תא"ל נתי כהן ימונה למנכ"ל משרד התקשורת

כהן יחליף את עו"ד שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, שהורחק בחודש אוגוסט האחרון בפעם השנייה מהמשרד

תא"ל נתי כהן, הקשר''ר - ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה''ל. צילום: דובר צה"ל

מי ששימש עד באחרונה מספר שתיים באגף התקשוב, תת-אלוף נתי כהן, ימונה בקרוב למנכ"ל משרד התקשורת.

כהן יחליף את עו"ד שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, שהורחק בחודש אוגוסט האחרון בפעם השנייה מהמשרד.

פילבר הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשת בזק. את פילבר החליף באותם חודשים באופן זמני מימון שמילה, סמנכ"ל במשרד. פילבר שימש מנכ"ל משרד התקשורת מיוני 2015. לאחר הקמת הממשלה ה-34 מינה אותו בנימין נתניהו, ראש הממשלה, שכיהן גם כשר התקשורת, למנכ"ל משרד התקשורת.

קודמו, אל"מ (מיל') אבי ברגר, הנהיג קו תקיף נגד בזק וסירובה ליישם את הרפורמה בשוק הטלפוניה הקווית, שבו היא מונופול. על אף ששתי עתירות בעניין של "בזק" לבג"ץ נכשלו, פילבר הגיע עם בזק לפשרה שלפיה החברות המתחרות ישלמו לבזק עבור השימוש בקווים מחיר גבוה מכפי שהן היו אמורות לפי הרפורמה המקורית. פילבר התנגד לתחרות עזה מדי בין חברות הסלולר, מאחר שלטענתו היא מאלצת את חברות הסלולר למחירים שאינם כלכליים, שפוגעים ביכולת של החברות לחדשנות. לאחר שפילבר נעצר במסגרת חקירת "תיק 4000", הוא הושעה מתפקידו באוגוסט 2017 ובהמשך חתם על הסכם עד מדינה.

באוגוסט 2014, הרמטכ"ל דאז, רא"ל בני גנץ, אישר את מינויו של אל"מ כהן לתפקיד קצין קשר ותקשוב ראשי באגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל. כהן הועלה לדרגת תא"ל ונכנס לתפקידו בקיץ 2015, במקומו של תא"ל אייל זלינגר.

כהן, בעל תארים אקדמיים שונים, בהם תואר שני בביטחון לאומי ומכללת פו"ם, שימש לפני שמונה לקשר"ר כראש מחלקת תכנון באגף התקשוב. בין התפקידים הבכירים שהוא מילא בעבר: קצין קשר ראשי בחטיבת הצנחנים כששאול מופז היה מפקד החטיבה, קצין הקשר של גדוד 202, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקד גדוד קשר במבצע חומת מגן, ראש ענף מפקדים בבה"ד 7 וקצין הקשר של פיקוד הצפון.

האתגר: לזהות את האויבים ולהתגונן מפניהם

בראיון לאנשים ומחשבים שנערך באחרונה אמר כהן כי "אוסף המערכות והרשתות הקיימות בצבא, בדגש על שינוע נתונים נייד, מביא אותנו למצב בו אבטחת המערכות הופכת מורכבת יותר. האויב במרחב הקיברנטי הוא אויב שהזהות שלו פחות מוגדרת מאשר במרחבים האחרים, ולכן אנו יכולים לזהות אויבים קונבנציונליים וגם אויבים של ארגונים כאלה ואחרים. האתגר שלנו לזהותם – וגם להתגונן מפניהם. מרחב הסייבר הוא מרחב פעיל, קשה להבדיל מי אויב ומי יריב – זהות האויבים שונה לחלוטין מזהות של כל אויב אחר".

אל מול מרחב הסייבר, אמר כהן, "בנינו שותפויות עם שאר הגורמים במדינה, מערך הסייבר הלאומי ועוד. גיבשנו תפיסת הפעלה מבצעית, הגדרנו את המרחב ואת מאפייניו. המרחב הדיגיטלי כולל שלוש שכבות, מערכות C4I הקלאסיות: מערכות מבוססות IP, מערכות IT, טכנולוגיות רישות ואלחוט. הרשת כבר מגיעה לדרג הטקטי, אנו במצב של לוחמה מבוססת רשת. כך, באחרונה ביצעו תרגיל משותף קציני קשר גדודיים עם קציני מודיעין וארטילריה. אנו מעניקים יכולת רשתית לחפ"ק של המגד – בנגמ"ש או רגלי-נייד. כך, קצין תקשוב הוא חלק מיכולת קטלנית יוצאת דופן. לצד אלה, אנו פועלים להגנת הסייבר".

על פי TheMarker, שר התקשורת, איוב קרא, הגיש לנציבות שירות המדינה בקשה למנות את כהן למנכ"ל משרד התקשורת. קרא מעוניין לזרז את המינוי לאור קשיים בניהול משרד התקשורת, ואולם בנציבות שירות המדינה ובלשכת היועמ"ש מעכבים את המינוי, בין השאר בשל המשך השעייתו בשכר של פילבר. כהן, בניגוד לפילבר, אינו בא מהזירה הפוליטית ונתפס כאיש מקצוע הבקיא בתחום התקשורת.

לאחר אישור נציב שירות המדינה, המינוי של כהן דורש את אישור הממשלה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של כהן לדיווח.

לא נמסרה תגובת משרד התקשורת.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משולם יצחק

    דואר ישראל.מחזיק בדואר שלי ולא מוסר לי.המסקנה הדואר חרה.

  2. בארקליז

    נתי הקשרר הכי טוב שצהל ראה! את כל ענף הסייבר צהל רשתי ועוד הוא פיתח. אין לי ספק שהוא יתאים למשרד ויעשה רפורמות ויצליח לשקם את כל החרא שיש שם! הצלחה נתי!

  3. נתי

    מה זה תארים שונים? קודם כל חייב תואר בפוליטיקה . זה לא בדיוק כמו בצבא דומה בלי מדים

אירועים קרובים