שי ורדי, בנק דיסקונט: "אנו מניעים את הלקוחות שלנו לבצע פעולות מול הבנק במגוון ערוצים רב"

"בעשותנו כן אנו יוצרים הכנסות ומאפשרים מצב מנצח לכל הצדדים", אמר ורדי ● לדבריו, "המטרה היא לייצר שירות יוזם. אנו צריכים לזהות את הלקוח ולהציע לו באותם ערוצים שהוא משתמש, השלמות של שירותים שהוא כבר צרך"

שי ורדי. ימונה בקרוב למנמ"ר ישראכרט. צילום: קובי קנטור

"הסניף הבנקאי של העתיד יתמקד במכירות, בייעוץ, ובשיפור חווית השירות, שכן בסביבה רב-ערוצית, הלקוח בוחר היכן הוא יבצע את הפעולה ואיזו פעולה לבצע", כך אמר שי ורדי, סמנכ"ל טכנולוגיות ותכנון בבנק דיסקונט. ורדי דיבר בכנס הבנקאות המקוונת השנתי, eBanking and eFinance 2.0, שנערך הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות אנשי IT מעולם הבנקאות, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

"אנו מחוייבים לחדשנות", אמר ורדי וציין, כי "העובדים הם נכס, והבנק מבדל את עצמו כמי שמוביל בבנקאות האישית". הוא הסביר, כי ההתמקדות על הלקוחות מגיעה דרך ריבוי הערוצים, אשר הסניף הוא רק אחד מהם. "על כל אחד מהם לעבוד בנפרד, ועל כולם – במקביל. אנו רואים את הלקוח במרכז הערוצים, אשר סובבים אותו, ולא להיות במצב בו הוא יסתובב אחריהם". הוא ציין, כי קיימת המשכיות בין הערוצים, וכן תאימות, כאשר הדגש הוא על סינכרוניזציה ביניהם.

"אנו מניעים את הלקוחות לעבוד מול הבנק במגוון ערוצים", אמר ורדי, "זה יוצר הכנסות ומאפשר מצב מנצח לכל הצדדים. המטרה היא לייצר שירות יוזם. בנק הוא מוסד קריטי ללקוח. אנו צריכים לזהות את הלקוח ולהציע לו באותם ערוצים שהוא משתמש, השלמות של שירותים שהוא כבר צרך".

נתן פרידחי, סמנכ"ל למגזר הפיננסי בטלדור, אמר, כי המגזר הפיננסי עבר מתקופה נוסטלגית לתקופה חדשה. "עד 2004 עבד הכל בקצב איטי, מסודר ופשוט", ציין, "אלא שאז החלה פריצה טכנולוגית בעולם זה, הופיעו מוצרים ותוכנות, ועברנו לשיטת ניסוי וטעייה, שכן חלק מהמוצרים נכשלו ועל חלקם לא היה מידע".

המשבר הגלובלי, אמר פרידחי, "הביא איתו מוצרים טובים ובשלים, אשר נסקרים על ידי חברות הייעוץ. יש יותר בשלות בתחום". הוא הוסיף, כי על המגזר הפיננסי לצרוך מוצרי תוכנה, על מנת "ליישר קו" מול ארגונים פיננסיים בחו"ל. מנגד, ציין, "אסור לקנות חתול בשק". הוא סיים בציינו את הפתרונות של טלדור לעולם הבנקאות והוסיף כי הם יטמיעו בקרב לקוחותיהם מוצרים שכבר נצבר אודותיהם ניסיון וידע והם הוטמעו בקרב לקוחות רבים בעולם.

שמיר סגל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-G-STAT, אמר, כי "המגמה הבאה בעולם הבנקאות היא הגדלת המכירות באתר האינטרנט הבנקאי, באמצעות פרסונליזציה של המלצות, בזמן אמת". הוא ציין, כי לחברה יש התמחות בפיתוח וביישום פתרונות כריית מידע, והיא מספקת את המענה לצורך זה. "אנו ממליצים לשלב בין מערכת Interact של Unica, העוסקת בתחום של ניהול קמפיינים ושאותה אנו מייצגים בארץ, לבין מערכת ההמלצות NBO (ר"ת Next Best Offer) שפיתחנו בעצמנו", אמר.

לדבריו, "השילוב בין שתי המערכות מאפשר לבנק לזהות את הלקוח ואת פרופיל ההתנהגות והצריכה שלו באופן מדויק. הזיהוי מתאפשר על ידי שקלול בין המידע ההיסטורי אודות הלקוח, השמור במאגרי המידע של הבנק, לבין ההתנהלות של הלקוח במסגרת הגלישה הנוכחית באתר. כל המידע הזה עובר לשלב העיבוד הסטטיסטי האוטומטי, המספק תוך שניות אחדות המלצה לגבי ההצעה האטרקטיבית ביותר, עבור הלקוח הספציפי". הוא סיים בציינו, כי "ההצעה מוצגת בפני הלקוח באופן מקוון – בעודו גולש באתר, אם באמצעות בועית שנפתחת, באנר פרסומי שמופיע על המסך, או אפילו שיחת טלפון מיידית מאיש מכירות זריז".

חתם את האירוע שלמה שמאי, מנמ"ר הפניקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים