"החנויות הפיזיות לא ייעלמו – אבל ישתנו"

"עם דגשים על הלקוח במרכז, התאמה אישית ללקוח של מוצרים, ושינויים משמעותיים בשרשרת האספקה", אמר האנס טלבאואר, סגן נשיא בכיר לשרשרת אספקה ותעשייה 4.0 ב-SAP

האנס טלבאואר, סגן נשיא בכיר לשרשרת אספקה ותעשייה 4.0 ב-SAP. צילום: יח"צ

"הטרנספורמציה הדיגיטלית שעובר כל מגזר תעשייתי מביאה עימה שינויים רבים. אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב, אני מעריך כי החנויות הפיזיות לא ייעלמו, אלא ישתנו, עם דגשים על הלקוח במרכז, התאמה אישית ללקוח של מוצרים, ושינויים משמעותיים בשרשרת האספקה", כך אמר האנס טלבאואר, סגן נשיא בכיר לשרשרת אספקה ותעשייה 4.0 ב-SAP.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר טלבאואר, שביקר בשבוע שעבר בארץ, כי "מנמ"רים בכל המגזרים מתמודדים עם אתגרים נוספים לאלה שהם רגילים אליהם. כעת נוסף מימד חזק מאד, של חוסר ודאות עולמי, בין אם במאבקי הסחר בין ארצות הברית לסין ובין אם בהשפעות הלא ידועות של הברקזיט של בריטניה מהאיחוד האירופי".

"מה שנדרש הוא ליצור גמישות בשרשרת האספקה. אתגר נוסף הוא הצורך ביעילות לצד הצורך בצמיחה. האתגר השלישי הוא הצורך בחדשנות, בריבוי מימדים – גם בייצור וגם בתהליכים העסקיים. המנמ"רים רוצים, וצריכים, להיות שותפים לפיתוח של הארגונים בכיוונים חדשים. הטרנספורמציה הדיגיטלית ולשיפור חוויית המוצר או השירות", אמר. עם דגשים על הלקוח במרכז, התאמה אישית ללקוח של מוצרים, ושינויים משמעותיים בשרשרת האספקה", כך אמר טלבאואר

הלקוח המרכז

על המנמ"ר, הוסיף טלבאואר, "להתמקד בשלושה שדות: הלקוח במרכז, ניראות וחדשנות עסקית. בתפיסת הלקוח במרכז, נדרש לשנות את הקשר עימו, את הדרך בה הארגון פונה אליו, לשלב את חוויית הלקוח עם חוויית המוצר ולהתאים את המוצר, או השירות – אישית ללקוח".

תעשיות שונות, הסביר, "עוברות מהמודל המסורתי של חנויות ורשתות קמעונאות – למכירה ישירה ברשת. אבל פעמים רבות הן לא מבינות שזה עולם אחר לחלוטין, עם מהירות אספקה שונה ומואצת, ברמה של אמזון ועלי בבא".

אלא שאז, ציין, "צצות בעיות חדשות: מכונית השליחויות עלולה להיתקע בפקקים, צריך שיהיו בה מגוון מוצרים, כדי שהיא לא תצטרך ליסוע כל פעם למרכז הלוגיסטי, ועוד. תעשיות רבות עוברות מעסק מסורתי של מוצרים לעבודה עם מרכז לוגיסטי, ואז הן נתקלות בבעיה המכונה 'המייל האחרון'. עליהם לחשוב על הדרישה הספציפית, לשלב מידע ממרכז ההפצה, לחזות ביקושים, ולוודא שיש את המוצר שיבקשו. מענה נוסף מגיע מעולם ההדפסה בתלת-מימד – מדפיסים את המוצר הנדרש כחלק מהשירות וכך מקצרים את שרשרת האספקה. הבעיה היא שלא הכל ניתן להדפיס. עוד מענה הוא בקרה עמוקה יותר על שרשרת הייצור, וחיזוי פרואקטיבי של תקלות, כי מכונת ייצור מושבתת איננה רווחית".

אתגר נוסף, ציין טלבאואר, "קשור לכך שחברות נעזרות בחיזוי סטטיסטי, שהוא גם לא מדויק, ופועל רק לטווח קצר. אנו בסאפ מסייעים לארגונים לתכנן את העסקים שלהם באופן מוכלל, עם IBP – Integrated Business Planning. מדובר בפתרון בענן, שיכול להשתלב במערכת ה-ERP, או לעמוד בפני עצמו. עוד אנו עושים שימוש במתודולוגיה של DDMRP – Demand Driven Materials Requirements Planning, ושילוב של לימוד מכונה. השקעה בחיזוי האחזקה עשויה להקטין את עלויות האחזקה בארגון ב 40%-10 ולצמצם את זמני השבתת הייצור ב-50%, כך לפי מקינזי".

ניראות ושקיפות של התהליכים

"בצד הלוגיסטי", ציין, "יש לנו פלטפורמה לוגיסטית-עסקית, המאפשרת לארגון לספק שקיפות שלו – לעצמו וגם מול ספקי צד ג', וכך לסייע לארגון להנפיק את המוצרים מהר יותר. במימד של פרטניות המוצר, אנו מסייעים לארגונים לממש תפיסה של מיכון הייצור, עבודה עם רובוטים וקווי יצור נטולי מגע אדם. גם פה יש דגש על ניראות, עם שאיבה של נתונים ישירות מהמכונות ויכולת לחברות לספק מוצרים בהתאמה אישית".

"הכל צריך להיות ממוקד ניתוח והצבת הלקוח במרכז", סיכם טלבאואר, "אז הניראות הופכת למאפשרת של הייעול. ארגונים נדרשים לקבל תמונה מלאה על מחזור חיי המוצר, כמו מראה המשקפת את העולם האמיתי. כך ארגונים יוכלו לא רק להגיב אלא בעיקר לפעול בצורה פרואקטיבית ולחבר את הטרנספורמציה הדיגיטלית לשיפור של המציאות בעולם הפיזי. אנו נותנים לארגונים חיבור דיגיטלי בין כל הישויות – שרשרת אספקה, לקוח, מוצר, מכונה לייצור המוצר ומשלוח, ומקטינים להם את אי הוודאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים