"יש לקדם את מקצוע הביקורת הפנימית בצפון – ובחברה הערבית"

"לאחד את עולמות התוכן השונים ולקדם את פונקציית הביקורת הפנימית בארגונים השונים, ממגזרי הממשלתי-ציבורי והעסקי - הוא מימוש של חזון האיגוד שלי", כך אמרה רו''ח ננסי זכאכ אבו אלנסר, מנהלת תחום ביקורת פנימית, רשות האכיפה והגביה

רו''ח ננסי זכאכ אבו אלנסר, מנהלת תחום ביקורת פנימית, רשות האכיפה והגביה. צילום: ניב קנטור

"ניתן לי הכבוד לארגן כנס לחברה ערבית, במטרה לקדם את מקצוע הביקורת הפנימית בצפון הארץ בכלל, ובחברה הערבית – בפרט", כך אמרה רו"ח ננסי זכאכ אבו אלנסר, מנהלת תחום ביקורת פנימית, רשות האכיפה והגביה.

רו"ח זכאכ אבו אלנסר דיברה בכנס IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים, שנערך בראשונה לחברה הערבית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ב') במלון גולדן קראון בנצרת, תחת הכותרת "בין המציאות לבין הביקוש". רו"ח זכאכ אבו אלנסר אף הנחתה את המליאה המרכזית בכנס.

לדבריה, "זהו כנס ראשון בנושא המופנה ומוקדש לחברה הערבית. הוא ייחודי בהיותו מאחד עולמות ומביא תוכן מקצועי וגם מציג את הסבסוד ללימודים אקדמאים שאלפנאר מציעה".

קיום הכנס, אמרה רו"ח זכאכ אבו אלנסר, "הוא מימוש של חזון האיגוד וחזון שלי – לאחד את עולמות התוכן השונים, ולקדם את פונקציית הביקורת הפנימית בארגונים השונים, ממגזרי הממשלתי-ציבורי והעסקי".

רו''ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל, אמר כי באיגוד העולמי ישנם 200 אלף חברים ב-180 מדינות בעולם. "האיגוד קובע תקנים בינלאומיים למקצוע הביקורת הפנימית ומעורב ברגולציה בתחום", אמר. "תרגמנו את התקנים של הלשכה העולמית לעברית. תקנים אלה מהווים מסגרת אחידה בינלאומית, והם אומצו על ידי הגופים החשובים בעולם ובארץ".

"חשוב לשלב תעסוקה של אוכלוסיה ערבית במקצוע מבקרי הפנים", אמר. "יש להטמיע נהלי ממשל תקין לניהול מודרני. זה יגדיל את הצמיחה הכלכלית באוכלוסיה הערבית ויביא להגדלת התעסוקה".

"המבקר נדרש להתמודד עם קצב השינויים בשוק ובמקצוע", סיכם  רו"ח רונן. "על מנת שהוא ימשיך להיות רלוונטי הוא חייב להתעדכן. המבקר הוא היועץ הבכיר בארגון, זה מקצוע נפרד, העומד בפני עצמו. מגמת הביקורת הפנימית הולכת להיות צופת פני עתיד, וכבר כיום היא חווה מעבר מעולם הארגונים הציבוריים – לארגונים עסקיים".

חנין סויטאת עבד אל רחמן, אחראית ארצית הסבות מקצועיות, אלפנאר. צילום: ניב קנטור

חנין סויטאת עבד אל רחמן, אחראית ארצית הסבות מקצועיות, אלפנאר. צילום: ניב קנטור

חנין סויטאת עבד אל רחמן, אחראית ארצית הסבות מקצועיות, אלפנאר, אמרה כי "תחום הביקורת הפנימית הוא תחום ההולך ומתפתח בארץ ובעולם. הוא מתפתח גם בחברות פרטיות".

היא הציגה את תכנית אימתיאז, "המסייעת להסבות מקצועיות, לבעלי תואר אקדמי או מורים, לכל מי שמתאים למקצוע. יש לנו תכניות עזרה במימון הסבות מקצועיות: מבקר הפנים לא חייב להיות עו"ד או רו"ח".

היא סיימה באומרה כי "אנו מציעים תהליכי ליווי ותוכניות מותאמות לכל אקדמאי ואקדמאית, על מנת שישולבו בשוק העבודה, לרבות מבחני מיון ועד ליווי פרטני. אנו מעניקים כלים מקצועיים ומימון לכך. יש פה הזדמנות".

ריהאם שחידם, רכזת ארצית להשמות במגזר הציבורי, אלפנאר. צילום: ניב קנטור

ריהאם שחידם, רכזת ארצית להשמות במגזר הציבורי, אלפנאר. צילום: ניב קנטור

ריהאם שחידם, רכזת ארצית להשמות במגזר הציבורי, אלפנאר, אמרה כי "יש צורך בשילוב אקדמאים מהחברה הערבית בשוק העבודה. בחברות ממשלתיות, מתחת ל-10% הם מבקרים מהחברה הערבית. יש להעלות את המודעות ולשלב יותר אקדמאים בני מיעוטים".

היא ציינה את החסמים העומדים בפני ערבים בשוק העבודה: חוסר מודעות ונגישות לתפקידים; ריחוק גיאוגרפי; קושי בהתמודדות עם תהליכי המיון, הנעשים בשפה העברית; חסמי תרבות, שפה ומנטליות; תפיסת התפקיד המוצע – הערבים אינם מודעים למגוון התפקידים; השכלה: בעלי תארים כללים, מדעי הרוח, או הוראה, מקשים על מציאת עבודה; חוסר גיוון והשתלבות במקצועות הדרושים; היעדר ניסיון תעסוקתי, המונע השתלבות בתפקידים בכירים; חוסר בכלים מקצועיים. "תכנית 'אימתיאז', מצוינות – נועדה לתת מענה לחסמים אלה ולהביא להגדלת שילוב הציבור הערבי בשוק התעסוקה בישראל", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים