"מהפכת הדיגיטל הביאה ללוחמה מבוססת רשת ו-IT"

אל''מ רונן שניידר, ראש מחלקת אג"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר, סיים את תפקידו ואמר: "אין זו מלאכה פשוטה להפעיל את הכוח התקשובי מהמטה הכללי ועד לדרג הנפרס - במלחמה, במערכה שבין המלחמות, בביטחון השוטף ובאימונים"

מימין: האלוף נדב פדן, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר; אל''מ רונן שניידר, ראש מחלקת אג"ם באגף הנכנס; ואל''מ א', ראש המחלקה הנכנס. צילום: דובר צה"ל

"אנחנו חיים בעיצומה של המהפכה הדיגיטלית, שגרמה לתהליכים המבצעיים בצה"ל להיות מבוססים על התקשוב ועל הלומ"ר (ר"ת לוחמה מבוססת רשת). נדרש להגן עליהם לנוכח המערכה שמולנו, על מנת לאפשר את חופש הפעולה המבצעי של צה"ל", כך אמר אל"מ רונן שניידר, ראש מחלקת אג"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר.

אל"מ שניידר דיבר בטקס חילופי ראש המחלקה. הטקס נערך שלשום (א'), בנוכחות ראש האגף, האלוף נדב פדן, הקשר"ר, תא"ל נתי כהן, ובכירים נוספים באגף. אל"מ שניידר שימש בתפקידו במשך כשנתיים וכעת הוא פורש מהצבא. מחליפו הוא אל"מ א'.

לדברי אל"מ שניידר, "בכל מכונה מוצלחת יש גלגל שיניים מרכזי וגדול, שמניע את גלגלי השיניים הנוספים. זהו גלגל שנדרש להיות חזק ובשל חוזקו, שאר הגלגלים מסתובבים בעוצמה. זהו בעיניי הדימוי של מחלקת אג"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר – מחלקה שבאחריותה, בראש ובראשונה, הפעלת הכוח התקשובי מהמטה הכללי ועד הדרג הנפרס – במלחמה, במערכה שבין המלחמות, בביטחון השוטף ובאימונים".

"אין זו מלאכה פשוטה, מאחר שאנחנו עוסקים במקצוע שבו המפגשים והממשקים נדרשים להיות מדויקים ומסונכרנים", אמר.

הוא ציין כי "בשנה וחצי שחלפה עברנו רבות. התארגנו באופן שונה כמפקדה להפעלת הכוח, כתבנו תפיסת תפעול חדשה, שמחזקת את הדרגים בפיקודים, וכן כתבנו תכניות אופרטיביות, מתארי מערכות, תפיסת הדרכה, תו"ל (ר"ת תורה ולחימה), לוגיסטיקה ואחזקה לפרויקטים רבים שנקלטים בצה"ל. הובלנו ביקורות מוכנות ביחידות. תכננו, הכנו ומימשנו את תרגיל הגיס – התרגיל הגדול ביותר במשך 20 השנים האחרונות. הנענו נושאים משמעותיים בתחום העיצוב התפיסתי, ועוד".

"הייעוד: הכנת מערך התקשוב לקראת כשירות מלאה למלחמה"

לפני שכיהן כראש מחלקת אג"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל, אל"מ שניידר שימש כמפקד קשר ותקשוב בפיקוד הדרום. הוא מונה לתפקיד זה מיד עם תום מבצע צוק איתן וסיים אותו באוגוסט 2016. בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים עם סיום תפקידו בפיקוד הדרום אמר אל"מ שניידר כי "הייעוד שלי ושל אנשיי הוא להכין את מערך התקשוב לקראת כשירות מלאה של הפיקוד למלחמה. איני עוסק בנבואה ואני לא יודע מתי זה יבוא. יש לנו בגזרה גבולות של שלום, לצד אויבים: חמאס ואחרים ברצועת עזה, וכן גורמים ששייכים לדאעש".

אל"מ שניידר הוא בוגר המסלול המבצעי של חיל הקשר והתקשוב, ובין שאר תפקידיו היה קצין קשר גדודי, חטיבתי ואוגדתי. בטרם הגיע לפיקוד דרום, הוא שירת במשך שבע שנים בפיקוד הצפון ותקופה זהה בפיקוד המרכז. בנוסף, הוא שימש כראש מחלקת תקשוב בזרוע היבשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים