חשבונו של דונלד טראמפ בפייסבוק ייחסם לפחות עד סיום כהונתו; טוויטר ביטלה את החסימה

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג: "אנו מאמינים כי הסיכונים שעולים מהמשך שימושו של הנשיא בשירות שלנו בתקופה זו הם פשוט גדולים מדי" ● טוויטר פתחה את החשבון לאחר שטראמפ מחק ציוצים מפירים

דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארצות הברית. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה אתמול (ה'), כי היא תאריך את חסימת חשבונו של הנשיא דונלד טראמפ בפלטפורמות שלה (שהחלה יום לפני כן) לפחות עד סיום כהונתו ב-20 בינואר.

טוויטר (Twitter), שהודיעה גם היא על חסימת חשבונו ביום ד', בשל פרסום פוסטים המפירים את כלליה, ביטלה אתמול את החסימה. הנשיא מיד חזר לצייץ בטוויטר ופרסם וידיאו באורך של כמעט שלוש דקות, שבו הוא אומר כי יתמוך בהעברת השלטון בצורה שקטה.

פייסבוק וטוויטר סיפקו סיבות שונות לחסימת החשבונות. מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, ציין בפוסט שפרסם, כי הרשת החברתית החליטה לחסום את חשבונו של טראמפ משום שהמהומות שגרמו תומכי טראמפ בבירה יום קודם לכן, שלובו על ידי הנשיא, הוכיחו כי הוא מתכוון לחתור תחת העברת השלטון לנשיא הנבחר ג'ו ביידן. "אנו מאמינים כי הסיכונים שעולים מהמשך שימושו של הנשיא בשירות שלנו בתקופה זו הם פשוט גדולים מדי", כתב צוקרברג. בשל כך, הוא הוסיף, פייסבוק ואתר שיתוף התמונות שלה אינסטגרם יאריכו את החסימות, שהחלו ביום ד', על יכולתו של הנשיא לפרסם פוסטים "עד שתושלם העברת השלטון בצורה שקטה".

טוויטר ציינה ביום ד', כי בעוד היא רואה "סיכון לנזק" בהודעותיו של הנשיא, החברה תשעה את חשבונו רק באופן זמני אם ימשיך להפר את כלליה. ביום ה' הודיעה טוויטר כי טראמפ מחק את הציוצים שהודיעו על חסימת חשבונו, ובכך ציינה את תחילת השבת הגישה שלו לחשבונו.

לפני שטוויטר פתחה בחזרה את החשבון של טראמפ, היא ורשתות חברתיות אחרות היו חלק ממחאה מתרחבת והולכת נגד הנשיא. טוויטר החלה ב"השתקה" המקוונת כשחסמה זמנית את חשבונו ביום ד', לאחר שפרסם ציוצים שהפרו את כלליה בנושא הסתה לאלימות וערעור על תוצאות הבחירות.

בעקבותיה פעלה פייסבוק ואחריה גם סנאפ (Snap) – שחסמה את חשבונו בסנאפצ'ט. ביום ה' יו-טיוב (YouTube) גם היא נקטה צעד בנושא, והפעילה מדיניות מחמירה בנוגע למידע שקרי על הבחירות, שיאפשר לה להשעות ולחסום את חשבונו של הנשיא על פרסום טענות שקריות בנושא הבחירות. גם פלטפורמת הווידיאו Twitch חסמה את חשבון הנשיא ביום ה'.

הצעדים הללו של הרשתות החברתיות מסמנים שינוי מהותי ובולט בתעשייה של הרשתות החברתיות, שלאורך תקופה ארוכה סירבו להתערב בפוסטים של טראמפ, שלעיתים קרובות פרסם בהם כזבים ואיומים. פייסבוק וטוויטר ניסו למתג את עצמן כמגינות הדיבור החופשי והשיח הציבורי, ואמרו כי יש חשיבות ועניין ציבורי במה שמנהיגי העולם אומרים, על אף הביקורות שהוטחו בהן על כך שהן מתירות לפרסם בפלטפורמות שלהן תוכן שגוי ורעיל ללא הפרעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים