דיווח: אמזון רכשה חברת סטארט-אפ שמתמחה בצגי מגע

החברה הנרכשת, Touchco, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לייצר צגי מגע שקופים וזולים בהרבה מאלה שמשולבים במוצרי אפל, דוגמת iPhone ו-iPad ● בנוסף, הם מסוגלים לזהות מספר בלתי מוגבל של נגיעות במקביל, ומבוססים על נגדים שמסוגלים לזהות עוצמות לחיצה שונות ● נראה, כי באמזון מבקשים לשדרג את מכשירי קינדל על מנת לתת מענה הולם יותר למכשירי ה-iPad של אפל

נציגיה ביקרו בישראל. אמזון

נראה, כי באמזון (Amazon) מבקשים לשדרג את מכשירי קינדל (Kindle) על מנת לתת מענה הולם יותר למכשירי ה-iPad של אפל (Apple): החברה רכשה את Touchco, חברת סטארט-אפ מניו-יורק שמתמחה בטכנולוגיות של צגי מגע – כך מסר אתמול (ד') מקור המקורב לעסקה. תנאי העסקה אינם ידועים.

אמזון תמזג את הטכנולוגיות והעובדים של Touchco בחטיבת החומרה שלה. החטיבה, המופקדת על מכשירי קינדל, מכונה Lab126 ופועלת בקופרטינו שבקליפורניה. Touchco נולדה כפרויקט של מעבדת המדיה באוניברסיטת ניו-יורק. היא מעסיקה שישה עובדים, ולא יישמה עדיין את הטכנולוגיה שפיתחה במוצר מסחרי כלשהו.

הטכנולוגיה שפיתחה Touchco מאפשרת לייצר צגי מגע שקופים וזולים בהרבה מאלה שמשולבים במוצרי אפל, דוגמת iPhone ו-iPad. בניגוד לצגים של אפל, אלה של Touchco מסוגלים לזהות מספר בלתי מוגבל של נגיעות במקביל, ומבוססים על נגדים שמסוגלים לזהות עוצמות לחיצה שונות. כך, למשל, הם מסוגלים להבחין בין נגיעה באצבע לבין לחיצה בחרט.

באמצעות שימוש בטכנולוגיה של Touchco, תוכל אמזון להציע מכשירי קינדל עם צגי LCD צבעוניים ורגישים למגע. עובדה זו מעלה תהיות באשר לעתיד הטכנולוגיה של הדיו האלקטרוני, שעליה מבוססים מכשירי קינדל מהדור הנוכחי.

לדברי דונלד נורמן, פרופסור מאוניברסיטת נורת'-ווסטרן ומומחה לתכנון והנדסה, טכנולוגיית הדיו האלקטרוני מתאימה אמנם לקריאה של ספרים ארוכים, אך פחות מתאימה ליישומי מולטימדיה או למכשירים שמיועדים גם להקרנת סרטים, למשל. כדי לתת מענה הולם ל-iPad, יהיה על אמזון להוריד את המחירים של מכשירי קינדל – או לעבור לצג מסוג שונה.

מהרכישה "עולה שבאמזון מבקשים להרחיב את הפלטפורמה ולהציע לא רק קריאה של ספרים אלקטרוניים, אלא גם תפקודים ותכנים נוספים", אמר קולין סבסטיאן, אנליסט מחברת Lazard Capital. "כך ניתן יהיה גם להחליף את המקלדת הפיזית במקלדת וירטואלית, למשל, ולהתחרות טוב יותר בשלל המכשירים האחרים המוצעים בשוק".

באמזון מבקשים להתחרות באפל גם בחזיתות נוספות. בחודש שעבר הודיעה החברה על כוונתה לפתוח חנות יישומים למכשירי קינדל ולעודד את המפתחים להציע יישומים מצד שלישי למכשיר, בדומה ליישומים המוצעים למכשירי iPhone.

מרי אוסקו, דוברת אמזון, מסרה בתגובה לדיווח על הרכישה, כי החברה אינה מתייחסת לשמועות וספקולציות. איליה רוזנברג, ממייסדי Touchco, סירב להגיב.

יצוין, כי מאתר האינטרנט של Touchco הוסרו כל התכנים, ונותרה בו רק הודעה שבה נכתב, כי "החל מינואר 2010 חדלה החברה לפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים