אל"מ נתי כהן מונה לקצין קשר ותקשוב ראשי

כהן נבחר מבין שורה של קצינים בכירים באגף שהתמודדו על התפקיד ● קצין בכיר במיל' אמר לאנשים ומחשבים כי "מדובר בבחירה מצוינת כי הוא גדל בציר המבצעי ומכיר היטב את המשימות והאתגרים שעומדים בפני צה"ל בשנים הבאות"

אל"מ נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי החדש. צילום: פלי הנמר

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אישר את מינויו של אל"מ נתי כהן לקצין קשר ותקשוב ראשי. כהן יועלה לדרגת תא"ל והוא צפוי להיכנס לתפקידו בקיץ 2015, במקומו של תא"ל אייל זלינגר, שככל הנראה יפרוש מצה"ל.

תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי. צילום: פלי הנמר

תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי. צילום: פלי הנמר

אל"מ כהן, בעל תארים אקדמיים שונים, בהם תואר שני בביטחון לאומי ומכללת פו"ם, משמש כיום כראש מחלקת תכנון באגף התקשוב, וטרם נקבע מי יחליף אותו בתפקיד. בין התפקידים הבכירים שהוא מילא בעבר: קצין קשר ראשי בחטיבת הצנחנים כששאול מופז היה מפקד החטיבה, קצין הקשר של גדוד 202, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקד גדוד קשר במבצע חומת מגן, ראש ענף מפקדים בבה"ד 7 וקצין הקשר של פיקוד הצפון.

קצינים בכירים לשעבר בחיל הקשר והתקשוב שיבחו בשיחה עם אנשים ומחשבים את בחירתו של כהן. אחד הקצינים, שמכיר היטב את הקשר"ר החדש, אמר כי "הייתה על התפקיד התמודדות בין שורה קצינים בחיל הקשר, כולם ראויים וטובים, אולם כהן הוא הבחירה הטובה ביותר".

לדבריו, "כהן גדל בציר המבצעי של צה"ל, הגיע מהשטח, יש לו הבנה טכנולוגית גבוהה בעולם התקשוב ויכולת להבין את הצרכים המבצעיים של הצבא, כושר פיקוד מעולה שמאפשר לו להוביל את התקשוב להיות חלק בלתי נפרד משדה הקרב ותוך העצמת השילוביות בין הזרועות, כפי שזה בא לידי ביטוי בצוק איתן".

אותם קצינים ציינו כי בחירתו של הרמטכ"ל בכהן מבטאת את התמיכה הרציפה שלו בתקשוב הצה"לי.

אל"מ נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי החדש (שני משמאל), עם חיילים בשטח במהלך מבצע צוק איתן. צילום: דובר צה"ל

אל"מ נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי החדש (שני משמאל), עם חיילים בשטח במהלך מבצע צוק איתן. צילום: דובר צה"ל

רא"ל גנץ התבטא לא פעם בתקופה האחרונה בדבר החשיבות הרבה שהוא מקדיש לתקשוב. במהלך המבצע הנוכחי הוא ציין כי פרויקט צה"ל ברשת מהווה מכפיל כוח ומסייע לשיפור האפקטיביות – מרמת החייל הבודד ועד לרמת המפקד הבכיר.

בראיון שהעניק כהן לאנשים ומחשבים בתחילת השנה אמר כהן כי "אנחנו עוסקים בבניית המתווה הטכנולוגי ושרטוט מפת הדרכים לכמה תפיסות – מיחשוב ענן, שכבת תקשורת אחודה וריכוז הרכש בתחום ה-IT". הוא ציין שמעבר צה"ל לנגב הוא לא רק מהפכה אלא גם הזדמנות להתחדשות והתרעננות טכנולוגית ותפיסתית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר

    נתי תותח על מגיע לו בגלל שהוא אחלה גבר והוא אוכל קבוע אצלי בפלאפל

אירועים קרובים