משה ליכטמן, מיקרוסופט: "איבדנו נתח שוק בעולם המובייל, כי ניסינו להטמיע את הפילוסופיה שלנו"

"ניסינו להטמיע את התרבות והפילוסופיה שלנו, זו של גמישות ללא כל מגבלות ופלטפורמה פתוחה, אולם מסתבר שזה לא עובד בעולם המובייל", אמר משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל ● הוא דיבר על שתי המגמות החזקות בשוק – השימוש ברשתות החברתיות והגידול בשימוש בעולם המובייל – ואמר ש-"הן מהוות הזדמנות עצומה ואתגר עבור התעשייה" ● לדבריו, העתיד בתחום זה טמון במיזוג בין מסכי המחשב, הטלוויזיה והטלפון הנייד

"מיקרוסופט (Microsoft) איבדה נתח שוק בעולם מערכות ההפעלה למכשירי טלפון ניידים, כיוון שניסינו להטמיע את הפילוסופיה והתרבות שלנו", כך אמר משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל.

ליכטמן התייחס בדבריו לעובדות שעליהן הצביעו חברות המחקר: כך, לפי גרטנר (Gartner), חלונות מובייל (Windows Mobile) איבדה 28%, קרוב לשליש, מנתח השוק שלה בין הרבעון השלישי של 2008 והרבעון המקביל לו ב-2009. בדירוג אחר של גרטנר, שסיכם את נתחי השוק של מערכות ההפעלה בעולם הטלפונים החכמים בשנה החולפת, סימביאן (Symbian) דורגה על ידי חברת המחקר כראשונה בין מערכות ההפעלה, עם נתח שוק של 47%. מערכת ההפעלה של בלאקברי (Blackberry) דורגה במקום השני עם 20% נתח שוק, וחלונות מובייל שלישית, עם 12.4%.

"ניסינו להטמיע את התרבות והפילוסופיה שלנו, זו של גמישות ללא כל מגבלות ופלטפורמה פתוחה", אמר ליכטמן, "אולם מסתבר שזה לא עובד בעולם המובייל. נראה שאנשים אוהבים פחות גמישות ומעדיפים לעבוד עם מה שהם רגילים".

ליכטמן דיבר בכנס "צו 8 לברצלונה", שהתקיים אתמול (א') במרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה. האירוע נערך לקראת כנס הסלולר העולמי שייערך בשבוע הבא. לדבריו, "שוק המובייל הוא אחד השווקים החשובים בעולם ואחד הפלחים החשבים בעולם ה-IT הישראלי, ולכן – קרנות הון סיכון משקיעות בו רבות". הוא הוסיף, כי "יש למיקרוסופט נתח שוק חשוב בשוק זה. אנחנו, במרכז המו"פ של החברה, מתמקדים גם בו". ליכטמן תיאר את שתי המגמות החזקות בשוק: עליית השימוש ברשתות החברתיות והגידול בשימוש בעולם המובייל. "אלה שתי מגמות שלא ניתן להפריד ביניהן, והן מהוות הזדמנות עצומה, כמו גם אתגר, עבור התעשייה", ציין.

לדברי ליכטמן, תעשיית המובייל צפויה להמשיך ולצמוח, ואחד התחומים שבהם יש לפעול הוא בפיתוח יישומים שיחזיקו מעמד. כך, אמר, יישומים רבים מפותחים לעולם הנייד, אולם רק 5% מהם שורדים יותר מעשרים ימים.

הוא הוסיף, כי העתיד טמון במיזוג בין מסכי המחשב, הטלוויזיה והטלפון הנייד. כך, אמר, המחשב האישי ישנה את צורתו ואת מיקומו: "בעבר היו רק מחשבים בעבודה ובבית. כיום יש כבר דרישה למחשב בכל חדר. השאלה היא כיצד לנצל את העושר הזה בצורה מיטבית". ליכטמן אמר, כי בעתיד תהיה תוכנה בכל מסך, שגם הוא מבוסס על שימוש בטכנולוגיה ניידת. לדבריו, סופו של התהליך הוא שיהיו שלושה מסכים – במחשב, בטלפון הנייד ובטלוויזיה. כולם יהיו מבוססי תוכנה, מחוברים לרשת ומתואמים ביניהם, ויפעלו במעין ענן. "זה יהיה שונה מהיום, ובעיקר בעל ערך", קבע. "המיזוג הזה מתאפשר בעזרת הענן. זה משנה את כללי המשחק, הן בהיבט מערכות המיחשוב הארגוני והן בהיבט המשתמשים הפרטיים, הצרכנים", הסביר.

ליכטמן סיים את דבריו בתארו את הצפוי בפעילות הפיתוח של מיקרוסופט בעולם הנייד. הוא אמר, כי זו תתמקד בשלושה תחומים: עיצוב, שלגביו הוא אמר ש-"הדגש יהיה על משתמש הקצה, חוויית המשתמש, הוספת ערך ושימור חוויות ליבה – מסרים, דפדפן, חיפוש מוזיקה ומשחקים"; פלטפורמה, שלדבריו, תתאפיין ב-"הוספת יישומים עשירים ופשוטים לתפעול, ומשחקים חוצי מסכים"; ומיטוב של החומרה להגדלת עוצמת המיחשוב, שיביא לכך ש-"כל רכיב יהיה בעל יכולות קישור לענן וקבלת שירות".

הכנס, שנערך זו השנה השנייה, נפתח בדברים של רמי קליש, שותף-מנהל ומייסד קרן פיטנגו, ויעל שני, אסטרטגית מיתוג ומייסדת הכנס.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי

    רק לחידוד של 2 גם על חומרה חזקה מה Iphone הביצועים של WM נמוכים משמעותית. שלא לדבר על כמות הריסטים שנדרשת. אבל לחיוב, התאימות למערכות האופיס והמיילים מצויינת.

  2. ידיד

    שי, משה וכל המעוניין אני בשמחה אתן למייקרוסופט עצות כדי להצליח או להצליח יותר. הם מוזמנים לפנות אלי בכתובת [email protected] כל פניה תתקבל ברצינות הראויה.

  3. בועז

    לא מדוייק, הפילוסופיה דווקא נכונה אך הביצועים פחות....

  4. שי

    מר ידיד, כנראה שמיקרוסופט לא מספיק מצליחה... אולי תיתן להם עוד קצת עצות שיעזרו להם להצליח?

  5. ידיד של ידיד

    מסכים עם ידיד, מילים כמו חול ואין מה לאכול. מיקוסופט מדברת על פתיחות וגמישות אולם בפועל לא מצליחה ולהשתחרר משיטות העבר של סגירות והגבלות הנובעות מהפחד מתחרות. רוצה לדעת למה נכשלתם? כי לא הצלחתם לשלב בין WindowsMobile,WindowLive ו-UnifiedCommunication שלוש יחידות עיסקיות שלכם שמתחרות זו בזו במקום לשת"פ. מתי תבינו שעם הלקוחות זה win-win או lose-lose, אנחנו כבר מזמן לא שפוטים של מיקרוסופט, ותומכים במתחרים שלכם.

  6. עו"ד דורון תמיר

    מיקרוסופט שוב טועה. לצערי. מיקרוסופט הפסידה נתח שוק גדול בגלל שהמערכת שלה הייתה כבדה מדי , לפחות על מרבית המכשירים שאני פגשתי , זה המצב ככל שמדובר בשפה העברית. למרות היותה כבדה היא הותקנה על מכשירים שלא היו מסוגלים לסחוב אותה. מכשירים שהיו ועדיין ניתקעים כל יום , שאין בהם מספיק זיכרון וכולייי . הרעיון בכתיבת תוכנה ועל אחת כמה וכמה בכתיבת מערכת הפעלה הוא הצורך שהיא תפעל ... ותפעל כמו שצריך בלי להיתקע כל רגע ושם מיקרוסופט נכשלו... כי השימוש בחלונות מובייל יכול היה להיות מגניב ולספק לעולם פלטפורמה אחודה המאפשרת לכולם לתקשר עם כולם , להחליף אפליקציות , לשתף נתונים וכיו"ב. אבל מיקרוסופט בשלה. כמו בחלונות 7 אותה היא מכריחה אותנו לרכוש במחיר מופקע ובכך רק מחזקת את ידי מתחרותיה ומעלה אותם (ראו תפוצת UBUNTU).

  7. ידיד

    משה ידידי. כנראה אתה לא מבין או לא יודע אפוא אתה עובד. לצערי, מן המוסכמות הוא, כי הפילוסופייה שלכם היא לא "גמישות ללא כל מגבלות ופלטפורמה פתוחה" אלא בדיוק ההפך - לגוגל יש גמישות ופלטפורמה פתוחה. לאפל יש גמישות ופלטפורמה סגורה. לכם? גם אין גמישות וגם אין פתיחות - זו בדיוק הבעיה של מייקרוסופט. ואם אתה לא יודע את הבעיה שלכם - הכיצד תצליחו? ליבי ליבי איתכם.

אירועים קרובים