גורמים בענף התקשורת: חברות הפועלות בתחום מנסות לעכב את הסדרתו באמצעות עתירות

הגורמים ציינו, כי בשבועות האחרונים הצטברו בבתי המשפט לא פחות מחמישה תיקים הנוגעים להחלטות שקיבל משרד התקשורת ● בין העותרות: סלקום, מירס, 013-נטוויז'ן, והוט ● ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי "לכל חברה יש את הזכות לפנות לבג"ץ"

גורמים בענף התקשורת טוענים, כי חברות הפועלות בתחום מנסות לעכב את הליך הסדרתו באמצעות סדרה של עתירות משפטיות שהוגשו נגד משרד התקשורת. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים הצטברו בבתי המשפט לא פחות מחמישה תיקים הנוגעים להחלטות שקיבל המשרד. אותם גורמים אף העריכו, כי לפחות חלק מהעתירות נועדו למלא בעבודה את ידיהם של היועצים המשפטיים במשרד התקשורת, כדי שלא יוכלו להתפנות לטיפול ביישום מדיניות השר, משה כחלון.

לשתיים מהעתירות אחראית סלקום, והן נוגעות לכך שמשרד התקשורת משתהה במתן תשובות לתלונות כנגד בזק בכמה עניינים. במהלך חול המועד אף הגישה סלקום עתירה מנהלית נוספת לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה טענה, כי משרד התקשורת "תפר" לכאורה את מכרז התדרים בהתאם ליכולותיה של מירס, כדי שזו תהפוך למתחרה רביעית בשוק. גם מירס עצמה תובעת את המשרד ואת משרדי הפנים והגנת הסביבה, בנוגע להחלטה שלא לפטור אנטנות סלולריות קטנות מחוקי התכנון והבניה.

עתירה נוספת מהזמן האחרון היא זו שהגישה 013-נטוויז'ן נגד משרד התקשורת, שמתכוון לתת רישיון אינטרנט להוט (HOT). הוט, מצידה, עתרה נגד המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שהעומד בראשה, ניצן חן, הזכיר למנויים, כי באפשרותם להתנתק משירותי החברה לאחר הוצאת ערוץ הולמרק (Hallmark) מהחבילה הבסיסית. יש לציין, כי גל העתירות צפוי לגבור, במידה ושר התקשורת, משה כחלון, יעביר החלטה על הורדה נוספת של דמי הנגישות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "לכל חברה יש את הזכות לפנות לבג"ץ. בעניין כניסת הוט לתחום הגישה לאינטרנט: ההסדרה של תחום זה היא של ענף פתוח, בו כל אחד יכול לפעול, ולמשרד צריכות להיות סיבות מיוחדות כדי למנוע זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים