רחפן צץ בשמי שדה תעופה בארה"ב וגרם להקפאת טיסות

שני טייסים דיווחו כי זיהו רחפן בשמיים ליד נמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי שבניו ג'רזי ● כמו במקרים הקודמים האחרונים שאירעו בבריטניה בנמלי התעופה הית'רו וגטוויק, הכוננות עלתה והמראות עוכבו עד שכלי הטייס הזעיר נעלם מהשטח

רחפן. צילום אילוסטרציה: BigStock

טיסות אל ומ-נמל התעופה ניוארק ליברטי בניו ג'רזי שבארצות הברית חוו הפרעות אמש (ג'), לאחר דיווחים על רחפן שנצפה ליד נמל התעופה טטרבורו.

בתחילה הודיע מנהל התעופה הפדרלי האמריקני, ה-FAA, כי היו דיווחים על שני רחפנים, אבל מאוחר יותר, הבהירה הסוכנות כי מדובר בשני דיווחים על אותו הרחפן. הדיווחים הגיעו מהצוות המטיס של טיסת חברת סאות'ווסט איירליינס ומטיסה של יונייטד איירליינס.

דובר ה-FAA, גרג מרטין, אמר ל-CNN כי הסוכנות עצרה טיסות בשדה התעופה לאחר הדיווח הראשוני שהגיע משדה התעופה האזורי הקטן, הממוקם במרחק של כ-24 קילומטרים מהנמל הגדול. שני שדות התעופה משרתים את המטרו הגדול ביותר באזור ניו-יורק.

על פי הדיווחים, הרחפן טס בגובה 3,500 רגל (יותר מ-1,000 מטרים), ואז יצא מהמרחב האווירי שמעל שדה התעופה, מה שאיפשר לחדש את הטיסות שהוקפאו.

רחפנים מעל שדות תעופה גם בבריטניה

התקרית האחרונה בניו ג'רזי דומה לאירועים שפקדו את נמלי התעופה של בריטניה, גטוויק והית'רו, המשויכים למטרופולין של לונדון, שבהם נראו רחפנים בדצמבר ותחילת החודש, בהתאמה, דבר שהקפיא את התנועה האווירית למשך זמן רב.

האירוע המוקדם יותר בגטוויק כלל מספר רחפנים, שהגיחו לשמי השדה ביום ד' בערב ואז שוב ביום ה', וגרמו לשיבושים והפרעות בשירותי הנמל עד יום ו' בערב. לדברי רויטרס, במהלך אותו זמן, הופיעו הרחפנים ליד שדה התעופה שלוש פעמים שונות, בכל פעם שהרשויות ניסו לפתוח מחדש את מסלולי הטיסות.

למעשה, האירועים בבריטניה היוו מבוכה רבה לרשות שדות התעופה, למשטרה ואפילו לצבא, שהוזעקו כולם בכוחות גדולים, ואף עשו שימוש במערכות מתקדמות לזיהוי גופים אוויריים, במסוקים ובשאר אמצעים, אבל העלו חרס בידם הן בנוגע ליירוט כלי הטייס הקטנים אך המסוכנים, והן לגבי איתור מפעיליהם.

רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, שפועלת הן בניו-ליברטי ליברטי אינטרנשיונל והן בשדה התעופה, לא הגיבו רשמית על האירועים.

רחפנים הם אמנם כלי תעופה קטנים מאוד יחסית, במיוחד בהשוואה למטוסים או למסוקים, אבל החרדה מפניהם בשדות תעופה אינה מופרכת – ראשית, הם יכולים להתנגש במטוס ולגרום לתאונה קשה ואף להתרסקותו ולאבדן חיי נוסעים. שנית, הם עלולים להיות חלק ממתקפת טרור. לכן, בכל עת שבה מזוהים רחפן או רחפנים בסביבות שדות תעופה הכוננות גוברת מיידית ובלי כל קשר לממדי כלי הטייס הזעירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים