דיווחים: גוגל תוסיף יכולות של רשת חברתית לשירות ג'ימייל

ככל הנראה, בענקית החיפוש מבקשים להפוך את שירות הדואר הפופולרי גם למאגר של נתונים חברתיים, על מנת להתחרות בפייסבוק ● בין השאר, ישולבו עדכוני הסטטוס בפרטים של אנשי הקשר, בדומה למקובל ברשתות חברתיות

בגוגל (Google) מבקשים להעניק לשירות ג'ימייל (Gmail) אופי של רשת חברתית, שבה יוכלו המשתמשים לפרסם עדכוני סטטוס ולשתף קישורים לאתרי אינטרנט – מהלך שעשוי להציב את ענקית החיפוש בתחרות ישירה מול פייסבוק (Facebook). כך, על פי ידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

הפופולאריות של ג'ימייל מציבה אותו במקום השני בין שירותי גוגל, אחרי מנוע החיפוש. על פי הידיעה, ישולבו עדכוני הסטטוס בפרטים של אנשי הקשר, בדומה למקובל ברשתות החברתיות, וגם בשירותים של יאהו! (Yahoo!). בהמשך, ישולבו בפרטים האישיים גם קישורים לתכנים של כל אחד מאנשי הקשר בשירותים דוגמת יו-טיוב (Youtube) או Picasa.

המעמד לו זוכה פייסבוק בין הרשתות החברתיות מהווה את אחד האיומים הבולטים ביותר על אימפריית הפרסום של גוגל. כדי למצוא מענה הולם ערכה, ענקית החיפוש בשנים האחרונות לא מעט "ניסויים חברתיים", דוגמת מנגנון Social Search, שהוצג באוקטובר 2009 ומוגדר כיום כגרסת בטה. ביולי הוסיפה גוגל יכולות חברתיות לשירות Reader, ובמקביל היא מציעה יישומונים בעלי אופי של רשת חברתית לדף הבית המותאם אישית, iGoogle.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים