מסתמן: שימוש בגרסה החדשה מבוססת החלונות של פלאש – מנוגד להסכם הפיתוח של iPhone

על פי איוון קירשהוף, מהנדס תוכנה בכיר ב-Ansca Mobile, מנוסח ההסכם של אפל עולה, כי אסור להשתמש בחלונות בחתימה דיגיטלית על קוד בינארי של יישומים עבור מכשירי iPhone ● אם פרשנות זו תקבל תוקף משפטי, אדובי לא תוכל לאפשר למשתמשי פלאש בפלטפורמת חלונות להסב תכנים ל-iPhone

בהודעה שפרסם איוון קירשהוף, מהנדס תוכנה בכיר ב-Ansca Mobile, אשר מציעה חלופה לפלאש (Flash) בשם Corona, נטען, כי בגרסה הבאה של Flash Professional CS5 תתקשה אדובי (Adobe) לאפשר למשתמשים בפלטפורמת חלונות (Windows) להסב תכנים ליישומי iPhone מבלי להפר את הסכם הפיתוח של אפל (Apple).

על פי קירשהוף, הבעיה נובעת מהצורך לחתום חתימות דיגיטליות של אפל על קוד בינארי של יישומי iPhone במחשבי חלונות. השאלה אם יש בכך משום הפרה תלויה אמנם בפרשנות הפרטית של אפל, ציין קירשהוף, אך הדבר בהחלט אפשרי. עורך הדין מרק מתניטיס, אשר הרצה לא מכבר על הסכמי הפיתוח של iPhone בוועידת מפתחי המשחקים שנערכה בסן פרנסיסקו, אמר, כי יתכן מאוד שיש ממש בטענות של קירשהוף. "זה סביר בהחלט, לנוכח המתיחות בין אפל לאדובי", אמר מתניטיס. הוא הסכים אמנם, כי לא סביר שאפל תתבע מפתחים בודדים, אך ציין, כי ניצחון משפטי שהשיגה לא מכבר בליזארד (Blizzard) עשוי לשמש כנשק בידי אפל, אם תחליט לתבוע את אדובי.

בשנה שעברה הגישה בליזארד תביעה כנגד MDY Industries, ספקית תוכנת Glider, בטענה, כי התוכנה מאפשרת לבצע מהלכים אוטומטיים במשחק World of Warcraft – דבר שיש בו משום הפרה של הסכם השימוש במשחק. השופט פסק, כי MDY אכן פגעה במכירות של בליזארד וביחסיה עם הלקוחות. MDY ערערה על הפסיקה, ועדיין לא התקבלה הכרעה סופית בנושא.

על פי מתניטיס, מפסק הדין של בליזאד עולה, כי ניתן לנקוט צעדים משפטיים כנגד מי שמעודדים הפרה של הסכמי שימוש בתוכנות. אם אפל אכן תבחר לפעול בעניין, היא עשויה לדרוש מאדובי פיצויים בסדר גודל של כמאה אלף דולרים לכל הפרה של הסכם הפיתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים