נס טכנולוגיות תטמיע במקורות מערכת לניהול האחזקה; ההיקף הכספי: מיליוני שקלים

למרות שהמערכת שתוטמע מהווה מודול ERP של סאפ, היא תנוהל כמערכת עצמאית ונפרדת, כיוון שלמקורות אין ERP ● נס גברה על הצעות להטמעת תוכנת מקסימו של יבמ ותוכנת Infor EAM ● רפי איפרגן, סמנכ"ל להנדסה וטכנולוגיה במקורות: "למערכת החדשה תהיה השפעה קריטית על אספקת מים אמינה ובטוחה"

נס טכנולוגיות (Ness) תקים ותטמיע מערכת לניהול פעילויות האחזקה בחברת המים הממשלתית מקורות. המערכת תתבסס על מודול האחזקה של סאפ (SAP). היקף הפרויקט, שיימשך כשנה וחצי, נאמד במיליוני שקלים.

בעבר שקלה מקורות להקים מערכת ERP, אולם בסופו של דבר, מסיבות תקציביות ואחרות, המערכת לא הוקמה. לכן, מערכת ניהול האחזקה החדשה תפעל כמערכת עצמאית. את המערכת יקימו במשותף אנשי ה-IT של מקורות עם אנשי נס ישראל, כשלנס תהיה אופציה לתחזוקת המערכת, עם השלמתה ביוני 2011.

עם סיום פרויקט אג"ם (אחזקה גבוהה במקורות), תשמש המערכת כ-400 מעובדי החברה, הקשורים בעבודתם לפעילות האחזקה שלה. בשלב הראשון, שיסתיים במרץ 2011, תעלה המערכת לאוויר במטה מקורות ובמרחב אחד, ולאחר מכן, במדורג, בשאר מרחבי החברה. המערכת תתבסס על מודול האחזקה של סאפ, SAP Plant Maintenance. אנשי ה-IT במקורות בחנו כמה הצעות, ולשלב הסופי הגיעו שלוש מערכות: זו של סאפ, וכן מקסימו (Maximo) של יבמ (IBM) ו-תוכנת Infor EAM.

המערכת תנהל את כל פעילויות האחזקה של מקורות, כולל פעילויות תחזוקה מונעת, תחזוקת שבר, ותחזוקה מתוכננת של מערך אספקת המים. תחזוקת מערכת אספקת המים תנוהל בהתאם לתכנית עבודה ותקציב שנתיים, ובהתאם ללוח זמנים המבוסס על תדירות התחזוקה. המערכת תאפשר גם את ניהול המשאבים, ניתוח פעילויות האחזקה, וקישור לטכנאים המשתמשים במכשור נייד – כל זאת באמצעות חיבורה למערכות ה-IT הקיימות בחברה.

מערכת אספקת המים של מקורות כוללת יותר מ-800 תחנות שאיבה; יותר מ-1,200 בארות; כ-2,400 משאבות; יותר מ-10,500 קילומטרים של צינורות רחבי היקף; 750 מאגרי בטון ופלדה; ו-90 מאגרים גדולים וציוד נלווה. רפי איפרגן, סמנכ"ל להנדסה וטכנולוגיה במקורות, אמר, כי "המערכת החדשה תביא לייעול ניכר בתחזוקת המתקנים והציוד שלנו, ותהיה לה השפעה קריטית על אספקת מים אמינה ובטוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים