"הטכנולוגיה המפותחת בישראל יוצרת עניין רב בתוך פוג'יטסו"

"העניין העיקרי שלנו הוא בחברות בתחום הסייבר , וישראל היא מעצמה בתחום, אז טבעי ששם יתרכז העניין", אמר רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל

רענן ביבר, מנהל אזורי של פוג'יטסו בישראל. צילום: יח"צ

הפורום של פוג'יטסו, שנערך בשבוע שעבר במינכן, היה הזדמנות מצוינת לא רק לבדוק מקרוב את כל החידושים של חברת הענק היפנית, אלא גם לשבת לשיחה עם מנכ"ל החברה בארץ, האיש שהקים את הסניף הישראלי ושם את המדינה על המפה של פוג'יטסו, רענן ביבר. לביבר יש עבר בכמה מהחברות הגדולות בהיי-טק הישראלי, ולכן תמיד מעניין לשבת איתו לשיחה. ובגלל גם התחלנו עם השאלה שהכי עניינה אותנו.

האם יש סיכוי שפוג'יטסו תפתח מרכז חדשנות, מפעל או R&D בישראל?

"ביקרו בישראל בכירים מפוג'יטסו, כולל מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, והוא נפגש עם חברות מקומיות כשהשיחה הייתה על שיתופי פעולה והחלפת מידע. עכשיו, חשוב לזכור שעד לפני שנתיים ישראל לא הייתה קיימת במפה העולמית של פוג'יטסו. לא היה ביזנס אמיתי. מאז שאני פתחתי את הסניף, אני בקשר עם הרבה קולגות ביפן, אני דואג גם לפרסם הצלחות שיש לנו, בשוק הישראלי בתחומים שמעניינים חברות יפניות כאן".

איזה תחומים מעניינים את היפנים בארץ?

"העניין העיקרי, הוא חברות בתחום הסייבר סקיוריטי, וישראל היא מעצמה בתחום, אז טבעי ששם יתרכז העניין. כמי שמאמין ביכולות המדהימות של ישראל בתחום, אני 'משווק' את ישראל ביפן, ואם יש פניות קונקרטיות אליי אני 'קושר את הקצוות'. אני אופטימי שלא ירחק היום וזה יקרה. אני לא מאמין שמפעל ייצור ייפתח אי פעם בישראל, כי זה לא מתאים מהיבטים של שטח, גורמי ייצור, משכורות, מיקום גיאוגרפי, לוגיסטיקה בסדרי גודל שלישראל אין – אבל גם אני מעריך וגם זה מתבקש שפוג'יטסו תפתח בישראל נוכחות כמו אלה שציינת בשאלה".

נשיא פוג'יטסו, טטסויה טנאקה, דיבר במסיבת העיתונאים שערך בתחילת הפורום על השינויים שהולכים לקרות בהנהלה של פוג'יטסו ובמה שהוא קרה לו ה-Basic policy, הנחיות הבסיס של החברה. מה זה בדיוק אומר?

"לכל חברה בסדר גודל גלובלי, כמו פוג'יטסו, עם כמות כזו של עובדים שעומדת על 150 אלף ופעילות בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם יש שאיפה מצד אחד להגיע לאחידות באופן שבו החברה פועלת, כמו גם לנצל את היתרון היחסי והחוזקות של החברה, האופן שבו היא פועלת מול השוק, השותפים העסקיים, הגו טו מרקט, איך פונים לאנשים, איך מוכרים שירותים, איזה תשתיות אתה מקים – אלה דברים מורכבים, ואין מקום ליצירתיות ושונות בין המדינות השונות. פוג'יטסו, כאמור, חברה צעירה בת 85 שנה, עם נוכחות בהרבה מקומות בעולם, ולכן התפתחו דפוסים שונים במקומות שונים. בוא ניקח את בריטניה מול גרמניה, שתי מדינות מובילות אבל שונות מאוד: האנגלים ממוקדם מאוד בשירותי ענן ובסקטור הציבורי, ובגרמניה דווקא מוכרים הרבה יותר מוצרים – כמו שרתים, ואיחסון".

אז מה בעצם המטרה באיחוד של הבייסיק פוליסי הזה?

"אני מעריך שיש כאן שתי מטרות על: האחת, להתייעל ולא להמציא את הגלגל בכל מדינה בנפרד, והשנייה, ללמוד מהצלחות של אחרים. מניסיוני, ולא רק בפוג'יטסו, לעתים המדינות מתפתחות לכיוונים שונים. בפוג'יטסו מבקשים שתהיה איזו שהיא רציפות בכל המקומות, תהליך קבוע וברור והגיוני, לאורך ולרוחב של החברה. הכוונה היא לא לנהל את החברה בדומה לפרוטקול רפואי שלכל מחלה יש תרופה, אבל כן לנסות לקחת את הדברים הטובים מכל מדינה – למשל למה האנגלים יודעים למכור לסקטור הציבורי ולמה בגרמניה לא עושים את זה? למה לא ללמד את כולם לעשות הכל, ולהרוויח יותר כסף? צריך לחפש את ה-best practices, וזה מה שרוצים לעשות בפוג'יטסו".

ואיך נראה הגו-טו מרקט של ישראל?

"בפוג'יטסו שתי חטיבות עיקריות – מוצרים ושירותים. בישראל אנו מתמקדים בשלב הנוכחי בהבאת טכנולוגיות המחשוב וסל המוצרים המדהים שיש לחברה בעולמות הדטה-סנטר וציוד הקצה ולא בשירותי מחשוב. אנחנו בבנייה מואצת של הפעילות בתחום, חווים גידול מהיר מאוד במכירות ובבסיס הלקוחות, בדגש על תחום השרתים והאחסון. אנחנו בונים עכשיו את אמון הלקוחות, צריך למנף את השותפים, והפורום הזה הוא מאוד חשוב עבור הדבר הזה. אני מעריך שבעתיד, כשיבשילו התנאים, נוכל להיכנס גם עם סל שירותי המחשוב שהחברה כל כך חזקה בהם (פוג'יטסו היא אחת מספקיות שירותי המחשוב הגדולות בעולם, עם עסקים של 18.9 מיליארד דולר בתחום)".

באמת נראה שההתקדמות בשנתיים האלה הייתה טובה מאוד, אבל בוא נדבר על העתיד – איפה אתה רוצה להיות עוד שנה, עוד שלוש-חמש ועוד עשר?

"בשנה הקרובה, אני רק רוצה להגדיל את בסיס הלקוחות שלנו בצורה משמעותית, להיכנס לעוד לקוחות משמעותיים, להעלות את המקצועיות של שותפינו העסקיים ולגייס עוד אנשים. חמש שנים או עשר שנים מהיום – יש כלל אצבע שעוזר לי לחשוב לאן אני רוצה להגיע: כל חברה גלובלית עושה בערך חצי אחוז מהמחזור שלה בישראל. על פי כלל האצבע הזה, אם המחזור השנתי של פוג'יטסו הוא 40 מיליארד דולר, חצי אחוז מזה אומר כ-200 מיליון דולר. זו צריכה להיות השאיפה לטווח ארוך".

כמה ארוך? ? "בקצב הזה, זה לא יקח הרבה שנים", מתבדח ביבר. "קצב ההתקדמות שלנו הוא מעל למצופה, הלקוחות בישראל צמאים לחברות איכותיות עם היצע מוצרים רחב, השותפים העסקיים שלנו עושים עבודה מקצועית ועומדים בקצב, ואני מוכיח בכל יום מחדש לכל הסקפטיים, שטוענים שבשוק רווי ותחרותי כמו ישראל אין מקום לחברה נוספת – שהם טעו ביג טיים", הוא מסיים בחיוך.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים