מייסד MySQL פונה לרוסיה ולסין בניסיון נוסף למנוע רכישת סאן על ידי אורקל

"לרוסיה ולסין יש גישה ידידותית לקוד פתוח, ויש להן כל זכות שבעולם לעשות עבודה טובה במניעת העסקה - יותר ממה שעושה הנציבות באיחוד האירופי", כתב מייקל "מונטי" ויידניוס בהודעה שפרסם בסוף השבוע ● הוא הביע חשש, כי הנציבות יכולה לאשר את העסקה "בכל רגע"

מייקל "מונטי" ויידניוס, יוצר MySQL, מפנה לרוסיה ולסין את הקמפיין שלו לשמירת בסיס הנתונים מבוסס הקוד הפתוח שיצר ולמניעת הרכישה של סאן (Sun), הבעלים של MySQL, על ידי אורקל (Oracle). זאת, מכיוון שהוא מעריך, כי נציבות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי המשותף תאשר, בסופו של דבר, את העסקה. הגוף המקביל ברוסיה ממשיך בימים אלה בחקירתו בטרם אישור העסקה, וכך גם משרד התעשייה והמסחר הסיני.

"סין ורוסיה הן ארצות רבות עוצמה", כתב ויידניוס בהצהרה שפרסם בסוף השבוע. "הן בטוחות בעצמן ויש להן גישה ידידותית לקוד פתוח. יש להן כל זכות והזדמנות שבעולם לעשות עבודה טובה במניעת רכישת אורקל את סאן – יותר ממה שעושה הנציבות באיחוד האירופי". לדבריו, "הנציבות עלולה לאשר את העסקה בכל רגע", לאחר שהתרשמה ממצוקותיה הכספיות של סאן בשל העיכוב באישור העסקה.

בעבר, הפגינה סין את כוחה ויכולתה למנוע מצבים של מונופולים בכמה מקרים. בין השאר, היא מנעה במרץ 2009 מקוקה קולה (Coca Cola) לרכוש את חברת המיצים הסינית היואן (Huiyuan).

הודעות סותרות של הנציבות

פנייתו של ויידניוס לשתי המעצמות בוצעה לאחר שלפני כשבועיים ביקש וידניוס מהנציבות להורות על השארת MySQL תחת קוד פתוח, ואף שלח אליה עשרות אלפי חתימות שתומכות בבקשתו. בעבר, האיחוד התנגד לעסקת הרכישה של סאן על ידי אורקל, אולם לפני כחודש   נראה היה שההתנגדות תוסר, ובכך תבוא הפרשה לכדי סיום וביצוע העסקה יתאפשר. זאת, לאחר שאנשי נציבות הממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד הגיבו בחיוב להצעת אורקל, שלפיה היא תשמור על עצמאות MySQL.

התנגדותו של האיחוד היא המכשול האחרון העומד בטרם מימושה של העסקה, לאחר שבאוגוסט האחרון אושרה זו על ידי הרשויות בארצות הברית. באיחוד חוששים, כי הרכישה של סאן תוביל לכך שאורקל תפר את חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד, עקב הבעלות שתהיה לה גם על MySQL. אנשי אורקל טענו בפני אנשי האיחוד, כי העסקה לא תפגע בתחרות בעולם בסיסי הנתונים.

נילי קרוז, הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, הוציאה הודעות סותרות בעניין עסקת סאן-אורקל. לפני כמה שבועות היא הביעה את התנגדותה לעסקה, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק התוכנות למסדי נתונים. מאוחר יותר היא מסרה הצהרה הפוכה, שלפיה היא אופטימית לגבי סיום חיובי של אישור העסקה. המועד הסופי לאישור העסקה על ידי הנציבות באיחוד הוא ביום רביעי הבא, 27 לינואר.

הרכישה, אם וכאשר תאושר, תהפוך את אורקל מענקית ויצרנית תוכנה לחברת טכנולוגיה כוללת, שתספק הן תוכנה והן חומרה ומוצרי איחסון – מה שיסייע לה במאבקה מול שאר הענקיות בשוק, ובראשן HP, יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) ו-EMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים