דו"ח: ילדים ובני נוער שמוגדרים כצרכנים כבדים של מדיה דיגיטלית – מקבלים ציונים נמוכים יותר

במשך למעלה מ-7.5 שעות ביום בממוצע, משחקים ילדים ובני נוער אמריקניים במשחקי וידיאו, צופים בסרטים ומאזינים למוזיקה במכשירים ניידים ● משך הזמן שבו הם צורכים מדיה דיגיטלית בטלפונים סלולריים, נגני MP3 ושאר מכשירים ניידים - עלה, וכיום הוא מגיע בממוצע לשבע שעות ו-38 שעות ליום - על פי הסקר שנערך מדי חמש שנים

כשהם אינם שוהים בבית הספר, מקדישים אמריקנים צעירים כמעט כל שעה שבה הם ערים לצריכה של מדיה דיגיטלית – בטלפונים סלולריים, נגני MP3 ושאר מכשירים של אלקטרוניקה בידורית; כך עולה מסקר שערך ארגון Kaiser Family Foundation בקרב ילדים ובני נוער בגילאי שמונה עד 18 שנים.

מלוא ההשפעות של התופעה עדיין אינן ברורות, אך מהסקר עולה, כי צרכני מדיה כבדים מקבלים ציונים נמוכים יותר בלימודים מצרכני מדיה קלים. "משך הזמן שבו צורכים הילדים ובני הנוער מדיה דיגיטלית מסתכם לכדי שבוע עבודה מלא", אמר דרו אלטמן, הנשיא והמנכ"ל של הארגון. "כשילדים מבלים זמן כה רב בפעילות מסוימת, אנו חייבים לדעת כיצד היא משפיעה עליהם – לטוב ולרע".

משך הזמן שבו צורכים ילדים אמריקניים מדיה דיגיטלית בטלפונים סלולריים, נגני MP3 ושאר מכשירים ניידים – עלה, וכיום הוא מגיע בממוצע לשבע שעות ו-38 שעות ליום – על פי הסקר שנערך מדי חמש שנים. אולם, מאחר וצעירים צורכים לעתים קרובות יותר ממדיה אחת בו זמנית, נראה כי בפרק הזמן של כשבע וחצי שעות הם מצליחים לצרוך מדיה באורך כולל של עשר שעות ו-45 דקות.

את ההיקף הנרחב של צריכת המדיה מזינה הזמינות הרבה של המכשירים הניידים. שיעור הבעלות על טלפונים סלולריים עלה מ-39% בשנת 2004 ל-66% בשנת 2009, ושיעור הבעלות על נגני MP3 עלה בפרק זמן זה מ-18% ל-76%. כתוצאה מכך עלה משך הזמן שבו מאזינים הצעירים לשירים, משחקים במשחקים וצופים בסרטי טלוויזיה ובתוכניות בטלפון הסלולרי – שלא לדבר על משך הזמן שבו הם משוחחים במכשירים אלה.

במחקר לא נמצא קשר חד משמעי של סיבה ותוצאה בין צריכת המדיה לבין הציונים שמשיגים הילדים ובני הנוער בלימודים. אולם, מהמחקר עולה כי כמחצית מבין צרכני המדיה הכבדים – כלומר מי שצורכים למעלה מ-16 שעות של מדיה ליום – קיבלו בדרך כלל ציונים של 75 ומטה, בהשוואה לפחות מרבע מבין צרכני המדיה הקלים, אשר מוגדרים כמי שצורכים עד שלוש שעות של מדיה ליום. ילדים שחורים והיספאנים, שבדרך כלל משיגים ציונים נמוכים מאלו של הילדים הלבנים, צורכים בממוצע כ-13 שעות של מדיה ליום – כ-4.5 שעות יותר מהילדים הלבנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים