תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » בנק המזרחי עובר לסניף ללא נייר בצורה מלאה בעזרת חיתום דיגיטלי
זאב שטח, מנכ"ל ומייסד קומסיין ודני דותן, מנהל אגף יישומי בנקאות בתקשורת, המזרחי טפחות

בנק המזרחי עובר לסניף ללא נייר בצורה מלאה בעזרת חיתום דיגיטלי

קומסיין ביצעה את הפרויקט יחד עם צוותי הבנק בהיקף של 5 מיליוני שקלים ● דני דותן, מזרחי טפחות: "התהליך יחסוך לבנק 9 מיליון דפים בשנה" ● זאב שטח, מנכ"ל קומסיין: "הבנקאות העסקית תקועה עדיין עמוק בעידן הניירות ואין בה תהליכים דיגיטליים"

מאת 9 באוקטובר 2018, 12:28 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

בנק המזרחי טפחות השלים בימים אלו את הסבת שירות הלקוחות בסניפיו לשימוש במחשבי לוח (טאבלטים) שבאמצעותם יבצעו הפקידים תהליכי חיתום דיגיטלי מאושר, כפי שמקובל במוסדות אחרים בישראל. בכך יהפוך המזרחי טפחות לבנק הראשון בישראל שבסניפיו יהיו בנקים ללא נייר באופן מלא. זאת, בעזרת חתימה דיגיטלית מאושרת המחייבות גם הזדהות מאושרת אשר מטילה אחריות ישירה על הגורם המזהה.

הפרויקט בוצע על ידי קומסיין מקבוצת קומדע המתמחה בפיתוח והטמעת פתרונות אבטחת מידע, הזדהות חכמה וחתימות דיגיטליות מאושרות על פי חוק.

המערכת השתלבה במסגרת פרויקט השלמת אפליקציה בנקאית חדשה שהיא חלק ממערכת אטפלס שהוטמעה בבנק. הטאבלטים והתוכנה שפותחה על ידי קומסיין יאפשרו ללקוחות ולעובדי הבנק לבצע חתימה אלקטרונית על טפסים שונים ובכך לשפר את השירות בצורה משמעותית, בעיקר ללקוחות עסקיים וללקוחות שתהליכים בנקאיים רבים עדיין מחייבים נוכחות בסניף וחתימה על הררי ניירות.

חיסכון בנייר וקיצור זמני השרות

דני דותן, מנהל אגף יישומי בנקאות בתקשורת בבנק מזרחי טפחות, אמר בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר לרגל סיום הפרויקט כי "הפרויקט מאפשר לבנק חיסכון בנייר וקיצור זמני השרות. בשנה החולפת בנק המזרחי טפחות חסך הדפסה של כ-9 מיליון דפים, המהווים חיסכון של מעל אלף עצים בכל שנה".

זאב שטח, מנכ"ל ומייסד קומסיין מקבוצת קומדע, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים כי "המהלך שעשה המזרחי טפחות הוא פריצת דרך חשובה בעולם הבנקאות הישראלי".
לדבריו, "הבנקים הגדולים משקיעים משאבים רבים בכל מה שקשור לבנקאות דיגיטלית אבל היא רלבנטית ללקוחות הפרטיים ומשקי הבית. לצערי הרב, בכל מה שקשור לתהליכים בנקאיים מול המגזר העסקי, שהוא מקור ההכנסה העיקרי שלהם, הבנקים תקועים עדיין בעולם הניירות, ולא עושים שום פעולה שתקל על המגזר העסקי".

שטח הוסיף כי "אנחנו נדרשים לכתת את רגלינו לסניפי בנקים, לעיתים מרוחקים ממקום העבודה שלנו, כי הבנקים סוגרים סניפים כחלק מתהליכי התייעלות, אנחנו נאלצים לעמוד בתור ולבצע תהליכי מרובי נייר. זאת למרות שבישראל יש כבר מגזרים לא מעטים שמיישמים חתימה דיגיטלית".

"תפקידה של הטכנולוגיה הוא להקל על כולנו בביצוע פעולות יומיומיות וחיי היומיום ובכך גאוותנו, על שיפור איכות החיים של אזרחי המדינה בצורה דרמטית בשנים האחרונות בתחומי חיים שונים. בוודאי שביצוע פעולות בנקאיות שגרתיות חייב להיעשות בצורה נוחה כמו גם אישור מרשמים רפואיים, דיווחים שונים לרשויות ועוד"" כגוף שמאושר על ידי ממשלת ישראל ועל ידי חברות המחשבים המובילות בעולם כגוף בינלאומי אמין לעניין אישורי חתימות אלקטרוניות, עלינו להקפיד על קלה כחמורה בענייני הרגולציה ולסייע לכל המעוניינים לשדרג את שרותי הלקוחות". אמר שטח לסיום

בנק המזרחי עובר לסניף ללא נייר בצורה מלאה בעזרת חיתום דיגיטלי Reviewed by on . בנק המזרחי טפחות השלים בימים אלו את הסבת שירות הלקוחות בסניפיו לשימוש במחשבי לוח (טאבלטים) שבאמצעותם יבצעו הפקידים תהליכי חיתום דיגיטלי מאושר, כפי שמקובל במוסדו בנק המזרחי טפחות השלים בימים אלו את הסבת שירות הלקוחות בסניפיו לשימוש במחשבי לוח (טאבלטים) שבאמצעותם יבצעו הפקידים תהליכי חיתום דיגיטלי מאושר, כפי שמקובל במוסדו Rating: 0

תגובות (1)

  • ז.ז.

    אולי עכשו יחסוך בהוצאות ויוכל לשלם לגמלאים שפרשו את הכסף שגזל מהם, בתקופה שעבדו, באופן חישוב ערך שעה נוספת.

הגיבו