דוד טוביאס, בנק ישראל: "המנמ"ר חייב להפוך את אגף ה-IT שהוא מוביל למנוע צמיחה ארגוני"

"רוב המנמ"רים עברו מחדר המחשב לדרג ההנהלה. השאלה היא, על איזה תקן הם יושבים שם? מה מצפים מהם? מצפים למנהיגות, שהם יקחו את הארגון קדימה", אמר טוביאס, מנמ"ר בנק ישראל ● לדבריו, "המנמ"ר הוא חלק מזירת הניהול, אבל באותה עת יש לו מטלות של תפעול ה-IT ואבטחת מידע, ויש לו רכש. לכן, תפקידו הוא דואלי. המנמ"ר הוא סכיזופרן"

"בעבר המנמ"ר שינה את מיצובו ממרכז הוצאות למרכז רווח. כעת הוא נדרש לעבור עוד שינוי. עליו לעבור ממצב של מאפשר עסקית, למצב של היות אגף ה-IT שבראשותו מנוע צמיחה ארגוני, כמו כל שאר החטיבות בארגון", כך אמר דוד טוביאס, מנמ"ר בנק ישראל. טוביאס דיבר בכנס הבנקאות המקוונת השנתי, eBanking and eFinance 2.0, שנערך הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות אנשי IT מעולם הבנקאות, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי טוביאס, "רוב המנמ"רים עברו מחדר המחשב לדרג ההנהלה. השאלה היא, על איזה תקן הם יושבים שם? מה מצפים מהם? מצפים למנהיגות, שהם יקחו את הארגון קדימה, ובה בעת הם נדרשים לטפל בניהול הטכני השוטף. דורשים מהם ערך מוסף, אבל לוחצים אותם עם החזר השקעה מהיר".

"המנמ"ר הוא חלק מזירת הניהול", אמר טוביאס, "אבל באותה עת יש לו מטלות של תפעול ה-IT ואבטחת מידע, ויש לו רכש. לכן, תפקידו הוא דואלי. המנמ"ר הוא סכיזופרן".

הפתרון, אמר טוביאס, "הוא מנהיגות מסתגלת. המנמ"ר חייב לחוות את הכאב של השינוי, אולם לא לפחד ממנו. עליו לפתח כישורי מנהיגות, לספק אסטרטגיה עסקית לארגון, לעבור מטכנולוגית מידע לטכנולוגיה עסקית, ולטפח את הכפופים לו".

"על מנהל ה-IT", אמר, "לייצר מנוע שינוי וצמיחה, לייצר הכנסות לארגון. המנמ"ר חייב להבין את העסק ככל מנהל עסקי אחר בארגון, עליו לעשות שימוש מושכל ב-IT, כמי שמבדל את הארגון, וממנף אותו. נכסיו הם ידע בתהליכי הארגון מקצה לקצה, הוא יוצר ערך תפעולי על ידי ארכיטקטורת IT ותהליכים. הוא מספם שירות – לא תוכנה ולא חומרה". טוביאס סיכם בשורה של המלצות, "להכין תכנית רב שנתית, להקדיש זמן ללקוחות הארגון החיצוניים, לבנות תוכנית לטיפוח מוכשרים, וכן להכין 'ספסל' למוכשרים, וכך להימנע ממשבר".

אלה שילה, מנהלת מחלקת שיווק ומכירות באגף בנקאות ישירה של בנק הפועלים, אמרה, כי לצד ההתפתחות בעולם הבנקאות המקוונת, חלה התפתחות גם בעולם הסלולר, ומאז שנה שעברה, בשל השקת האייפונים, "המכשירים הטלפונים החכמים הם כבר לא טלפונים, אלא מחשבים המשמשים למגוון פעילויות".

היא ציטטה מחקרים לפיהם צריכת האינטרנט בעולם הנייד תעלה ב-2013 על זו של צריכת האינטרנט בעולם הנייח. בנק הפועלים, אמרה שילה, זיהה את מגמת הכניסה של הסלולר בעולם הבנקאי, ו"נתנו ללקוחות לגלוש סלולרית". היא הוסיפה, כי "הדבר הבא הוא הארנק הסלולרי, והנושאים שיטופלו באמצעותו הם כסף והעברות בנקאיות". השימוש במגוון היישומים הללו, ציינה, "מספק מעטפת שירותי בנקאות סלולריים". שילה סיימה בציינה, כי בבנק מעריכים כי השימוש במגוון השירותים הבנקאיים באמצעות האייפון ימשיך לגדול בשנים הבאות.

יהודה בן יעקב, מנהל פעילות מובייל, ב-NessPRO מקבוצת נס טכנולוגיות, הציג את כלי סייבייס 365 המיוצגים בארץ על ידיהם. לדבריו, סייבייס מספקת שירותי מידע ניידים, תוך שהיא בלתי תלויה בסוגי מכשירי הקצה וברשתות התקשורת והנתונים למיניהן. כך היא מחברת את ספקי התקשורת, חברות העידן החדש והארגונים הגדולים בעולם לכל לקוח בכל מקום ולכל מכשיר.

לדבריו, החברה מובילה מגמה שנדונה אמנם בעבר, אך עתה מתחזקת – של המסחר הנייד, M-Commerce. בדומה לשימוש באינטרנט ובמסחר האלקטרוני שחדרו לשגרת יומנו, עתה הגיע עידן המסחר במכשיר הנייד, הסביר. סייבייס, אמר בן יעקב, היא חלוצת הארגון האלחוטי והמובילה בניהול נתונים ואיחודם בעולם הפיננסי: 90% מעסקאות בוולסטריט מנוהלות בבסיסי הנתונים שלה וכך זה מתפשט בבנקים ובגופים הסוחרים. ככזו, הסביר, החברה מציעה ללקוחותיה הבנקאיים מסחר נייד לתשלומים ולהעברות כספים, בנוסף לשאילתות על מצב היתרות.

גיל גבעתי, מנכ"ל אפיסנס סופטוור, דן בהרצאתו בחוויית המשתמש באתרי הפעולות המקוונות. על פי גבעתי, קיימות מתודולוגיות שונות לניתוח חווית המשתמש, אולם מעטים הם הפתרונות המספקים מידע בזמן אמת על חוויה זו, תוך ביצוע אבחון מדוקדק לפגיעות בחוויה זו. הוא ציין, כי הפתרון של חברת AVICODE מספק ניטור של חווית המשתמש מהדפדפן אצל משתמש הקצה ועד לתהליכים בשרתי הארגון, וכי הוא אינו דורש כל שינוי במערכות הארגון.

בנוסף אמר גבעתי, הפתרון מספק מידע קריטי בזמן אמת על אופן תפקוד המערכות. "על מנת לתת מענה להכנסת מדד מהירות הגלישה באינטרנט למנועי החיפוש", אמר גבעתי, "יש מתודולוגיה בינלאומית לשיפור חווית הגלישה". הוא הציג את יכולות מוצר ה-Aptimize ליישום המתודולוגיה ביעילות ובזמן ריצה ללא כל שינוי בקוד. "מוצר ה-Aptimize", סיים "הוטמע בהצלחה בארגונים שונים בעולם ובכלל זה גם באתרי אינטרנט של חברת מיקרוסופט (Microsoft)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים