מנכ"ל AWS לאנשים ומחשבים: "נמשיך את ההשקעה בישראל"

"הענן הוא הנורמלי החדש", אמר אנדי ג'סי, מנכ''ל ענקית הענן ודימה את המנמ''ר למוזיקאי המחבר שירים - ואינו רוצה שבעיותיו האישיות של נגן הטרומבון יסיחו אותו מהמטרה

אנדי ג'סי, מנכ''ל AWS. צילום: יח"צ

"ההשקעות שלנו בישראל רבות, במו"פ ובאמזון ווב סרוויסז (AWS), נמשיך את היקף ההשקעה שלנו בישראל", כך אמר אנדי ג'סי, מנכ"ל ענקית הענן – לאנשים ומחשבים.

ג'סי היה דובר המפתח בכנס השנתי, AWS re:Invent, שערכה החברה השבוע בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם הששית, היה בהשתתפות 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים שלה.

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), לפיו נתח השוק של החברה בתחום תשתיות כשירות, IaaS, עומד על 44.1%, יותר מכפליים משאר מתחרותיה יחדיו, כשהגדולה שבהן היא מיקרוסופט (Microsoft), ולה נתח שוק של 7.7%.

"הענן הוא הנורמלי החדש"

"הענן הוא הנורמלי החדש", אמר ג'סי ודימה את המנמ"ר למוזיקאי המחבר שירים ואינו רוצה שבעיותיו האישיות של נגן הטרומבון יסיחו אותו מהמטרה. "הלקוחות הארגוניים רוצים להתמקד בליבתם העסקית", אמר. "הם רוצים להיות משוכנעים ובטוחים ברעיונותיהם, לא לעסוק בתשתיות ובבעיות הכרוכות בהן, כגון היעדר זמינות ופונקציונליות, או בעיות עומסי עבודה".

"אנו מספקים יכולת בחירה", ציין ג'סי, "שהיא חשובה לא פחות מהיכולות הטכנולוגיות, כי אף לקוח ארגוני אינו רוצה להינעל על ידי ספקית IT לנצח".

ג'סי מתח ביקורת על היריבה החדשה, אורקל (Oracle), והציג קריקטורה בה לארי אליסון, מייסד החברה וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, הוא הבריון שכונתי.

"הלקוחות הארגוניים עוברים לבסיסי נתונים פתוחים", אמר, "Aurora, בסיס הנתונים הרלציוני שלנו, הוא השירות הצומח הכי מהיר מאז השקתו, ולו עשרות אלפי לקוחות. הוא מתחרה בהצלחה בבסיסי הנתונים של אורקל ומיקרוסופט. לעולם בסיס הנתונים הלא-רלציוני יש לנו את Dynamo DB  ואת ElastiCashe. הנוף בו אנשים צורכים בסיס נתונים רלציוני השתנה. הסוסים עזבו את האורווה, הספינה עזבה  את הנמל".

גם גוגל (Google) הייתה על הכוונת של ג'סי, אף שלא הוזכרה בשמה. כך, הוא השיק שירות חדש, Amazon EKS (ר"ת Amazon Elastic Container Service for Kubernetes) . כזכור, גוגל היא שפיתחה את קוברנטס, מערכת קוד פתוח לאוטומציה של פריסה, קנה מידה וניהול של קונטיינרים.

"השירות החדש מנוהל באופן מלא, ומסייע ללקוחות להריץ אפליקציות קובטרנטס על AWS בלא הצורך להיות מומחה ומקצוען לתפעול שלהן", אמר. עוד השיק ג'סי את Transcribe, התשובה של AWS לשירות התרגום של ענקית החיפוש: שירות תמלול ותרגום אוטומטי באופן מדויק, נכון דקדוקית ותחבירית – לדבריו, עם יכולת לזיהוי דוברים רבים בשפות רבות ועם אוצר מילים מותאם.

לימוד מכונה

"עסקינו מונעים על ידי לימוד מכונה", אמר ג'סי. "אנו מסייעים לארגונים לעשות לימוד מכונה, כי הם שמרניים. לימוד מכונה הוא משהו שעדיין קשה למפתחים כיום, כי הם נדרשים לאסוף מידע, לבנות כל מיני תהליכים מורכבים, לבחור מכונה מתאימה, לבנות אלגוריתמים, לטפל במידע, לעשות לו כיוונון, להפעיל את זה בייצור ולנהל את זה עם יכולת גידול. זה מתסכל".

לדברי ג'סי, "בעולם החדש יש יותר מידע, חזותי וטקסטואלי". הוא השיק חמישה שירותי לימוד מכונה חדשים: Amazon Transcribe ,Amazon Translate ,Amazon Comprehend ,Amazon Rekognition Video. השירותים הללו, הסביר, "יסייעו למפתחי אפליקציות לבנות אותן בצורה קלה יותר, עם יכולות תמלול, תרגום, מעבר בין טקסטים ובין שפות, הפקת תובנות מהטקסטים וניתוח סרטוני וידיאו".

נמצאים בכניסה לדור הבא של ה-IoT

בתחום האינטרנט של הדברים, אמר, "אנו בכניסה לדור הבא שלו. אנו נכנסים לעולם בו מספר הרכיבים של ה-IoT יגדל באופן אקספוננציאלי. ארגונים נדרשים להבין כי עליהם להיכנס למגרש המשחקים הזה". ג'סי השיק שורה של מוצרים ושירותים לתחום, לרבות שירות לניהול רכיבי IoT ומעטפת אבטחת מידע לרכיבים הללו.

לשאלת עיתונאי לגבי הטמעה עתידית בענן של החברה את טכנולוגיית בלוקצ'יין, אמר ג'סי כי "אנו רואים התעניינות רבה של לקוחות בתחום, אולם מעט מעשים קורים בשטח. נבחן בעתיד הטמעה שכזו. אנו לא בונים טכנולוגיה כי היא Cool, אלא רק על מנת לענות לצורכי ואתגרי הלקוחות".

לגבי הדיון הסוער בשאלת הבינה המלאכותית ותרומתה, או לא – לאנושות, אמר ג'סי כי "בינה מלאכותית תשנה את נוף העבודה, אולם להערכתי היא לא תביא לצמצום מספר המשרות בעולם – אלא להגדלתן. מה שכן ישתנה הוא האופי של המשרות. מקצועות שונים הקשורים לתהליכים ידניים ייעלמו, כי התהליכים יעברו מיכון, אולם ייווצר עולם חדש של מקצועות, כי מישהו יצטרך לטפל בשירותים החדשים שיסופקו. המשרות הבאות מהבינה המלאכותית יהיו הזדמנות לעובדים – וגם לארגונים".

ג'סי הדגיש כי המיתוס לפיו החברה משרתת באופן כמותי רק סטארט-אפים, אינו נכון, "יש לנו מיליוני לקוחות, מכל מגזרי המשק – פיננסי, בריאות, אנרגיה, מדיה, קמעונאות ואלקטרוניקה, לצד 3,000 משרדי ממשלה בעולם".

היקף עסקינו יגדל, סיכם ג'סי, "הנחת היסוד שלנו היא להמשך הגידול, כי תחום הענן לא הגיע למימוש מלא שלו. השוק גדול ויש לנו עוד הרבה יותר פוטנציאל לגדול. נגיע במהירות מחברה בעלת מחזור של 18 מיליארד דולר ל-20 מיליארד. שינינו את שדה ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים