מחקר: שוק היישומים לטלפונים ניידים יצמח ב-2012 ל-17.5 מיליארד דולרים

מנתוני מחקר שערכה חברת הייעוץ Chetan Sharma Consulting עולה, כי מספר היישומים שיורידו משתמשים ב-2012 יהיה 50 מיליארד, לעומת 7 מיליארד ב-2009 ● מספר חנויות היישומים יגדל מ-8 ל-38, כאשר מעמדה של App Store בשוק יתערער ● רוב המכירות יבוצעו באירופה, ולא בצפון אמריקה, כמו המצב כיום

שוק היישומים המיועדים לטלפונים הניידים יצמח ברחבי העולם עד 2012 ל-17.5 מיליארד דולרים – כך עולה ממחקר שנערך בידי חברת הייעוץ Chetan Sharma Consulting עבור מפעילת חנות היישומים GetJar. מספר היישומים שיורדו בשנה זו אמור להגיע ל-50 מיליארד לעומת 7 מיליארד ב-2009.

עוד עולה מהמחקר, כי מספר חנויות היישומים יגדל בשלוש השנים הקרובות מ-8 ל-38. על פי הנתונים, App Store של אפל (Apple) אמנם מובילה כיום את הרשימה עם 150 אלף יישומים ו-3 מיליארד הורדות לשנה, אולם הפערים מול החנויות האחרות הולכים וקטנים. כך, למשל, החנות של אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google) לטלפונים ניידים מציעה כבר כיום 30,000 יישומים.

החברה אף חוזה, כי הצמיחה הגדולה ביותר בשוק זה תהיה באירופה, ושיעור המכירות בה יהיה יותר מ-50% מכלל המכירות בעולם. על פי המחקר, אלה יעמדו על כ-8.5 מיליארד דולרים. גם השוק בצפון אמריקה, שהוא הגדול ביותר כיום, יחווה בשלוש השנים הקרובות צמיחה – אולם היא לא תהיה מספקת כדי לשמור על מעמדו.

בנוסף, חלקן של המפעילות הסלולריות ביצירת הרווחים בשוק הורדות היישומים יקטן באופן משמעותי – מכ-60% כיום ל-23% בסוף 2012.

מורידי היישומים בצפון אמריקה משלמים כיום בממוצע 1.09 דולר לכל יישום שהם מורידים. לעומת זאת, המחיר הממוצע ליישום בדרום אמריקה עומד על 20 סנטים, ובאסיה – על 10 סנטים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים