותו אנחנו מנצלים לחימום מים ולחסכון נוסף באנרגיה. אך החשוב מכל הוא שהבניין החדש מאפשר סביבת עבודה בטוחה, ירוקה ובריאה, החוסכת באנרגיה ובמשאבי טבע לסביבה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ASh

    בושה וחרפה... מכערים את הכניסה לבירה הצפונית של ישראל עם עד בניין חסר צורה וחסר ערך אדריכלי. יום יום עוברים ליד הבניין הזה המוני אנשים אם תושבי חיפה ואם אורחיה, ומה הם מקבלים בפרצופם? בניין ירוק? לא. בשבילם זה עוד מפגע וויזואלי מאחורי הגדר בכניסה לחיפה. אינטל, תתביישו לכם. חברה כו גדולה יכלה להרשות לעצמה להשקיע יותר מעמץ ביצירת סמל של החברה שלכם. כן כן הבניין הזה נמצא במקום כל כך אסטרטגי וחשוב שאסור להתעלם מזה. יכולתם ליצור סמל חדש של חיפה, של עצמכם, להיות הבניין בחיפה. ובמקום זה רק עשיתם נזק...

אירועים קרובים